سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۲۰:۰۰
 

اخبار

مشارکت بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور در برگزاری مانور با ولایت تا شهادت نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی

مانور با ولایت تا شهادت ناجا با مشارکت بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت شمالغرب کشور ، مانور با ولایت تا شهادت ناجا با مشارکت بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور برگزار شد.

در جریان این مانور که روز پنج شنبه مورخ 96/6/16 با محوریت جنگ های نوین ( تهدیدات و حملات شیمیایی) و با سناریوی از پیش تعیین شده در محل اداره آگاهی تبریز انجام شد ، یگانهای ( ش –م-ر) نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، هلال احمر – مرکز اورژانس تبریز ، بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور و بیمارستانهای الغدیر ناجا ، سینا و شفا تبریز حضور داشتند.

در این مانور دشمن فرضی از ماده شیمیایی گاز اعصاب ( گاز سارین) استفاده نموده که منجر به آسیب تنی چند از کارکنان در محوطه اداره آگاهی تبریز شده بود. بلافاصله ستاد بحران در محل تشکیل و توسط یگانهای شناسائی ، ماده شیمیایی ناشناس ، گاز سارین اعلام و واحدهای مختلف امدادی از سراسر شهر و نیز از بیمارستان الغدیر ناجا و بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور بعنوان مرکز درمانی معین و مجاور به محل حادثه اعزام شدند.

در ابتدا مصدومان با تدابیر ویژه به چادرهای مخصوص منتقل و اقدامات پزشکی اولیه انجام شد. در ادامه محیط توسط واحدهای مکانیزه ویژه خنثی سازی محیط نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پاکسازی و خنثی سازی شد و بدنبال تریاژ مصدومین ، عملیات اعزام به مراکز درمانی انجام گردید و در نهایت تمامی محیط و وسایل نقلیه شرکت کننده پاکسازی شدند.

بنابر گزارش دکتر نادر مقدم دبیر پدافند غیر عامل بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، ستاد فرماندهی این مانور از همکاری صمیمانه و مشارکت فعال دکتر رضا مسکوچی (رئیس امور درمان این بهداشت و درمان )و تیم اعزامی از بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور قدردانی نمودند.

 

بحران

مانور11
مانور10
مانور-9
مانور-8
مانور-7
مانور-6
مانور-5
مانور-4
مانور3
مانور-2
مانور-1
بحران1

  

۱۷ شهریور ۱۳۹۶ ۱۲:۵۰
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۹۸۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید