سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۴۹
 

اخبار

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر تبیین می کند: در بخش خدمات درمانی به کارکنان رگ سفید تمام تلاشمان را انجام دادیم/

حادثه ی دلخراش رگ سفید یکی از اتفاقات ناگواری بود که چندین خانواده ی این صنعت را داغدار کرد.

ظرفیت بیمارستان نفت اهواز برای پذیرش بیماران  در زمان بحرانی چه میزان است؟

در حال حاضر ما یک سامانه پیشرفته بحران در بهداشت و درمان اهواز داریم و 350 نفر از نیروها در قالب این سامانه سازماندهی شده اند و طی چندین سال با آموزش و انجام چندین مانور و تهیة تجهیزات لازم آمادگی پذیرش 150 مصدوم همزمان را در بیمارستان بزرگ نفت اهواز داریم که در نوع خود بی نظیر است.

در خصوص نوسازی بیمارستان بزرگ صنعت نفت اهواز با توجه به حضور مراجعات متعدد بفرمایید و همچنین چه اقداماتی برای تجهیز آن و ارائه خدمات بهتر به کارکنان صورت گرفته است؟

به دلیل فرسودگی ایجاد شده از سال 1379 در بیمارستان بزرگ نفت اهواز، کار باز سازی بیمارستان را همزمان با ارائه خدمت به مراجعین آغاز کردیم. به عنوان مثال در تمام مدت بازسازی اتاق  های عمل حتی یک عمل جراحی به این دلیل کنسل نشد. در حال حاضر کار باز سازی برخی از بخش های بستری و راهروهای طبقات فوقانی به اتمام رسیده است و کار باز سازی بخش های داخلی زنان و سی سی یو جدید بیمارستان نیز انشاا... به زودی پایان می یابد. البته در طبقة همکف به دلیل مراجعات زباد و زمان کوتاه  فرصت بازسازی نداشته ایم که انشاا... آن را هم با برنامه ریزی دقیق به انجام خواهیم رساند.همزمان با باز سازی بیمارستان ارتقاء تجهیزات درمانی بیمارستان را نیز آغاز کردیم که از جمله می توان به تهیه ، نصب و راه اندازی دستگاههای رادیولوژی دیجیتال ، دستگاه  لاپارسکوپی ، سی تی اسکن و همچنین دستگاه های اکو و سونوگرافی و بسیاری از تجهیزات پیشرفته پزشکی دیگراشاره کرد. انشاا... تا یک ماه  و نیم دیگر دستگاه MRI جدیدی که از پیشرفته ترین دستگاه های MRI  است نیز راه اندازی خواهد شد.طرح توسعة دندانپزشکی از دیگر پروژه های انجام شده است که طی آن 27 یونیت دندانپزشکی را به مناطق عملیاتی انتقال دادیم  تا کارکنان عملیاتی برای دریافت خدمات دندانپزشکی پایه نیازی به مراجعه به بیمارستان و یا درمانگاه ها نداشته باشند . در این بخش روزانه  حدود 350 نفر مراجعه کننده داریم.

روزانه چند مراجعه کننده در بخش بیمارستان و پلی کلینک های صنعت نفت دارید؟

روزانه بین 1400 تا 1700 نفر به کلینیک های تخصصی بیمارستان بزرگ نفت اهواز مراجعه می کنند که اگر بخواهیم با مراجعین سایر قسمتهای بیمارستان در نظر بگیریم ، روزانه بیش از 2 هزار و 500 نفر به بیمارستان مراجعه می کنند و بیش از 99 درصد این مراجعین را کارکنان صنعت نفت تشکیل می دهند.

به طور کلی چند بیمارستان ، درمانگاه و پلی کلینیک در اهواز زیر نظر صنعت نفت هستند و به کارمندان این صنعت خدمت ارائه می دهند؟

بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز علاوه بر بیمارستان بزرگ نفت دارای 11 مرکز سلامت خانواده است که انشاا... با اتمام ساخت پلی کلینیک های جدید این تعداد به 5 پلی کلینیک مجهز و با کیفیت تقلیل پیدا خواهند کرد. البته در حال حاضر از این 5 پلی کلینیک ، پلی کلینیک کارون در حال ارائة خدمات مطلوبی  به کارکنان است و ساختمان پلی کلینیک های كوی نفت و کوی ملت به ترتیب 85 و 65 درصد پیشرفت داشته اند. کار احداث پلی کلینیک خرمکوشک به تازگی آغاز شده است و بزودی کلنگ پلی کلینیک امانیه نیز در سال آینده زده خواهد شد. با تکمیل این 5 پلی کلینیک ، درمانگاه های فعلی تعطیل خواهند شد.

با توجه به وقوع زمین لرزه اخیر در غرب کشور و حضور همکاران شما برای کمک رسانی آیا از شما برای کمک به این هموطنان درخواستی نشد؟

دوستان ما از طریق بسیج جامعة پزشکی تلاش کردند . ما هم آمادگی خودمان را برای حضور در مناطق زلزله زده و کمک به هموطنانمان اعلام کردیم . اما نیازی به حضور فیزیکی ما نشد. هر زمان لازم باشد چمدان مان آماده ا ست و همانند سایر دستگاه ها و مردمی که در این امر تلاش کردند ، آمادة حضور در این مناطق هستیم.

با توجه به اینکه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت برای ارائه خدمات متنوع درمانی  با بیمارستان های مختلف قرارداد همکاری بسته اما اقبال عمومی با مراکز مستقیم است در این خصوص نظر شما چیست؟
برای اینکه بهترین خدمات را در اختیار هموطنان قرار دهیم تمام تلاشمان را  می کنیم و از اینکه سطح توقعات جمعیت تحت پوشش بالا برود خوشحال می شویم  . چرا که این امر موجب می شود که به سطح موجود راضی نشویم . بر همین اساس در تلاش هستیم تا تکنولوژی های طبی را با درایتی که در سازمان  بهداشت و درمان صنعت نفت وجود دارد ارتقاء دهیم. رضایت مراجعه کنندگان برای ما در اولویت قرار دارد و همیشه تلاش کرده ام که با آنان  با عطوفت و مهربانی برخورد شود و آنها را مانند اعضای خانواده خودم می دانم  ولی اگر کوتاهی صورت گرفته آن را به حساب بنده بنویسید. در مجموع ما تلاش می کنیم تا همچنان انتخاب اول کارکنان محترم صنعت نفت و خانواده های آنان باشیم.

همان طور که می دانید طب صنعتی در سالهای اخیر بسیار مورد توجه واهمیت قرار گرفته است ، در بهداشت ودرمان صنعت نفت اهواز برای ارتقا در این بخش چه اقداماتی صورت گرفته است؟
امروزه اهمیت طب صنعتی کاملاً روشن شده است. در اهواز با گسترش خدمات طب صنعتی برخی مشکلات در معاینات دوره ای کاهش بسیار زیادی یافته است ولی ما به این راضی نیستیم ، هدف ما انجام معاینات دوره ای کارکنان برای بررسی سلامت آنان ، حداقل سالی 2 بار است. در حال حاضر یکی از قوی ترین مراکز  روان درمانی و مشاوره در صنعت نفت در اهواز دایر است و با حضور 4 نفر دکترای روانشناسی ، خدمات مفیدی ارائه  می شود . در گذشته آمار موارد خودکشی در اهواز زیاد بود ولی با برنامه ریزی های صورت گرفته در بحث بهداشت روان خوشبختانه این آمار کاهش چشمگیری یافته است. در مجموع در مرکز مشاورة بهداشت و درمان اهواز در مسائل خانواده و مشکلات روحی و روانی برنامه ریزی ها و اقدامات  خوبی صورت می گیرد .

بیمارستان نفت خبرنگار: نفیسه هوشیار

۷ آذر ۱۳۹۶ ۰۸:۵۸
تعداد بازدید : ۴,۹۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید