سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۴۸
 

اخبار

رونمایی از اولین خودرو فرماندهی عملیات و ارتباطات وزارت نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

از اولین خودروی فرماندهی عملیات و ارتباطات مدیریت بحران وزارت نفت و همچنین اولین اتوبوس اورژانس پارس جنوبی با حضور مهندس موسوی، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس، سردار مطیعی، جانشین فرمانده ارشد پدافند غیر عامل کشور در حوزه انرژی ، دکتر مالکی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر وخارگ و جمعی از مدیران صنعت نفت و بهداشت و درمان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر ، از منحصر به فرد ترین خودروی HSE وزارت نفت رونمایی شد.این خودرو از دو بخش تشکیل شده است که بخش نخست مربوط قرارگیری 4 اپراتور  کنترلر ارتباطات و قسمت دیگر مختص برگزاری جلسات مدیریت بحران در نزدیک‌ترین محل ایمن از حادثه است.سیستم‌های ارتباطی این خودرو شامل VMR، رادیو مایکروویو، فیبر نوری،LTE و متورولا است که در صورت از دست دادن یک لایه ارتباطی سایر لایه‌های ارتباطی وظیفه برقراری ارتباط در حادثه با مرکز فرماندهی بحران را بر عهده بگیرند.
این خودرو برای سطح دو اضطرار پیش بینی شده است دارای سویچر مرکز تلفن که ارتباط داخلی و بیرونی خودرو را برقرار می‌سازد، ارتباط با شبکه از طریق فیبر نوری و رادیو مایکروویو و ارتباط بی سیمDMR کل منطقه پارس جنوبی از شهرهای کاکی در استان بوشهر تا پارسیان در استان هرمزگان و شهرستان لامرد در استان فارس و تمامی سکوهای نفت و گاز دریایی را  تحت پوشش قرار می‌دهد.
این خودرو از طریق بی سیم های آنالوگ متورولا با کلیه خودروهای آتش نشانی در محل حادثه نیز مرتبط می‌شود و در لایه بعدی یک REPEATER نیز در صورت نیاز تا شعاع 10 کیلومتری کلیه ارتباطات بی سیم منطقه را تحت پوشش قرار می دهد.
این خودرو برق لازم را از سه لایه برق شهری، ژنراتور خود خودرو و باتری خورشیدی برای سیستم‌های حیاتی تامین می‌کند.
این خودرو منحصر به فرد همچنین دارای دوربین‌های مدار بسته داخلی و پوشش بیرونی، دستگاه ظبط مکالمات، تقویت کننده دریافت سیگنال موبایل، نرم افزار مدیریت مکالمات و مانیتوریگ صحنه است.
خودرو اطلاعات مدیریت بحران همچنین مجهز به هلی شات تا شعاع 5 کیلومتر پروازی، دو دکل 12 متری آنتن قابل تنظیم، 7 پروژکتور روشنایی اطراف خودرو، یک دوربین 360 درجه در بالای آنتن، آنتن‌های LTE دیتا در کنار امکان برگزاری ویدئو کنفرانس در داخل خودرو است.
از ویژگی جالب دیگر این خودرو مدیریت بحران، تجهیز شدن به آنتن‌های بی سیم AIR BAND برای برقرای ارتباط با برج مراقبت فرودگاه و بالگردها درگیر در عملیات بحران است.
ساخت و تجهیز اولین اتوبوس اورژانس در سطح منطقه ویژه پارس
 این خودرو به عنوان بیمارستانی صحرایی در شرایط بحران مورد استفاده قرار میگیرد که دارای ژنراتور، تجهیزات دفع فاضلاب بیمارستانی، وسایل کمپین پرستاران و پزشکان و آسانسور حمل بیمار به داخل است.

این آمبولانس دارای سه بخش است؛
 1- چهار تخت با امکانات اورژانس پیشرفته
2- اتاق CPR احیا
3- قسمت Private مختص بیماران سوختگی و شیمیایی

خبر بوشهر 5
خبر بوشهر 4
خبر بوشهر 3
خبر بوشهر 2
خبر بوشهر 1

۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ۱۰:۲۸
تعداد بازدید : ۶,۱۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید