سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۲۵

اخبار

بزرگداشت روز پرستار در بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور

مراسم بزرگداشت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، در سالروز ولادت با سعادت عقلیه بنی هاشم زینت بخش آل عبا حضرت زینب کبری (س) و بزرگداشت روز پرستار ، روابط عمومی این بهداشت ودرمان طی مراسمی از همکاران پرستار تقدیر نمود.

در ابتدا حامد فروزنده قاری جوان این بهداشت و درمان به قرائت آیاتی چند از کلام ا... مجید پرداخت ، سپس سرود ملی طنین انداز شد و در ادامه کلیپی در مورد روز پرستار که با همکاری واحد انفورماتیک تهیه شده بود برای حاضرین پخش شد.

دکتر شمس الدین حسینعلی زاده رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ضمن خوش آمد گوئی به حضار ، ولادت با سعادت حضرت زینب (س) اسوه صبر و استقامت ، ایثار و از خود گذشتگی ، عفاف و حجاب و تقارن و نامگذاری این روز را به اسم روز پرستار تبریک و تهنیت گفت.

وی گفت پرستاری علم و عشق را در هم آمیخته ، پرستاران زحمت می کشند و هزینه کرده و کسب علم می نمایند ، تئوری را با عمل یاد گرفته تا به همنوعان خود خدمت کنند و اگر این بین عشق به کار وجود نداشته باشد نخواهند توانست در رشته خود موفق گردند.

پرستاران شاید در بدترین شرایط جسمی و روحی از استراحت و سلامت خود گذشته به سلامت و بهداشت جامعه خود می پردازند.

چنانچه می دانید کارهای بهداشتی درمانی در واقع کارهای تیمی است و هیچ کار تیمی بدون وجود حلقه ای از این اعضای گرانقدر کامل نمی شود و پرستاران جز اصلی و مهم این حلقه هستند.

با توجه به شرایط سخت اقتصادی موجود در این برهه زمانی ، با توجه به بخشنامه های صادره از سوی مقام عالی وزارت نفت در خصوص صرفه جوئی سازمانی ، با همکاری شما عزیزان و تصمیمات متخذه در خصوص کاهش هزینه ها و کاهش و یا حذف برخی موارد چون کلاس های آموزشی ، تسهیلات ورزشی و ... همگام با سایر مناطق بهداشت و درمان صنعت نفت در سراسر کشور این برهه سخت اقتصادی را پشت سر گذاشته و سر بلند بیرون آییم.

بنابراین از شما خواهش می کنم در محل کارتان ، در مسائلی که با آن مواجه هستید ، در اقلام مصرفی خود تا جائی که می توانید ضمن جلب رضایت ارباب رجوع که در اولویت کاری ماست در استفاده از وسایل مصرفی صرفه جوئی کنیم تا از این فشار اقتصادی کم شود.

در آخر از همکاران روابط عمومی دکتر امیر محمود عرفانی و سولماز جوان مقدم و رئیس تدارکات و حراست علی اصغر قلمی جهت برگزاری این مراسم و ارژنگ حسام زاده مسئول دفتر پرستاری که نهایت تلاش خود را جهت اجرای برنامه ها و شیفت های کاری واحد پرستاری در پلی کلینیک و مراکز سلامت کار دارند ، تشکر و قدردانی می نمایم.

در ادامه ارژنگ حسام زاده مسئول دفتر پرستاری به ارائه گزارشی از واحدهای مختلف دفتر پرستاری نموده و با اشاره باینکه کل مراجعین واحد پرستاری در پتروشیمی تبریز ، پالایش نفت تبریز ، پلی کلینیک مرکزی ، تلمبه خانه قره چمن ، ارومیه و چهار ایستگاه گاز منطقه هشت در ده ماه نخست سال 97 ،  56895 مورد بوده است و شامل  سرم تراپی ، اکسیژن تراپی ، تزریق ، پانسمان ، بخیه وجراحی کوچک ، تحت نظر ، نوار قلبی ، اعزام و ارجاع به بیمارستان های شهر تبریز ، کنترل قند ، فشارخون و ... می باشد.

سپس حاج آقا بابازاده امام جماعت این بهداشت و درمان به بیان شأن و منزلت و جایگاه بزرگ حضرت زینب (س) پرداخته ، بزرگ ترین مشخصه یک پرستار را صبر او دانست.

دکتر امیر محمود عرفانی در پایان ضمن تشکر از حضور همکاران و مطالب ارزنده حاج آقای بابازاده ، گفت در تکمیل فرمایشات حاج آقا قابل ذکر است که حضرت زینب (س) وقتی در واقعه کربلا خبر شهادت هر عزیز را می آوردند از خیمه خود خارج می شدند ولی وقتی خبر شهادت فرزندانش را آوردند از خیمه خود خارج نشدند که مبادا امام حسین (ع) از ایشان خجالت بکشند.بزرگواری و صبر حضرت زینب (س) واقعا مثال زدنی است .

ایشان با بیان صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با یاد و خاطره شهدای مدافع حرم صنعت نفت شمالغرب کشور سخنان خود را به پایان رساند.

در ادامه با اهدا گل و لوح تقدیر از کارکنان پرستاری تقدیر شد.

پرستار27
پرستار26
پرستار25
پرستار24
پرستار23
پرستار22
پرستار21
پرستار20
پرستار19
پرستار18
پرستار17
پرستار16
پرستار15
پرستار14
پرستار13
پرستار12
پرستار11
پرستار10
پرستار9
پرستار8
پرستار7
پرستار6
پرستار5
پرستار4
پرستار3
پرستار2
پرستار1

۲۳ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۵۷
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۹۷۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید