سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۹:۱۰
 

اخبار

کارمندان پشتیبان دلسوز کادر درمان برای گذر از بحران کرونا

نیروهایی دربخش پشتیبانی داریم که 24 ساعته در بخش های کرونا مستقر شده اند و به طور کامل در بخش های کرونا مانده اند و کنارکادر درمان ، کار می کنند،
برخی ازهمکاران من در سال جاری ، از یک فروردین سرکار بودند تا هیچ کارمربوط به بیماران کرونایی لنگ نماند، با تلاش همه جانبه دوستان ما در بخش مالی ، حتی یک روز حقوق کارکنان عقب نیفتاد که من از این بابت بسیار خوشحالم ، همکاران ما در واحد پشتیبانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، مستحق قدردانی هستند وباید اعتراف کنم درمواردی، نتوانستیم آنچنان که باید، زحماتشان را جبران کنیم .
 اینها  بخش هایی از گفته های  سید مرتضی موسوی معاونت پشتیبانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران است که در مصاحبه ای به مناسبت  روز کارمند، با  اطمینان خاطری مثال  زدنی  از تلاش های همکاران خود  در واحد پشتیبانی مجموعه متبوع اش می گوید.
 به گزارش پایگاه  خبری  بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران،  بیش از 450 نفر  نیرو در بخش های مالی، امورکارکنان( اداری)، خدمات،  تدارکات ، مهدکودک، مخابرات، ترابری  مشغول به کار هستند که هریک ازاین واحد ها نیز به بخش های کوچکتری   تقسیم بندی می شوند که هریک نیز به نوبه خود، اهمیت ویژه ای دارند.
 به گفته موسوی تعدادی از نیروهای  بخش خدمات ،  در بخش کرونا مستقر هستند و به  بیماران کرونایی خدمات می دهند، واز تعمیرات تا  نظافت مجموعه  و تغذیه بیماران  را به عهده دارند، اگرچه  برای آنها پاداش هایی در نظر گرفته شد ،اما  باتوجه به حجم بالای کار، لباس های خاص وریسک بالای درگیری با بیماری کرونا این پاداش های مالی چندان قابل توجه نبود.
وی با اشاره به خرید تجهیزات جدید  برای ضدعفونی گفت: زمانی که کل بازار  کشورتعطیل بود، همکاران ما  با تلاش  و جدیت توانستند اين  وسیله  ضد عفونی را که برای  پاکسازی و ضد عفونی محیط ضروری است خریداری  کنند.
  موسوی گفت :  نصب تجهیزات  تهویه ، اقدامات تاسیساتی، ایزوله سازی وجدا سازیمحیط های مختلف و بسیاری از اقدامات   بخش های  کرونایی در کوتاهترین زمان،  از اقداماتی است  که همکاران ما در واحد کارگاه  انجام دادند. که مستقیم بابخش ها  کرونایی در ارتباط  بود.
  وی باتاکید بر اینکه  در بهداشت ودرمان صنعت نفت ، دورکاری  برای کارمندان اعمال نشد و غیر از تعدادی از افراد که بیماری زمینه ای داشتند،  بقیه سرکار بودند  و همکاران ما  حتی  روز  اول فروردین و لحظه سال تحویل  حضور داشتند  همچنین،  در دوره اوج  بیماری کرونا ، استفاده  از روزهای  تعطیل  در میان همکاران  ما مفهومی نداشت. به نحوی که کارکنان امور  پیمان ها  درایام کرونا  ، در ایام تعطیلات  نیز تعطیل نبودند.
 
 وی  درادامه با تشکراز عملکرد همکاران در واحد مهد کودک  بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران گفت:  یکی از واحد هایی که در ایام کرونا  نقش  مثبت و تاثیر گذاری  ایفا کردند،  واحد مهد کودک  بود  که باتوجه به اینکه همه مهد کودک های کشور تعطیل شده بودند، اما در  مهد کودک ما، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی ، نگهداری از فرزندان کارکنان شاغل در بخش کرونا، نقش به سزایی  در کاهش دغدغه  آنها به خصوص کادر درمان  داشتند .
وی خاطر نشان شد:  با وجود رعایت استانداردهای بهداشتی ،ایمنی و تغذیه ای  تعدادی از همکاران پیمانکاری و قراردادی به کرونا مبتلا شدند که  خوشبختانه بهبود یافتند و بعداز تایید  واحد طب صنعتی  سرکار برگشتند که  برای رفاه حال آنها  باتوجه به  قرارداد  بیمه تکمیلی،  شرایط استفاده از خدمات بیمارستان فراهم شد ، همچنین از اقدامات دیگری که انجام شد این است  که  بورو کراسی اداری برای ایام مرخصی  استعلاجی  کارکنان قراردادی و پیمانکاری  که دچار کرونا  شدند  کاهش یافت و این همکاران، برای  دریافت حقوق به وزارت کار ارجاع نشدند و حقوق آنها  از سوی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران پرداخت  شد.
همچنین  وی یکی از بخش مهم  بیمارستان نفت در ایام  کرونا را  واحد امحای زباله عنوان کرد  که  با اشاره به فعالیت  کارکنان این بخش گفت: درایام کرونا، این همکاران،  بیش از پیش در معرض   زباله های عفونی بودند و با  مسولیت پذیری ویژه ای برای امحا وانتقال زباله ها  به شهرداری به طور روزانه  اقدام می کنند.
موسوی  افزود:  در  9 ماه گذشته  که مدیریت پشتیبانی  بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران را به عهده دارد، وجود نیروهای  دلسوز  در واحد پشتیبانی  وجود  ساختار  قوی ونظام مند  در بهداشت  ودرمان  صنعت نفت تهران  را  از عواملی می داند  که موجب شده است در بحران کرونا، مشکلی در بخش های درمانی وغیر درمانی بهداشت ودرمان نفت تهران  ایجاد نشود.
 وی گفت : اگرچه  برای  تامین مالی نیز همکاری های لازم  صورت گرفت  تا هم پرداخت حقوق نیرو های قرار دادی   با هیچ مشکلی مواجه نشود و هم  برای تامین مایحتاج  مصرفی و تجهیزات  مورد نیاز  مشکل مالی نداشته باشیم ، اما ناگفته نماند بیمارستان نفت تهران ،  جزو بیمارستان های متمول نیست  و ما ملزم به رعایت بسیاری از مقررات  دولتی هستیم و در مقایسه با بسیاری از بیمارستان ها  بودجه کمتری داریم ،  آنچه مشخص است اگر به خوبی توانسته ایم   دوره اوج و فرود کرونا را کنترل کنیم  به دلیل  وجود نیروی انسانی  زبده و دلسوز است که به نظر من وجود این سرمایه انسانی ، ثروت  واقعی  بیمارستان  نفت  تهران است .
 در پایان  0لازم به ذکر است  که  به هرحال اپیدمی کرونا   مشکلات زیادی ایجاد کرده  است اما  آنچه مسلم   است  در دوره شیوع  این بیماری، بسیاری از ظرفیت های  پنهان نیروی انسانی  به ویژه کارمندان مجموعه آشکار شد به نحوی که  بر اساس کلیشه های موجود، همواره وقتی سخن از کارمند به میان می آید، فردی پشت  میز در ذهن متصور می شود که این فرد  سر ساعت   کارت  ورود  می زند  و بعد از  ساعتی مشخص  کارت خروج  می زند  و از بسیاری از دغدغه های مردم، مراجعین ومدیریت به دور است، در حالیکه  شیوع  کرونا  نشان داد  که  در بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران ،  ماهیت  کار کارمندان تغییر کرده است  و به گفته  مدیریت این مجموعه  از جمله  سید مرتضی  موسوی معاون پشتیبانی ، در برخی موارد  کارکنان  واحد اداری و پشتیبانی  همراه  کادر درمان در مدیریت  بحران کرونا به ایفای نقش  موثر پرداخته اند که جای بسی تقدیر دارد .
۴ شهریور ۱۳۹۹ ۱۵:۱۹
تعداد بازدید : ۳۲,۸۲۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید