سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۳۲

اخبار

دکتر جهانبخش امینی : هدف از بازرسی، صیانت از بیت المال و اراده مبارزه با فساد است

رییس بازرسی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بیان اینکه در مدت یکسال اخیر تغییر و تحولات صورت گرفت ، افزود : با همکاری کارشناسان حوزه بازرسی توانسته ایم روند و رویکرد جدیدی برای بازرسی تدوین کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، وی اظهار کرد: هدف بازرسی سالم سازی ساختار سازمان و کمک به مدیران مناطق برای شناسایی نقاط ضعف مدیریتی در گلوگاه های بروز فساد است.دکتر امینی ادامه داد: آنچه در  بازرسی اهمیت دارد ، انجام دقیق شرح وظایف و دستورالعمل های ابلاغیه اداره کل بازرسی وزارت نفت است .

وی  با اشاره به  سخنان مقام عالی وزارت نفت در موضوع مبارزه با فساد گفت : مهندس زنگنه در جمع بازرسان چهار شرکت اصلی وزارت نفت تاکید داشتند که با فساد در هر سطحی باید مبارزه کرد و کوچک و بزرگ ندارد و نیز این جدیت در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به چشم میخورد .

رییس بازرسی سازمان با تاکید بر اولویت جدی مقابله با فساد ، گفت : بازرسی ها در جهت اصلاح فرآیند براساس دستورالعمل ها،بخشنامه ها و مصوبات هئیت مدیره سازمان به منظور افزایش سطح رضایتمندی کارکنان صنعت نفت صورت میگیرد و در این حوزه هیچ گونه محدودیتی نیست و این نتیجه همراهی مدیرعامل و هئیت مدیره سازمان است .

وی افزود: هدف امور بازرسی اصلاح فرآیندها ، ارتقای کیفی خدمات ، اطمینان از حسن انجام امور ، ایمن سازی و پیشگیری از وقوع تخلف است.

بازرسی ،باخط کش قانون بررسی هایش را انجام میدهد

دکتر امینی تصریح کرد : بازرسی ها از اواسط سال گذشته با اکیپی 10 نفر از حوزه تیم سلامت و بازرسی  در مدت زمان 6 ماه آغاز و 4 هزار ساعت بررسی اسناد درمان غیر مستقیم انجام شد.

وی به کار کارشناسی ، دقت و ظرافت در بازرسی ها تاکید کرد و افزود : بسیاری از فرایند در ساختار سازمان با انجام دوره های بازرسی تغییر و روبه بهبود است.

رییس بازرسی سازمان ادامه داد : در بررسی های اولیه به نکات مبهمی در پرونده های حوزه درمان غیر مستقیم رسیدیم که برخی از آنها  سواستفاده ،جعل سند و بیشتر  قصور بود.

دکتر امینی ادامه داد :  عدم آگاهی از ابلاغیه ها،آیین  نامه ، دستورالعمل ها و چهارچوب ها یکی از مهمترین دلایل تخلفات بود که بعد از محرز شدن آنها اقدامات اولیه صورت گرفت و بلافاصله در راستای اصلاح امور به مراجع ذیربط اطلاع رسانی و ابلاغ شد.

وی برخورد با قانون گریزی را وظیفه ذاتی بازرسی دانست و اظهار کرد: در مواردی که تخلف از قانون صورت بگیرد ما بی ملاحظه برخورد میکنیم ، اما در برخی موارد اشکال از عدم وجود قانون مشخص یا ابلاغیه است که در این صورت اصلاح فرآیند به سرعت انجام گرفته.

رییس بازرسی سازمان تصریح کرد : متاسفانه برخی از افراد با سو نیت قصد به تعرض بیت المال داشتند که به مراجع قضایی معرفی و بازداشت شدند و مبالغی که از سازمان به ناحق دریافت شده بوده ، تقریبا عودت داده شده و یا در مرحله صدور حکم دادگاه است.

وی با تاکید بر  صیانت از حفظ بیت المال گفت :  هدف از بازرسی، مبارزه با فساد است و حفظ بیت المال است.

دکتر امینی اطلاع کامل کارکنان از شرح وظایف را از مهمترین عوامل جلوگیری از انجام تخلف  عنوان کرد و گفت : عدم آگاهی از وظایف و اختیارات شائبه جرم را تقویت می کند و برخی موارد در مراجع قانونی هم مطرح شد که افراد بدون قصد و نیت قبلی دچار مشکل شده است.

رییس بازرسی سازمان آگاهی مدیران از حوزه های زیر دست را موجب کاهش انحراف عنوان کرد و گفت :  هرجایی که به طور منظم  و مستقیم مدیر منطقه پیگیر ، حساس تر و  کنترل و نظارت دقیق داشته باشد ، اصلاح فرآیند و تخلف کمتر صورت می گیرد.

وی افزود : در برخی از مناطق عملکرد بسیار خوب گرفته انجام شده، انحراف یا خطا عمد به حداقل رسیده یا وجود نداشته است و اگر  سهوا هم انجام شده  قابل چشم پوشی است که جای تقدیر و تشکر دارد.

دکتر امینی به تشکیل  کارگروه ارتقای سلامت اداری و مقابه با فساد در مناطق اشاره کرد و  گفت : در بازرسی های دوره ایی اهداف اصلی بررسی و شناسایی نظام گلوگاه فساد توسط کارگروه های منطقه است که بهترین راه برای مبارزه  با آن تدوین دستورالعمل ها می باشد.

وی تصریح کرد : خوشبختانه از اواسط سال گذشته کارگروه ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد با تلاش کارشناسان حوزه بازرسی ستاد در مناطق در مسیری قرار گرفته که مصوبات و مستندات آن موجب ارتقای شاخص ها گشته  و این نوید بخش فعالیت موثر است.

رییس بازرسی سازمان به انتشار اخبار ضد و نقیض در رسانه ها و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از رسانه ها در فضای مجازی بدون اطلاعات صحیح اخباری را منتشر میکنند که باید عرض کنم  مبالغ اعلام شده صحیح نیست،  البته فساد صورت گرفته است و با جدیت در حال پیگیری و برخورد قانونی با متخلفین هستیم و تاکنون اکثر مبالغ به ناحق گرفته شده به حساب سازمان عودت گردیده است و اراده سازمان برای مبارزه با افراد سوجو قابل تحسین است و در مجموع با توجه به بررسی نهایی کل مبلغ سو استفاده شده نسبت به گردش مالی قابل ملاحظه نیست.

دکتر امینی ضمن تقدیر و تشکر از روابط عمومی ها برای انعکاس اخبار حوزه بازرسی گفت : اقدامات خوب در اطلاع رسانی دقیق و مناسب و انتشار اخبار بازرسی به شفاف سازی در مناطق کمک شایانی کرده است.

رییس بازرسی سازمان ادامه داد : همکاران در صنعت نفت جهت ارتباط با حوزه بازرسی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت  میتوانند از طریق سامانه بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت نفت و تماس تلفنی با ما در ارتباط باشند.

بازرسی 3
بازرسی 2

۱۲ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۱۰
تعداد بازدید : ۴۲,۳۰۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید