سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۳۶
 

اخبار

توسعه امکانات زایمان بدون درد در بیمارستان های نفت

مدیرعامل سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت گفت: ایجاد شرایط مناسب و استاندارد ازعوامل افزایش گرایش مادران به انجام زایمان بدون درد است که سلامتی مادر و نوزاد را در پی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران،  دکترحبیب الله سمیع با بیان این مطلب در سمینار زایمان بدون درد  افزود: با توجه به اینکه بهداشت ودرمان صنعت نفت تا کنون در طب کار،طب صنعتی ،پزشک خانواده و غربالگری ها الگوهای خوبی در بهداشت و درمان کشور بوده است و در اجرای این طرح ها موفق عمل کرده است قطعا با  هدف گذاری صحیح  در اجرای زایمان بدون درد نیز به نتایج  مطلوبی دست خواهد یافت.

 وی با اشاره به اهمیت زایمان  بدون درد  درکاهش خون ریزی ها، کاهش عوارض تنفسی نوزاد، کاهش زمان بستری، کاهش عفونت مادران و از همه مهمتر کاهش مرگ و میرمادران گفت: بیمارستان تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت باید  تعداد زایمان های سزارینی خود را کاهش دهند. همچنان که بیمارستان اهواز در این زمینه موفق عمل کرده است.


 دکتر سمیع: با تاکید بر حضور مقیم متخصص زنان ومتخصص بیهوشی در بخش زنان و  زایمان گفت:  حضور این دونفر برای اجرای طرح  زایمان بدون درد ضروری است.  همچنانکه فراهم سازی امکانات مورد نیاز  برای اجرای  این نوع زایمان در بیمارستان های نفت در دستور کار قرار دارد.

  بر پایه این گزارش، سمینار زایمان بدون درد باهدف  کاهش زایمان سزارین در میان خانواده 500 هزار نفری  بهداشت ودرمان صنعت  نفت  با ارائه 10 مقاله  تخصصی درزمینه  مزایا و  محاسن و امکانات و شرایط مورد نیاز این نوع زایمان از سوی اساتید دانشگاه شهید بهشتی و متخصصین بیمارستان نفت تهران، امروز14 شهریور درسالن  کنفرانس بیمارستان نفت تهران برگزار شد.

بیمارستان

بیمارستان

۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۶:۲۸
تعداد بازدید : ۳,۴۱۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید