سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۴۵

اخبار

جلسه مشترک کمیته تخصصی سلامت شاغلین شرکتهای پخش فرآورده های نفتی و گاز استان اردبیل

دکتر حسینعلی زاده : رسالت عظیم بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب در راستای صیانت از سلامت کارکنان و خانواده های شریف صنعت نفت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، جهت بررسی مسائل و مشکلات درمانی کارکنان صنعت نفت در استان اردبیل رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب در جلسه کمیته سلامت مشترک شرکت های گاز و پخش فرآورده های نفتی اردبیل حضور یافت.
روز چهارشنبه 10 آذر دکتر حسینعلی زاده بهمراه رئیس سلامت کار و سرپرست روابط عمومی در جلسه کمیته سلامت مشترک بین شرکت های گاز و پخش استان اردبیل حضور یافتند.
مدیر عامل شرکت گاز و جمعی از مدیران و روسای هر دو شرکت نیز در جلسه حاضر و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید ، مهندس اسماعیلی به حاضرین خیر مقدم گفته و اذعان داشت با همکاری مرکز بهداشت استان اردبیل و اختصاص زمان خاصی ، طی دو روز واکسیناسیون کووید -19 کارکنان و خانواده های صنعت نفت استان اردبیل انجام گردید.
وی همچنین گفت : در سال جاری 94% کارکنان شرکت توسط تیم سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب معاینات شغلی شده اند.
در ادامه با اشاره به بازدیدهای انجام شده توسط کارشناسان HSE گفت : کارشناسان HSE از ابتدای سال جاری ، 34 بازدید بهداشتی از مراکز صنعتی سطح استان داشته اند و نظارت عالیه بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در راستای مقابله با کرونا منجر گردیده است که طی 5 هفته گذشته هیچ مورد مشکوک /قطعی ابتلا به کووید -19 گزارش نگردیده است.
شایان ذکر است از تعداد 20% مبتلایان از ابتدای شروع پاندمی تاکنون ، خوشبختانه بیمار فوتی ناشی از کرونا نداشته اند.
در ادامه مهندس فیضی رئیس HSE شرکت گاز اردبیل ، اطلاعات جامع و کاملی از فعالیت های اداره مربوطه در حوزه سلامت ارائه کرد.
مهندس جعفری زارع رئیس HSE شرکت پخش فرآورده های نفتی استان اردبیل نیز اقدام به ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت های اداره HSE ارائه نمود و گفت :معاینات شغلی کارکنان شرکت پخش فرآورده های نفتی اردبیل در سال 1400 حدود 92 % گزارش شده و خوشبختانه بیمار فوتی ناشی از کرونا در شرکت پخش اردبیل گزارش نشده است.
دکتر حسینعلی زاده رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب ، بر رسالت عظیم بهداشت و درمان در راستای صیانت از سلامت کارکنان و خانواده های شریف صنعت نفت اشاره نموده و بر ادامه رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد و سپس به ارائه توضیحاتی در خصوص شیوع ویروس آنفلوآنزا در فصل جاری پرداخت.
وی همچنین با اشاره به موضوع بازپرداخت هزینه آزمایش PCR توسط بهداشت و درمان گفت : هزینه انجام آزمایش PCR صرفا زمانی قابل پرداخت می باشد که درخواست انجام آزمایش توسط متخصصین ریه ، عفونی ، داخلی و گوش و حلق و بینی انجام شده باشد و همچنین بهترین زمان برای انجام آزمایش PCR روز سوم می باشد و هر چقدر زمان سپری گردد ، میزان صحت نتیجه آزمایش به حداقل خواهد رسید.
رئیس HSE شرکت گاز اردبیل درخواست دایر نمودن مرکز بهداشت و درمان صنعت نفت در اردبیل را نمود که در این خصوص رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب اظهار داشت : تصمیم گیری در این مورد از حطیه اختیارات بهداشت و درمان منطقه خارج بوده و موضوع باید در سطح مدیریتی وزارت و با درخواست صنایع نفت استان مطرح و پس از تصویب و دستور مقام عالی سازمان قابل اجرا خواهد بود.
سپس رئیس HSE شرکت پخش منطقه اردبیل درخواست دایر نمودن مرکز 115 در همجواری انبار پخش در اردبیل را بیان کرد و مقرر شد درخواست فوق به صورت مکتوب به رئیس بهداشت و درمان ارسال شود تا پس اخذ مجوز های لازم و از طریق وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اقدام گردد.
دکتر عظیم زاده رئیس سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب در ادامه با تاکید بر استفاده از روش های تشویقی برای کنترل بیماری های غیر واگیر ، گفت : در زمان جذب هر گونه نیروی انسانی حتی به صورت پیمانکاری و موقت ، معاینات بدو استخدام الزامی است.
در ادامه دستورالعمل بازگشائی اماکن ورزشی قرائت و مقرر شد بصورت اختصاصی کمیته سلامت تخصصی شرکت ها با توجه به امکانات موجود تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.
اشرفی سرپرست روابط عمومی و مدیر سیستم نرم افزار جامع طب صنعتی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب ، ضمن عذرخواهی از تاخیر در ارائه نتایج معاینات بعلت تغییرات نرم افزاری ایجاد شده در سالجاری ، توضیحات کاملی در خصوص نرم افزار هلثی لاین ارائه نمود و متعهد گردید حداکثر تا بهمن ماه نسبت به ارائه کامل نتایج معاینات اقدام لازم صورت پذیرد.
در ادامه ایشان بیان کرد :جهت حذف ثبت کاغذی و تغذیه اطلاعات معاینات کارکنان در نرم افزار هلثی لاین ، برای معاینات سال 1401 تجهیزات رایانه ای و اینترنت جهت هر دو شرکت گاز و پخش اردبیل پیش بینی و درخواست شده است تا در زمان انجام معاینات کارکنان ، اقدامات بصورت آنلاین در نرم افزار ثبت و از ثبت کاغذی اجنتاب شود.

اردبیل3
اردبیل2
 

۱۴ آذر ۱۴۰۰ ۱۱:۱۹
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۵۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید