سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۱۰

اخبار

کلاس آموزشی پیاده سازی ماده 28 قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد در بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور برگزار شد.

کلاس آموزشی پیاده سازی ماده 28 قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد با حضور خانم آجیدیان کارشناس بازرسی و کارشناس قانون ارتقای سلامت اداری سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، کلاس آموزشی پیاده سازی ماده 28 قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد  با حضور خانم زهرا آجیدیان کارشناس بازرسی و کارشناس قانون ارتقای سلامت اداری سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و  با حضور مسئولین این بهداشت و درمان برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه دکتر حسینعلی زاده ضمن خیر مقدم گوئی ، نقاط بسیار ارزنده ای در مورد حرکت بسوی دولت الکترونیک ، تقویت نقاط قوت ، آمارگیری دقیق ، مزایای نرم افزار های بهبان و سخن بیان نموده و با تمسک به این سخن گهربار حضرت علی (ع) که ؛ « مومن باید خودش را از مظان اتهام دور نماید » ، نقش همکاران بازرسی بعنوان جزئی از خانواده بزرگ صنعت نفت را بسیار بارز دانستند .

سپس خانم آجیدیان با اشاره به قانون ارتقای سلامت ، مصوبه سال 1387 مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن در سال 1390 به ریاست جمهوری و سازمان ها ، اشاره ای گذرا و دقیق به درصد فساد اداری در کشورهای مختلف نموده و وضعیت کنونی در ایران را بیان کردند. با اشاره به نقش وزارت کشور در جمع آوری اطلاعات فساد اداری که هر سال از سازمان ها کسب می نماید به گزارش سه ماهه بهداشت و درمان مناطق به ستاد سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت تاکید نمودند.

وی در ادامه گفت : تهیه شاخص های اندازه گیری میزان سلامت اداری در دستگاه ها ، اندازه گیری میزان سلامت اداری به صورت کلی و موردی و اعلام نتیجه بررسی ها به مسئولان و مردم و بررسی اقدامات دستگاه های مسئول قانون ، از راه تهیه گزارش عملکرد و اجرای برنامه های پیشگیرانه در قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه مورد تاکید قرار گرفته است.

خانم آجیدیان خاطر نشان کرد : قانون گرائی ، الگوی مصرف و بهره وری ، شایسته سالاری ، آموزش ، انضباط اداری و مالی ، پاسخگوئی ، کنترل و نظارت داخلی ، توسعه سامانه های الکترونیکی و شفافیت مدل بومی از عوامل سنجش سلامت اداری است.

ایشان در دو روز حضور خود در تبریز ، با حضور در بخش های مختلف برای پر کردن سنجه های مربوطه با مسئولین واحدها هماهنگی خواهند نمود.

 
فساد اداری-2
فساد اداری-1

۲۲ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۵۴
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۴۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید