سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۴:۰۲
 

اخبار

گلگشت خانوادگی به دره زیبای لیقوان در بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور

کارکنان و خانواده های بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور به تور یکروزه خانوادگی به دره لیقوان رفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، امور ورزش اقدام به اجرای تور یکروزه به دره زیبای لیقوان نمود. این گلگشت خانوادگی که در روز جمعه مورخ  97/4/22  با حضور کارکنان و خانواده های آنان به مقصد دره لیقوان انجام گرفت.

همه با شنیدن نام لیقوان، یادی از پنیر لیقوان می کنند اما این منطقه پر جاذبه تفریحی ، روستای ییلاقی و کوهستانی است که در جنوب شرقی تبریز و در دامنه کوهستان سهند قرار گرفته است. در قسمت شرقی این روستا دره‌ بسیار باصفایی وجود دارد که رودخانه لیقوان از آن می‌‌گذرد و روستاهای حاشیه خود را مشروب می‌کند.

دره لیقوان بین تمامی دره‌ های استان تنها جایی است که امکان ارائه خدمت و پذیرایی از مسافران را دارد. روستایی که اگرچه همیشه با پنیرهای قالبی ایرانی تداعی می شود، اما اگر به عنوان یک گردشگر وارد آن شوید جاذبه های بیشتری را می بینید که تمام ذهنیت تان را از این روستا، تغییر می دهد. طبیعت زیبای لیقوان آنقدر غافلگیر کننده است که ممکن است مجبور شوید هر چند دقیقه یک بار به خودتان یادآوری کنید که خواب نمی بینید و اینجا گوشه ای از خاک سرزمین خودتان است!

کشتزارهای سرسبز و باغ‌های میوه هر ساله به خصوص در تابستان هزاران نفر از عاشقان طبیعت را به این دره مصفا جذب می‌کند.

این دره زیبا در ۳۶ کیلومتری جنوب تبریز و در کنار رودخانه مهران رود و کوه های سر به فلک کشیده سهند جا خوش کرده است.

جاده ارتباطی لیقوان - تبریز از مسیر «دروازه تهران» شهر تبریز شروع می شود و بعد از گذر از شهر باسمنج و روستای های هروی (هربی) بیرق (بره) به روستای لیقوان می رسد.

با حضور در یکی از تفرجگاهها بعد از صرف صبحانه ، مسابقه طناب کشی در رده های آقایان ، بانوان و فرزندان انجام شد که بدلیل شور مضاعف همکاران ، سایر مهمانان حاضر در تفرجگاه به اجرای مسابقه با بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور پرداختند.

لیقوان3
لیقوان2
لیقوان1  

 

۲۳ تیر ۱۳۹۷ ۰۸:۳۳
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۱,۷۱۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید