سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۷:۴۳
 

اخبار

مردان بیش از زنان در معرض بیماری های قلبی هستند

یک متخصص قلب بیمارستان نفت تهران گفت: میانگین سنی بروزسکته های قلبی در مردان 7سال کمتر ازمیانگین سنی زنان است.

 دکتر علیرضا  مهیار به مناسبت هفته جهانی سلامت مردان  افزود:  درحالی که میانگین  سنی  سکته قلبی در آقایان 59 سال است  درخانم ها میانگین  سنی  سکته قلبی  65 سال  است  که نشان می دهد سن ابتلای مردها پایین تر است و  ریسک ابتلای آقایون به بیماری های قلبی بیشتر است.

 وی با توضیح اینکه  وجود هورمون های زنانه  ( استروژن)  و بالانس هورمونی بانوان، موجب  پیشگیری از بیماری قلبی  می شود افزود: خانم ها قبل از سن یائسگی  کمتر به بیماری قلبی دچار می شوند.

مهیار گفت: با توجه به ارجحیت جنسی بیماری قلبی و وجود ریسک فاکتورها، خطر بیماری  قلبی آقایان را بیشتر تهدید می کند، از همین رو آنها باید معاینات دوره ای قلب را جدی  بگیرند.

وی خاطر نشان ساخت:  علاوه بر نقش جنسیت در بیماری قلبی  ، اغلب اوقات، مصرف سیگار در مردان بیشتر است  که همراه با افزایش  فشار خون ، افزایش چربی خون ، چاقی و مصرف چربی  های اشباع  که  افراد را مستعد بیماری  قلبی می کنند در مردها جنبه تشدید کننده و تسریع کننده  ابتلاع به  بیماری های قلبی  دارد.

دکتر مهیار تصریح کرد: 20 درصد ازایرانی ها به فشار خون و 10درصد ایرانی ها به دیابت مبتلا هستند که هردو این موارد موجبات ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش  می دهد. از این رو این افراد باید بیشتر از افراد  دیگر  موارد لازم را رعایت کنند.

وی  با اشاره به زندگی های امروزی ، استرس روزمره و روانی، کم تحرکی که زمینه ساز بیماری های قلبی و عروقی  است گفت:  آگاهی کلی  و سبک زندگی سالم و افزایش فعالیت فیزیکی و رژیم  غذایی و حذف  غذاهای  شور و شیرین و چرب و  استفاده بیشتر از میوه جات  سبزیجات  به میزان زیادی  ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

این متخصص  قلب افزود: بهتر است  مردان  درسنین بالاتر  از 30 سال  برای  بررسی وضعیت سلامت قلب خود مراجعه و معاینات دوره ای انجام دهند و تحت کنترل باشند زیرا تشخیص به موقع و آگاهی فرد از شرایط  قلبی خود، پیشگیری و درمان را  تسهیل می کند.
 
بر اساس آمار، مهمترین  علت  مرگ و میر در دنیا  سکته های قلبی  است به نحوی که 45 درصد از علل مرگ   افراد به دلیل بیماری  های قلبی و عروقی  است  و 5 تا8 درصد افراد ایرانی به بیماری  قلبی و عروقی  مبتلا  هستند که  ممکن است  از بیماری خود مطلع نباشند.( لازم به ذکر است هفته  سلامت مردان  در ایران در اسفند ماه برگزار می شود و هفته جهانی سلامت 14 تا20  ژوئن  و  در هفته آخر  خرداد ماه است.)

۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۰۷
تعداد بازدید : ۱,۸۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید