سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۰۹

اخبار

سنجه های نظام ارتقای سلامت اداری و اسناد درمان غیر مستقیم بررسی شد

رئیس بازرسی سازمان برای بررسی سنجه های نظام ارتقای سلامت اداری و اسناد درمان غیر مستقیم در بهداشت و درمان شمالغرب کشور حضور یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ،دکتر جهانبخش امینی و زهرا آجیدیان از بازرسی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، در مورخ 30 تیر ماه امسال در این بهداشت و درمان حضور یافتند و بعد از بازدید از واحدهای مختلف پلی کلینیک مرکزی ، با همکاران واحدهای مختلف دیدار کرده و ضمن بررسی اسناد پزشکی ، امور مالی و درمان ، از بهبود روندهای کاری ابراز رضایت کردند.

 در ابتدا جلسه ای با حضور مسئولین بهداشت  و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور، اعضای کارگروه ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد و شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شد ، رئیس بازرسی سازمان ضمن تشکر از اقدامات انجام یافته در این بهداشت و درمان گفت : ما طبق برنامه های از پیش تعیین شده بایستی سالی دوبار جهت بازرسی به هر منطقه مراجعه نماییم که هدف اصلی از این کار ، بهبود و ارتقای سلامت اداری می باشد .

وی افزود : شمالغرب کشور ، اراک ، مشهد و شمال کشور چهار منطقه ای است که کمترین اشکالات را داشتند ، و از این مراکز انتظار بهبود هر چه بیشتر سلامت اداری را داریم که با شناسائی گلوگاه های فساد مشکلات رفع را کنند.

دکتر امینی ، اطلاع کامل از شرح وظائف کارکنان را از مهمترین عوامل جلوگیری از مشکلات احتمالی دانسته و گفت عدم اشراف کامل به شرح وظائف شائبه جرم را تقویت می نماید که حتی برخی موارد در مراجع قانونی مطرح می شود چنانچه فردی ممکن است با عدم اطلاع کافی از شرح وظائف خود دچار خلاف بدون قصد و نیت قبلی  گردد.

دکتر شمس الدین حسینعلی زاده رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، بااشاره به برگزاری پنج جلسه کار گروه ارتقای سلامت اداری  در امسال گفت: که بدنبال پیدا نمودن اشکالات موجود بوده و با همفکری و مشاوره سعی در رفع اشکلات خود می کنند. چرا که در واحدی که درگیر کاری است هر آن ممکن است در رابطه با وظائف خود دچار مشکلاتی گردد و از مسیر اصلی خود دور شود که این کارگروه با سرلوحه قرار دادن محورهای نه گانه اعلامی از سوی بازرسی سازمان ، و مصداق حدیث نبوی « حاسبوا انفسکم قبل ان تحاسبوا « به حساب خود رسیدگی نماییم و نگذاریم از مسیر خود خارج شویم.

دکتر رضا مسکوچی رئیس امور درمان ، بیمه گری و اسناد پزشکی با اشاره به بازدید بازرسی همکاران بازرسی سازمان در اسفند 97 از واحدهای مختلف اسناد پزشکی و درمان غیر مستقیم و ایرادات وارده در برگ گزارش ها گفت : در بررسی بعمل آمده ، عدم آموزش همکاران اسناد پزشکی بدلیل عدم تطابق مدارک تحصیلی با شرح وظائف شان از اصلی ترین عامل این اشکالات بود لذا با هماهنگی های بعمل آمده با اسناد پزشکی و بیمه گری سازمان تامین اجتماعی بعنوان متولی بیمه های سه گانه در کشور که همکاری خوبی با این بهداشت و درمان  داشتند و خانم خاقانی کارشناس اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی جهت آموزش به این امور مراجعه نمودند و در جلسه 5 ساعته کل اصول اولیه بررسی ، بازبینی و ممیزی پرونه های سرپایی و همچنین پرونده های بیماران بستری را با همکاران درمان غیر مستقیم و سندرسی آموزش داد.

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات این بهداشت و درمان عقد قرارداد با کارشناسان مقیم تامین اجتماعی در بیمارستان ها می باشد که علاوه بر رویت اسناد و پرونده های مربوط به سازمان تامین اجتماعی ، پرونده های مربوط به صنعت نفت را هم رویت نمایند و این امور بعد از مهر و امضای این کارشناسان ، اقدام به بررسی  اسناد نماییم. که در این راستا با سازمان تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی توافق های خوبی داشتیم و عقد قرارداد و توافق با استان های آذربایجانغربی و اردبیل نیز در برنامه های آتی این واحد قرار دارد و این موجب کنترل های بیشتر اسناد و پرونده ها ، بخصوص در شهرهایی که پزشک معتمد نداریم خواهد شد.

دکتر امینی ، آموزش کارکنان را که در بیشتر مناطق آغاز شده است در راستای اصلاح فرآیند واحد بازرسی دانست و انحراف معیار سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بسیار کم لحاظ نموده که این مشکل ممکن است در داخل هر سازمان از جمله سازمان تامین اجتماعی نیز وجود داشته باشد ولی چون قبل از ما اصلاح ساختارشان را انجام داده است از ما خیلی جلوتر هستند و استفاده از کارشناسان حوزه تامین اجتماعی برای ما بسیار مفید خواهد بود.

اکبر قهرمانی نماینده بازرسی در این بهداشت و درمان به ارائه گزارش عملکرد کارگروه ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد پرداخت و موارد مطروحه را به تفصیل بیان کرد.

علی اشرفی از برنامه ریزی و مدیریت کیفیت ، با اشاره به محورهای نه گانه اعلامی بازرسی سازمان ، نمره دهی به آنها را بسیار سخت و در برخی موارد غیر ممکن دانست و گفت تعریف پروژه و برنامه عملیاتی به هر یک از آیتم ها مستلزم وقت و تهیه چک لیست جهت تبدیل موارد کیفی به کمی می باشد چنانچه در مدیریت کیفیت برنامه های عملیاتی هر ساله تعریف و به سازمان اعلام می گردد. علاوه بر این بومی سازی آیتم ها و  استفاده از ابزارهای مناسب همچون چک لیست و فرم های مختلف در این راستا کمک بسیار خوبی هستند.

زهرا آجیدیان در تائید سخنان اشرفی گفت ، برای ما نمره دهی به آیتم ها مهم نیست بلکه فرصت های ارتقا و جلوگیری از تهدید ها مد نظر است که بایستی با بومی سازی محورها در سنجه های بازرسی ،برای فرصت های ارتقای خود پروژه تعریف کرده و اقدام نمائید و صورتجلسه های مربوطه را جهت بررسی به سازمان ارسال نمائید.

سپس فرزاد ایمانی مسئول انفورماتیک به پروژه های تعریفی و اقدامات بهبودی که در واحد انفورماتیک انجام داده بود توضیح جامعی را بیان کرد.

زینب خوشمرام رئیس امور کارکنان نیز به چند نمونه از پروژه های تعریف شده در واحد خود اشاره کرد و گفت علاوه بر این در راستای اجرای محورهای نه گانه واحد بازرسی ، جهت آگاهی کارکنان از قوانین و مقررات ، پروژه آموزش کارکنان تعریف و کلاس آموزشی برگزار شد و در سیستم اتوماسیون داخلی موارد مورد نیاز کارکنان در اختیار آنها قرار داده شد.

در ادامه سولماز جوان مقدم کارمند روابط عمومی ، گزارشی اجمالی از عملکرد شورای فرهنگی این بهداشت و درمان ارائه و از آغاز به کار شورای امر به معروف و نهی از منکر در سال 97 و مقارن با هفته احیا خبر داد و گفت : این شورا با تشکیل جلسه ، اقدام به تبلیغات محیطی و نصب احادیث ، روایات و آیات قرآنی ،در خصوص امر به معروف و نهی از منکر ، در معرض دید عموم و همچنین سیستم اطلاع رسانی داخلی همکاران (برید) و تعیین اعضای یاوران معروف و برگزاری جلساتی با همکاران واحدهای مختلف که اکثر مواردی را که لازم به تذکر یا راهنمایی همکاران بود،  اقدام کرد.
جوان مقدم دیگر برنامه های اجرایی این شورا را برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع امر به معرف و نهی از منکر ؛ارسال پیامک های فرهنگی روزانه در هفته احیا ، ماه مبارک رمضان و ماه های محرم و صفر با موضوعات نهضت عاشورا ، برگزاری مسابقات فرهنگی ( در دهه مبارک فجر ، سالگرد آزاد سازی خرمشهر و ...)،برگزاری مسابقات فرهنگی با استفاده از احادیث و آیات قرآنی متناسب با مناسبت های دینی ، برگزاری دعای توسل در ماه مبارک رمضان و ماه محرم ،برگزاری کلاس های تفسیر و تدبر در قرآن روز های چهارشنبه هر هفته ،برگزاری نمایشگاه کتاب در مناسبت های مختلف تقویمی بخصوص هفته امر به معروف و نهی از منکر ، ایام ا.. دهه مبارک فجر و ماه مبارک رمضان ، تهیه DVD فرهنگی با 50% تخفیف از موسسه فرهنگی ونوس جهت خرید توسط کارکنان ، برگزاری کلاس های اخلاق اسلامی و عفاف و حجاب عنوان کرد.

بررسی نظر سنجی های بعمل آمده از صندوق های موجود در ساختمان پلی کینیک ( واحدهای آزمایشگاه ، دندانپزشکی و سایر واحد ها) که نظر سنجی های اخذ شده از مرکز سلامت کار پالایشگاه و پتروشیمی تبریز و همچنین نظر سنجی های تصادفی سالی دوبار از همکاران و مراجعین صورت می گیرد. علاوه بر این حضور نماینده روابط عمومی سالی 2 بار در واحدها و نظر سنجی مستقیم از کارکنان و مراجعین صورت می پذیرد که تمام موارد ضمن بررسی توسط رئیس روابط عمومی دکتر عرفانی ، حراست علی اصغر قلمی و محمدرضا جانشکر و همکار بازرسی اکبر قهرمانی و جوان مقدم همکار روابط عمومی طی صورتجلسه ای به رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور جهت ارائه طریق و تصمیم گیری های مربوطه اعلام می گردد که تاکنون اکثر موارد قابل اجرا در نظر سنجی ها ، اجرائی گردیده است و اخبار تمامی موارد در سایت این بهداشت و درمان قابل رویت می باشد.

وی از مهمترین درخواست های مراجعین که در فرم های نظر سنجی اعلام کرده بودند اشکال در سیستم نوبت دهی تلفنی واحد دندانپزشکی و طولانی بودن پروسه نوبت گیری بود که با هماهنگی واحد انفورماتیک و روابط عمومی ، نوبت دهی اینترنتی به روش های قبلی اضافه گردید .

بازرسی21
بازرسی20
بازرسی19
بازرسی18
بازرسی17
بازرسی16
بازرسی16
بازرسی15
بازرسی14
بازرسی14
بازرسی13
بازرسی12
بازرسی11
بازرسی10
بازرسی9
بازرسی8
بازرسی7
بازرسی6
بازرسی5
 
بازرسی3
بازرسی2

۳۱ تیر ۱۳۹۸ ۱۲:۵۰
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۱,۲۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید