سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۲۰:۰۷

اخبار

سود دهی سازمان در پنجمین سال متوالی

سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سال 97 نیز همانند سنوات گذشته از سود آوری مناسبی برخوردار بوده و برای پنجمین سال متوالی است که سازمان سود دهی دارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ؛ احمد مدنی پور مدیر مالی سازمان با اعلام این خبر که سازمان در سال 97 نیز همانند سنوات گذشته از سود آوری مناسبی برخوردار بوده ، گفت: برای پنجمین سال متوالی است که سازمان سود دهی دارد و به همین دلیل 50 % از سود شرکت بایستی بعنوان سهم دولت و 25% نیز بعنوان مالیات متعلقه در طی سال به حساب دولت واریز شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم و شاید بزرگترین ضعف سازمان بهداشت و درمان در سنوات گذشته بالا بودن میزان بدهی به مراکز درمانی و سایر خدمات دهندگان بود که منجر به قطع خدمات دهی ، افزایش قیمت خدمات  و  یا حذف تخفیف ها و فروش نقدی می شد،افزود: خوشبختانه در سال 97 با تلاش این مدیریت و با وصول مطالبات و پیگیری های متداول این مشکل رفع شد.
 
مدیر مالی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اظهار داشت : با مهار بدهی ها و  مدیریت نقدینگی مـناطق تحت پوشش و مسائل کلان مالی ، خوشبختانه در طی سال 97 تمامی پرداختهای سازمان و مناطق به مراکز طرف قرارداد از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار شد.

 مدنی پور یادآور شد:  اکثر مناطق بدهی های معوق خود را تسویه کرده و اسناد پرداخت آنها به روزرسانی شده است ، بنحوی که سازمان بدهی های معوق و مربوط به گذشته ای ندارند .

وی با تاکید بر پرداخت بدهی های سازمان به شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت ادامه داد : سازمان در پایان سال 97 به هیچ مرکزی اعم از شرکتهای نفتی و حسابهای فیمابین و مراکز طرف قرارداد بدهکار نبوده و این دستاورد مهمی است که در تاریخ فعالیت سازمان بی سابقه می باشد .

مدیر مالی سازمان تصریح کرد : در سالجاری، سازمان امور مالیاتی نسبت به رسیدگی 9 ساله ارزش افزوده از بدو شروع این قانون تا پایان سال 95 اقدام کرد ؛ که با تلاش های بعمل آمده کمترین میزان مالیات و جرائم تعیین شد که در قیاس با سایر سازمان ها که مبالغ سنگینی در این ارتباط می پردازند عددی بسیار نازل بوده و موضوع ارزش افزوده تا پایان سال95 تعیین تکلیف شد.

وی  از دیگر اقدامات صورت پذیرفته در این مدیریت را تامین بودجه و نقدینگی مورد نیاز خرید دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی و سرمایه ای عنوان کرد و افزود:  بمنظور جلوگیری از اثرات تحریم ها،  پیش بینی خریدهای مازاد بر نیاز و ذخیره دارو صورت پذیرفته و بهای آن تامین و پرداخت شده است و خوشبختانه سازمان در سال 97 هیچگونه کمبودی در ارتباط با دارو و لوازم مصرفی نداشت.

 مدیر مالی سازمان ، هدف این مدیریت را اصلاح فرآیندهای مالی و بهبود چرخه عملیات و ساماندهی وضعیت مالی اعلام کرد و گفت:  با بهره گیری از توان کارکنان این حوزه و رفع چالش ها و مشکلات در سنوات گذشته اقدامات موثری انجام شده ، در سال 97 پیگیری ها تداوم یافته است.

وی با تاکید بر جدیت استفاده از نرم افزار مالی در سطح مناطق ، خاطر نشان کرد:  بمنظور شفاف سازی بیشتر ، نرم افزار مالی بنحوی ارتقاء یافته است که موضوعات قانونی و الزاماتی مانند ماده 161 مکرر و مبحث پولشوئی را در این نرم افزار وارد شده ، به جرات می توان گفت یکی از کاملترین و شفافترین مدلها در پاسخگوی تمامی نیازهای قانونی را در بین تمامی شرکتهای زیر مجموعه نفت دارا هستیم.

مدنی پور اظهار کرد:  با این اقدام ، ایرادات سازمان حسابرسی در این زمینه مرتفع و گزارش حسابرسی ارائه شده به مجمع عمومی از کمترین نقص برخوردار بوده و بسیاری از آیتم های سنوات قبل در گزارش حذف شد .

۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ۰۸:۴۴
تعداد بازدید : ۲,۲۶۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید