سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۴۲

اخبار

اقدامات بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در مبارزه با کرونا تشریح شد

این روزها که ویروس کرونا به نگرانی عمومی تبدیل شده و همه نهادها و سازمان‌های کشور برای مقابله با شیوع این ویروس بسیج شده‌اند ، بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران نیز در راستای مقابله با این بیماری تمهیدات لازم را اندیشیده‌ و در آماده‌باش هستند.

دکتر محمدمحمدی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ضمن تشریح اقدامات بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در مبارزه با کرونا از همراهی و حس مسئولیت پذیری و همچنین تعامل گیرندگان خدمات و کارکنان قدردانی کرد.
دکتر محمدی از آماده‌باش و تلاش مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برای تامین سلامت شهروندان و مقابله با ویروس کرونا خبر داد.
وی گفت : در این راستا استقرار میز تریاژ در درمانگاه مرکزی و اورژانس و ایجاد بخش ایزوله برای پذیرش بیماران احتمالی ویروس کرونا برای پیشگیری از شیوع بیماری و درمان مبتلایان انجام و در دستور کار قرار گرفته است.
نصب و راه اندازی۲ دستگاه ونتیلاتور
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار داشت : با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش مراجعات بیماران تنفسی ، یکدستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) ، پیشرفته با هدف ارائه خدمات بهتر به بیماران در بخش ایزوله و یکدستگاه در بخش NICU نوزادان بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران جهت کاهش اعزامات نصب و راه اندازی شد.
دکتر محمدی عنوان کرد : برای افزوده شدن این ۲ دستگاه جدید ، 8 میلیارد ریال هزینه شده‌است.
وی بیان کرد : نیروهای بهداشت و درمان در درمانگاههای مناطق عملیاتی دشت گز ، پازنان ، رگ سفید ، سیاهمکان،  گوره ، بی بی حکیمه۲ ، بی بی حکیمه۱ ، بینک و نرگسی به صورت روزانه اقدام به تب سنجی و پایش کارکنان مناطق عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران می کنند.
کاهش چشمگیر مراجعات به مراکز درمانی
دکتر محمدی افزود : به دنبال شیوع ویروس کرونا ، مراجعات به مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران کاهش چشمگیری یافته است.
وی از همراهی و حس مسئولیت پذیری و همچنین تعامل گیرندگان خدمات جهت کاهش تجمعات برای مقابله با بیماری کرونا ویروس تقدیر و تشکر کرد.
ملاقات بیماران بستری شده در بیمارستان بعثت گچساران ممنوع شد
دکتر محمدی یادآور شد : در راستای جلوگیری از شیوع و گسترش کرونا ویروس ، ملاقات بیماران بستری شده در بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران ممنوع شد.
وی ادامه داد : با توجه به لزوم پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس و محدودیت‌هایی ڪه در اڪثر ادارات و نهادها وضع شده ، بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران  نیز متعهد شد در قبال حفظ سلامت بیماران و پرسنل خود و همچنین سایر هموطنان اقدامات ممنوعیت ملاقات بیماران را اعمال کند.
دکتر محمدی با بیان اینکه ملاقات کلیه بخش های بستری در این بیمارستان تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد ، تصریح کرد : بدیهی است ڪه هرگونه تغییر و برقراری مجدد برنامه ملاقات های بیماران بستری به اطلاع خواهد رسید.
 مردم فعلا به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نکنند
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در ادامه از گیرندگان خدمت خواست در شرایط فعلی و تا عادی شدن اوضاع و رفع بیماری کرونا از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی صنعت نفت گچساران خودداری و فقط برای موارد اورژانسی به این مرکز مراجعه نمایند.
پایش خودروها در ورودی شهر گچساران توسط بهداشت و درمان صنعت
وی اضافه کرد : نیروهای بهداشت و درمان صنعت نفت و بسیج شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با استقرار در ورودی شهر گچساران (جاده پازنان) و اجرای طرح تب‌سنجی ، روزانه سلامت سرنشینان حدود۵۰۰دستگاه خودرو را پایش می کنند.
دکتر محمدی افزود : رانندگان و سرنشینان کامیون ها و خودروهای عمومی و شخصی در مبادی ورودی گچساران در ایستگاه های ویژه پایش سلامتی به صورت ۲۴ ساعته پایش و کنترل می شوند.
اجرای طرح تب سنجی کرونا برای کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران
وی خاطر نشان کرد : برای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و بر اساس وظیفه ذاتی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران و برابر تصمیم ستاد کرونا ، تیم های تب سنجی کرونایی ، در ترمینال اختصاصی واحد اتوبوسرانی اداره ترابری شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مستقر شدند و در سه نوبت  اقدام به تب سنجی کرونایی از کارکنان شیفتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران می کنند.
اقدامات ضدعفونی در مراکز و مناطق عملیاتی شرکت نفت و گاز
دکتر محمدی اضافه کرد : همه اماکن و مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت ، ادارات و مناطق عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران هر روز برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ضدعفونی و گندزدایی می شود.
گفتنی است تب سنجی ، توزیع دستکش یکبار مصرف و ارائه ژل برای شست و شوی دست مراجعه کنندگان از دیگر اقدامات بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا می باشد.
مردم در خانه‌های خود بمانند
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران تاکید کرد : از تمامی مردم تقاضا دارم که برای حفظ سلامت خود و دیگران در خانه‌های خود بمانند و در تجمعات حضور پیدا نکنند.
دکترمحمدی افزود : همچنین از مردم می‌خواهیم که در این روزها از مسافرت رفتن خودداری کنند.
وی تصریح کرد : باید به توصیه‌های متخصصان و پزشکان مبنی بر قرنطینه خانگی توجه داشت ، تا بتوان از این بحران گذر کرد.
وی با تاکید اینکه در ایام عید نوروز امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا دید و بازدیدی صورت نگیرد ، اضافه کرد : می‌توان با تماس تلفنی سنت حسنه صله ارحام را به جا آورد و از حال اقوام و خویشاوندان باخبر شد.
دکترمحمدی در پایان از زحمات پزشکان ، پرستاران ، کادر درمانی و کارکنان بهداشت و درمان در خدمات رسانی به بیماران تقدیر کرد.
در حال حاضر افزون بر ۱۳ هزار نفر تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران قرار دارند .

۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ۱۵:۰۴
تعداد بازدید : ۵,۳۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید