سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۵:۰۱
 

اخبار

ارائه خدمات سلامت محور اولویت بهداشت و درمان نفت آغاجاری است

رئیس بیمارستان صنعت نفت آغاجاری اعلام کرد : ارائه خدمات سلامت محور و کاهش ارجاع‌ بیماران از اولویت‌های بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری به شمار می‌رود.

دکتر کبری احمدی، رئیس بیمارستان صنعت نفت آغاجاری با اشاره به تاثیر مستقیم بهبود خدمات درمانی بر افزایش رضایت‌مندی کارکنان در مناطق نفتی، به خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: بیمارستان 64 تختخوابی امیدیه بخش‌های مختلفی از جمله بستری سی سی یو مردان، زنان (داخلی و جراحی) زایمان، دیالیز، اتاق عمل واحدهای پاراکلینیک آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و گفتاردرمانی دارد.

وی افزود: کلینیک‌های تخصصی این بیمارستان نیز شامل قلب، داخلی، اطفال، زنان وزایمان، جراحی، گوش و حلق وبینی، ارولوژی، نورولوژی، ارتوپدی و فوق تخصصی غدد، نفرولوژی ، گوارش و ریه است .

آغاجاری 13
رئیس بیمارستان صنعت نفت آغاجاری تصریح کرد: با توجه به کمبودهای موجود در منطقه، اولویت‌ و دغدغه ما ارائه خدمات سلامت محور و کاهش ارجاع‌ بیماران است.دکتر احمدی گفت: با توجه به محرومیت‌های منطقه در این مرکز، خدمات پزشکی از جمله خدمات بستری، اورژانس، خدمات سرپایی و کلینیک‌های تخصصی براساس تعرفه بیمارستان دولتی به مردم بومی منطقه ارائه می‌شود.

افزایش مراجعات در اوایل فصل بهار و پاییز

در همین حال، جعفر زیدانی، رئیس کلینیک‌های تخصصی بیمارستان نفت آغاجاری با بیان این‌که عمده بیماران کارکنان شرکتی و از مناطق آغاجاری، بهبهان و ماهشهر هستند، گفت: در اوایل فصل بهار و پاییز مراجعه‌ها در بخش اطفال افزایش می‌یابد. وی افزود: همه خدمات سرپایی در کلینیک‌های مختلف از جمله اطفال، جراحی، قلب ، غدد و زنان و زایمان و ... ارائه می‌شود.

آغاجاری 10
مرکز سلامت کار پیشرو در انجام معاینات دوره‌ای

دکتر مختار قنواتی، پزشک عمومی شاغل در مرکز سلامت کار  نفت و گاز آغاجاری، اطلاع از میزان سلامتی و بحث خود مراقبتی نیروی کار را از مسائل مهم در تامین حفظ سلامتی کارکنان عنوان کرد و گفت: هدف مرکز سلامت کار  تامین سلامت، تشخیص سریع  و آموزش نیروی کار در سطح مناطق است.

وی همچنین تغذیه مناسب را از شاخص‌های مهم و تاثیرگذار در سلامتی افراد برشمرد و گفت: اکنون شایع‌ترین بیماری در میان کارکنان منطقه اضافه وزن، دیابت، فشار خون بالا و بیماری قلبی و عروقی است که با تغذیه و تحرک فرد رابطه مستقیم دارد.

دکتر قنواتی با تاکید بر فراهم کردن شرایط استفاده از خدمات ورزشی _ تفریحی برای کارکنان، تصریح کرد: مراجعات در فصل تابستان نسبت به زمستان و فصول سرد کمتر می‌شود و به رقم روزانه 30 تا 40 نفر می‌رسد.

آغاجاری 1
 وی اعلام کرد: در این مرکز نیز معاینات دوره‌ای انجام می‌شود که با تماس و اعلام اسامی به ادارات، معاینات شامل قد، وزن، معاینه چشم، نوار قلب و تست روانشناسی انجام می‌شود.

پزشک عمومی شاغل در مرکز سلامت کار  نفت و گاز آغاجاری اعلام کرد که این مرکز به دنبال ارائه خدماتی از جمله معاینات دوره ای و معاینات خاص به ‌عنوان مرکز سلامت کار ممتاز در سال 96 انتخاب شد، همچنین براساس نظر سنجی‌های مکتوب شاهد میزان رضایتمندی مراجعان بودیم.

پیشگیری در اولویت است

دکتر حسین دیده وری، جراح و دندانپزشک مرکز سلامت کار  نفت و گاز آغاجاری در ادامه با اشاره به اهمیت معاینات دوره‌ای کارکنان و مدیران صنعت نفت به‌منظور شناخت سریع بیماری‌ها، گفت: هدف ما از انجام معاینات دوره‌ای کاهش بیماری و  پیشگیری است.

وی افزود: تعداد مراجعان برای معاینات دوره‌ای در طول هفته 20 تا 30 نفر و برای دریافت خدمات درمانی، روزانه نزدیک به 10 نفر  است.

به گفته دکتر دیده‌وری، عمده خدمات درمانی این بخش مرکز شامل عصب کشی و جراحی است که  خوشبختانه سبب افزایش میزان رضایتمندی در میان جمعیت زیر پوشش این منطقه شده  است.

جراح و دندانپزشک مرکز سلامت کار  نفت و گاز آغاجاری با تاکید بر اهمیت همکاری پزشک و بیمار در مقوله سلامت، تصریح کرد: مراجعه نکردن به‌موقع بیماران به این مرکز یکی از دلایل اصلی طول مدت درمان است.

آغاجاری 2
رفع نواقص از مزیت‌های بازرسی بهداشت محیط است

صادق خزانه دار، رئیس بهداشت محیط مرکز سلامت کار  نفت و گاز آغاجاری در ادامه ضمن شرح وظیفه این بخش اعلام کرد: هم‌اکنون این واحد همه خدمات بهداشت محیط در منطقه را انجام می‌دهد.

به گفته وی، بازرسی بهداشت از اماکن زیر پوشش مانند رستوران‌ها، باشگاه ورزشی، مناطق مسکونی و تاسیسات از جمله مهمترین مسئولیت‌های واحد بهداشت محیط است.
رئیس بهداشت محیط مرکز سلامت کار  نفت و گاز آغاجاری به همکاری مطلوب شرکت‌های نفت و گاز منطقه آغاجاری اشاره کرد و افزود: پس از بازرسی گزارش مکتوب برای رفع نواقص به مدیران ارشد ارسال می‌شود  و خوشبختانه با همکاری در مدت زمان بسیار اندک نواقص برطرف می‌شود.

صادق خزانه دار یادآور شد: کنترل آب شرب، سم پاشی براساس برنامه مدون و رسیدگی به شکایات بهداشت محیط از جمله دیگر وظایف مرکز بهداشت محیط به‌شمار می‌آید.

آغاجاری 3
طرح پزشک خانواده از هزینه‌های کاذب می‌کاهد


دکتر مهین قشقایی، پزشک عمومی درمانگاه خانواده امام رضا (ع) بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری با اشاره به این‌که حفظ و ارتقای سلامت از دستاوردهای مهم طرح پزشک خانواده است، افزود: در این طرح از هزینه‌های کاذب جلوگیری و این هزینه ها به یک هزینه واقعی بدل می‌شود.

وی اعلام کرد: طی فراخوان، خانواده‌ها برای انجام معاینات غربالگری به این مرکز مراجعه می‌کنند که به‌طور میانگین روزانه برای دو پزشک عمومی 100 نفر مراجعه کننده داریم.

پزشک عمومی درمانگاه خانواده امام رضا (ع) بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری ادامه داد: بیشترین مراجعات بیماری‌های مزمن مانند فشار خون بالا و  دیابت است که البته به دلیل شرایط جوی و آلودگی شاهد افزایش مراجعه بیماران تنفسی هستیم.

وی با اشاره به کمبود پزشک متخصص در برخی رشته ها گفت: هم‌اکنون پزشکان متخصص در چهار رشته داخلی، جراحی، زنان و اطفال در منطقه حضور دارند، اما با توجه به درخواست مراجعان و روند بیماری‌ها نیازمند به تخصص‌های دیگر از جمله متخصص گوش و حلق و بینی و  مغز و اعصاب هستیم.

پزشک عمومی درمانگاه خانواده امام رضا (ع)  اظهار کرد: بیشترین ارجاعات  به بیمارستان امیدیه در حوزه تخصص اطفال و داخلی است.

آغاجاری 5
ارائه خدمات اولیه سلامت در میانکوه

مرضیه علی یاری، پرستار درمانگاه خانواده میانکوه با اشاره به برنامه‌های غربالگری خانواده‌ها در این درمانگاه گفت:  دستیابی به جامعه‌ای سالم به گونه‌ای است که هر فرد بتواند متناسب با وضع سلامتی خود، اصول شیوه زندگی سالم را فراگیرد و به کار بندد.وی افزود: با توجه به وسعت منطقه و فاصله آن با بیمارستان آغاجاری همه تلاش ما در این مرکز ارائه خدمات اولیه سلامت است.

آغاجاری 8
سعید نصوحی، کارشناس پرستاری درمانگاه میانکوه، در ادامه به شبانه روزی بودن این مرکز اشاره کرد و گفت: عمده مشکل این مرکز کمبود تجهیزات و تخصص‌هاست ، تعداد مراجعان ما به‌طور میانگین روزانه 30 نفر است و امیدوارم در آینده شرایط ارائه خدمات بهتر فراهم شود.

آغاجاری 9 

آغاجاری 15
آغاجاری 14 
آغاجاری 12

آغاجاری 6
آغاجاری 11

آغاجاری 7 
آغاجاری 4

خبرنگار : نفیسه هوشیار
۲۷ تیر ۱۳۹۷ ۱۴:۰۸
تعداد بازدید : ۵,۲۱۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید