سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۲۷

اخبار

دکتر طالع : سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به ارتقا جایگاه ورزش توجه ویژه ای دارد

توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمندی که دارد حائز اهمیت است،چون ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و نیز وسیله ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است.نام گذاری 26 مهر با عنوان روز ورزش و تربیت بدنی میتواند به این مهم اشاره کند.هفته تربیت بدنی همه ساله از 26 مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش های همگانی برگزار می شود.

صنعت نفت کشور بعنوان صنعتی پیشرو از دیرباز در حوزه ورزش فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است به طوری که به جرات می توان ادعا کرد بسیاری از رشته های ورزشی از طریق صنعت نفت در کشور شناخته و مطرح شدند. به عنوان مثال همزمان با تولید نفت ورزش هم به نوعی وارد نفت شد و رشته های ورزشی همچون گلف، بدمینتون و تنیس برای نخستین بار در ایران و در صنعت نفت فعال شدند. سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به عنوان متولی سلامت کارکنان شریف صنعت نفت و خانواده های ایشان همواره در ارائه خدمات با کیفیت و مناسب در تلاش است و چه بسا توجه به کارکنان سازمان و اهمیت بر حفظ سلامتی شان میتواند به روند ارائه خدمات به مراجعه کنندگان کمک شایانی کند.

اهمیت توجه به ورزش و مقوله سلامت کارکنان صنعت نفت در هفته گرامیداشت ورزش و تربیت بدنی ما را بر آن داشت که پای صحبت های دکتر قاسم طالع؛ رئیس امور ورزش و تربیت بدنی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت  بنشینیم تا وی برنامه ها و اهداف پیش روی ورزش را به تفصیل شرح دهد.

دکتر قاسم طالع رییس امور ورزش و تربیت بدنی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در رابطه با اهمیت ورزش می گوید : مدت هاست که در دستگاه های اجرایی بخصوص  در سطح وزارت نفت حفظ سلامت کارکنان یکی از موضوعات اصلی و مهم  به شمار می رود  ، در این سال ها به پرورش نیروی جسمانی، تقویت روحیه سالم در افراد به ویژه کارکنان صنعت نفت و خانواده های آنان، توسعه و تعمیم ورزش و هماهنگ ساختن فعالیت های ورزشی و تفریحات سالم و همچنین ایجاد و توسعه مراکز ورزشی توجه ویژه ای شده است.

وی می افزاید: ورزش، جزو ضروری ترین مسائل زندگی است چه بسا بر اساس تجربه و مستندات انسانی هایی به صورت مستمر به ورزش می پردازند به بیماری های جسمی و روحی کمتر مبتلا می شوند و این هفته فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی در این حوزه می باشد.یکی از نتایج مفید ورزش بر روی شخصیت افراد، افزایش اعتماد به نفس است. فرد ورزشکار هم در محیط کار و هم در محیط خانواده فردی فعال و کوشا است که میتواند بر رفتار دیگران هم تاثیر مثبت بگذارد.

رییس امور ورزش و تربیت بدنی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به اهمیت ورزش فردی تاکید و اظهار می دارد : ورزش، بر جنبه های گوناگون فرد اثرمی گذارد. حرکات ورزشی، از یکسو قدرت و توانایی جسمانی را افزایش می دهد و از سوی دیگر، باعث سلامت روح انسان می شود؛ با ورزش، انسان از روحی با نشاط برخوردار می شود و البته بدن سالم هم، روح و جان را در دست یابی به مدارج کمال یاری می رساند.

دکتر طالع با اشاره به تعداد زیاد نیروهای شاغل در بخشهای مختلف سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت توجه به ورزش و سلامت جسمی و روانی همکاران یکی از محورهای اصلی در سازمان عنوان کرد و گفت : سیاست امور ورزش و تربیت بدنی در تعمیم ورزش همگانی است و برنامه های متنوعی از جمله برگزاری ورزش صبحگاهی، مسابقات ورزشی، گلگشت های خانوادگی و برگزاری ورزش همگانی در دستور کار است، با توجه به کم رنگ شدن ورزش های محلی در مناطق این امور در صدد این است با برنامه ریزی مناسب ورزش های محلی را به کارکنان آموزش بدهد که البته باید توجه داشت شروع هر برنامه ای با استمرار آن به نتیجه دلخواه میرسد و نباید به ورزش نگاهی مقطعی و کوتاه داشته باشیم.

دکتر طالع به نگاه ویژه وزیر نفت به گسترش حوزه ورزش همگانی در سند راهبردی ورزش صنعت نفت اشاره می کند و می افزاید: سازمان در صدد تعمیم ورزش همگانی در بین همکاران است و تحولات چشمگیری در این عرصه اتفاق افتاده است . معنای لغوی ورزش همگانی یعنی انجام ورزش توسط تمامی افراد و معنای واقعی و مفهومی آن انجام ورزش در همه وقت و بصورت مستمر است که این مورد در سطح صنعت نفت بسیار تاکید شده است .

 رییس امور ورزش و تربیت بدنی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به برنامه های این امور اشاره می کند و می گوید: بر اساس تقویم ورزشی سال 96 که به تایید شورای ورزش سازمان و تایید مدیرعامل رسیده است از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه برای بانوان 3 دوره مسابقه در هفت رشته والیبال، آمادگی جسمانی،دارت،تیراندازی ، شطرنج ، شنا و تنیس روی میز و برای آقایان 4 دوره در 4 رشته شطرنج،تیراندازی و دارت و شنا ویژه کارکنان شاغل برگزار شده است . خوشبختانه میتوان گفت با حمایت های مدیرعامل و استفاده از امکانات مناطق تحت پوشش توانستیم با حداقل هزینه ها مسابقات را با کیفیت مناسب برگزار کنیم.

رییس امور ورزش و تربیت بدنی سازمان در ادامه یادآور می شود: میتوان با صراحت گفت که چرخ ورزش در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به خوبی در حال گردش است و این موضوع با تکمیل و تجهیز زیرساختهای ورزشی در مناطق مختلف که از مهمترین اهداف این امور برای بهبود شرایط ورزشی است رسمیت می گیرد و امیدواریم همکاران با استفاده از این امکانات در حفظ سلامتی خود کوشا باشند.

نام گذاری روز های هفته :
ورزش و ارتقاء سلامت
ورزش و معنویت
ورزش،جانبازان و معلولین
ورزش همگانی،بانوان و سلامت خانواده
ورزش و نشاط در محیط کار
ورزش و بهبود سبک زندگی
ورزش و پیشرفت شغلی



۲۶ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۴۸
تعداد بازدید : ۳,۳۵۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید