سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۹:۴۲

اخبار

تشریح عملکرد شش ماهه مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران

عملکرد شش ماهه نخست سال جاری برخی از مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران تشریح شد .

به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت : در 6 ماه منتهی به شهریورماه امسال ، 217 هزار و 677 نفر با مراجعه به مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت ، زیرپوشش خدمات درمانی قرار گرفتند .
دکتر محمدمحمدی افزود : این بیماران برای انجام مراحل درمانی خود به بیمارستان  64 تختوابی بعثت صنعت نفت ، درمانگاه های عملیاتی ، درمانگاه های شهری ، کلینیک تخصصی ، کلینیک دندانپزشکی ، داروخانه ها ، مرکز طب کار و سلامت و کلینیک مشاوره روانپزشکی مراجعه کردند که بیشترین حجم مراجعات به بیمارستان 64 تختوابی بعثت صنعت نفت گچساران بوده است .
وی با بیان اینکه 61 پزشک هم اکنون مشغول ارائه خدمات درمانی به کارکنان و خانواده های شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران هستند ، گفت : این افراد شامل 26 پزشک عمومی ، 23 متخصص ، 11 دندانپزشک  و 1 متخصص و جراح فک و صورت هستند .
دکترمحمدی اظهار کرد : این پزشکان در 17 مرکز درمانی و یک بیمارستان 64 تختخوابی در نوبت های صبح و عصر کار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را به کارکنان و خانواده های شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بر عهده دارند .
**افزایش مراجعات به داروخانه ها
رئیس خدمات داروئی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران از افزایش مراجعات به داروخانه های مراکز درمانی خبر داد .
دکتر عبدالرسول صالح زاده آمار مراجعین به داروخانه های بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در شش ماهه اول سال را 70 هزار و 247 نفر اعلام کرد و گفت : این آمار در مدت مشابه سال گذشته 68 هزار و 117 نفر بوده است که افزایش 3 درصدی را نشان می دهد .
وی آمار مراجعه کنندگان در فروردین ماه را 11هزار و 685 مورد ، اردیبهشت ماه را 13هزار و 469 مورد ، خردادماه را 10هزار و 526 مورد ، تیرماه را 11هزار و  415مورد ، مردادماه را 11هزار و 102مورد و شهریور ماه را 12هزار و  50مورد عنوان کرد .
رئیس خدمات داروئی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار داشت : 100درصد مراجعه کنندگان به داروخانه های بهداشت و درمان صنعت نفت که بیماران یا همراهان آنها هستند با نسخه دارو دریافت می کنند .
دکتر صالح زاده افزود : اکنون 3 داروخانه در حال خدمت رسانی به جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران هستند .
**مراجعه حدود 21 هزار نفر به کلینیک تخصصی
مسئول کلینیک های تخصصی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اعلام کرد : از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه حدود 20 هزار  و 962 نفر به کلینیک تخصصی مراجعه کرده اند .
صغری صادقی گفت ‌: بیشترین فراوانی مراجعه کنندگان مربوط به اردیبهشت ماه با 4 هزار و 436 مورد و کمترین مربوط به فروردین ماه با 2 هزار و 88 مورد بوده است .
وی اضافه کرد : کلینیک تخصصی بیمارستان بعثت صنعت نفت دارای 23 تخصص شامل داخلی ، اطفال ، جراحی زنان و زایمان ، جراحی عمومی ، ارتوپدی ، داخلی ، ارولوژی ، نورولوژی ، چشم ، اعصاب و روان ، پوست ، گوش، حلق و بینی ، بیهوشی ، قلب و جراح مغز و اعصاب است .
**فعالیت متخصص و جراح فک و صورت در کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران
رئیس کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران از فعالیت متخصص و جراح فک و صورت برای نخستین بار در کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران خبر داد و گفت : این متخصص از ابتدای تیرماه سال جاری تاکنون شروع به فعالیت نموده است .
**ارائه خدمات دندانپزشکی به بیش از 16هزار نفر
دکتر عبدالصاحب باوی در ادامه گفت : در شش ماهه نخست سال جاری 16و  167نفر خدمات دندانپزشکی را دریافت کردند .
وی افزود : بطور میانگین روزانه 89 بیمار در نوبت های صبح و عصر برای دریافت خدمات به کلینیک ویژه دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران مراجعه می کنند .
وی تصریح کرد : این مرکز درمانی در نوبت های صبح و عصر به کارکنان و خانواده های صنعت نفت گچساران خدمات دندانپزشکی از جمله کشیدن دندان ، ترمیم ، جراحی بافت سخت و نرم ، درمان ریشه ، رادیوگرافی PA/BW ، جرم گیری ، پروفیلاکسی ، حذف پوسیدگی و پانسمان ، پالپوتومی و پالپکتومی ارایه می کند .
دکتر باوی اظهار کرد : هم اکنون10 یونیت دندانپزشکی در این کلینیک فعال است که در نوبت کاری صبح 8 دندانپزشک عمومی و در نوبت عصر نیز 2 دندانپزشک عمومی به کارکنان و خانواده های صنعت نفت گچساران خدمات ارایه می کنند .
رئیس کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران همچنین گفت : در راستای خدمات به کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ، یک دستگاه یونیت دندانپزشکی برای تجهیز مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران تهیه و در این مرکز نصب شده است .
وی افزود : با راه اندازی این یونیت در راستای تکمیل معاینات دوره ای کارکنان شاغل در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ، خدماتی از جمله معاینه ، ترمیم ، کشیدن دندان ، جرم گیری و بروساژ ارائه می شود .
**مراجعه 12746 نفر به آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران
مسئول آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت : از ابتدای فروردین ماه تا پایان شهریور ماه  12746 نفر به آزمایشگاه مراجعه نموده اند .
محمدرضا طاهری نژاد اظهار داشت : تعداد آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در بازه زمانی یاد شده 108هزار و 123 قلم بوده است .
به گفته ی طاهری نژاد ماهیانه به طور متوسط افزون بر 18هزار قلم آزمایش در این واحد برای بیماران سرپایی مراجعه کننده و بستری در بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران صورت می گیرد .
وی ادامه داد : حدود 85 درصد آزمایش‌هایی که پزشکان تجویز و نسخه می کنند در آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران قابل انجام است .
وی گفت : آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران از محدود آزمایشگاههای سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است که در آن آزمایشات تخصصی هورمونی از جمله تومور مارکرها ، هپاتیت ، تیروئید ، هورمون های جنسی و ... انجام می پذیرد .
طاهری نژاد خاطر نشان کرد : بخش های هورمون شناسی ، بیوشیمی ، میکروب شناسی ، تجزیه ادرار ، بانک خون و ... در آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران فعال است .
مسئول آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران افزود : در حال حاضر 15 نفر شامل متخصص پاتولوژی و کارشناس علوم آزمایشگاهی در واحد آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران فعالیت دارند .
**درمان 8200 بیمار در اورژانس بیمارستان بعثت گچساران
مسئول واحد اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت : 8 هزار و 200 بیمار از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه در بخش اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران درمان شدند .
تابان حکمتی اظهار داشت : در شش ماهه نخست سال جاری 8 هزار و 270 نفر از مراجعه کنندگان به اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران به صورت سرپایی درمان شدند .
وی با اشاره به اینکه هر نوبت کاری با یک پزشک عمومی و یک پزشک اورژانس خدمات ارایه می شود افزود : در این مدت 930 بیمار در بخش اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران بستری شدند .
حکمتی یادآوری کرد : در شش ماهه گذشته 40 ماموریت توسط آمبولانس های واحد اورژانس انجام گرفت .
حکمتی یادآور شد : هم اکنون بخش اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران دارای یک نفر پزشک متخصص طب اورژانس ، 5 نفر پزشک عمومی ، 10 پرستار و 4 نیروی خدمات است که در 24 ساعت شبانه روز به بیماران و مراجعان خدمات درمانی ارایه می دهند .
**انجام 8 هزار و 95 جلسه توانبخشی در بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران
مسئول مرکز توانبخشی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت : طی شش ماهه نخست سال جاری  8 هزار و 95 جلسه توانبخشی به بیماران ارائه شد .
دکتر ایرج بکیار اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه تعداد یکهزار و 11 بیمار در قالب 8 هزار و 95 جلسه از خدمات مرکز توانبخشی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران بهره مند شدند .
وی افزود : از این تعداد7 هزار و 531 جلسه درمانی فیزیوتراپی و 564 جلسه کاردرمانی بوده است .
این مسئول در ادامه با بیان اینکه مرکز توانبخشی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران به جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاهها از جمله شوک درمانی ، لیزر ، دیاترمی و... مجهز بوده ، اظهار داشت : در این مرکز از به روزترین تکنیکهای درمانی از جمله  سوزن خشک توسط کادر درمان استفاده می شود .
دکتر بکیار با اشاره به اینکه در حال حاضر 8 تخت درمانی در مرکز توانبخشی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران داریم ، گفت : این مرکز حداقل به 4 تخت درمانی دیگر نیاز دارد .
وی بیان کرد : این مرکز جهت کاهش زمان نوبت دهی به صورت مداوم از ساعت هفت صبح تا 19 برای ارائه خدمات به بیماران فعال است .
مسئول مرکز توانبخشی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران تصریح کرد : هم اکنون یک دکترای حرفه ای فیزیوتراپی و 4 فیزیوتراپ در مرکز توانبخشی فعالیت و به بیماران خدمات فیزیوتراپی ارایه می کنند .
**ارائه خدمات به بیش از 7هزار نفر در بخش رادیولوژی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران
مسئول بخش رادیولوژی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت : در شش ماهه نخست امسال به 7 هزار و 80 نفر از بیماران خدمات رادیولوژی و سونوگرافی ارائه شد .
رزیتا آقایی با بیان اینکه بخش رادیولوژی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران مجهز به پیشرفته ترین و بروزترین دستگاه ها از جمله رادیولوژی دیجیتال ، سونوگرافی مدرن ، ماموگرافی دیجیتال ، دستگاه پانورکس و سفالومتری ، رادیولوژی پرتابل و رادیوگرافی دیجیتال و آنالوگ است ، اظهار داشت : این دستگاه ها نقش مهمی در ارتقای خدمت رسانی به بیماران دارد .
آقایی ادامه داد : در راستای خدمات رسانی به بیماران در شش ماه نخست امسال حدود 3 هزار و 540 مورد رادیولوژی دیجیتال ، 2 هزار  و 960 مورد سونوگرافی و 580 مورد عکسبرداری دندان و فک در این بخش صورت گرفته است .
وی افزود : بخش تصویربرداری (رادیولوژی) به صورت 24 ساعته و واحد سونوگرافی 3 روز در هفته از ساعت 9 صبح الی 12و سایر روزها به صورت کشیک به بیماران خدمات ارائه می دهد .
مسئول واحد رادیولوژی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران یادآور شد : یک دستگاه رادیولوژی پرتابل از سال 92 تاکنون به صورت 24ساعته به بیمارانی که در بخش های ویژه و امکان جابه جایی آنان مقدور نیست خدمات ارائه می دهد .
آقایی تصریح کرد : 8 نفر شامل متخصص رادیولوژی و کارشناس رادیولوژِی در بخش رادیولوژی بیمارستان بعثت صنعت نفت مشغول فعالیت هستند .
**کاهش 13 درصدی اعزام بیماران به سایر مراکز درمانی
مسئول واحد اعزام بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران با اعلام آمار اعزام بیماران این بیمارستان در شش ماهه نخست سال 98 به سایر مراکز درمانی از کاهش این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد .
پروانه دیانی ، آمار بیماران اعزامی این بیمارستان در شش ماه منتهی به شهریور ماه را اعلام کرد و گفت : این آمار نسبت به مدت مشابه سال 97 روند کاهشی داشته است .
وی افزود : تعداد اعزام های انجام شده به سایر مراکز درمانی در طی مدت یاد شده 1070 مورد بوده که در مقایسه با سال 97 با کاهش 13 درصدی روبرو شده است .
دیانی با یادآوری این که این اعزام ها به مراکز درمانی شیراز ، اهواز و تهران بوده است ، افزود : بیشترین فراوانی اعزام مربوط به تیر ماه با 226 مورد می باشد .
مسئول واحد اعزام بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران یادآور شد : با افزایش فعالیت های بیمارستان بعثت صنعت نفت در سال های اخیر اعزام بیماران از این مرکز درمانی به دیگر مراکز درمانی کاهش یافته است .
در حال حاضر جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران افزون بر 13 هزار نفر می باشد .

۹ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۵۴
تعداد بازدید : ۲,۰۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید