سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۱۰

اخبار

مصاحبه با دکتر محمدی به مناسبت هفته پژوهش و فناوری

رئیس آموزش و پژوهش بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب از اجرای برنامه های مدون در راستای پژوهش و فناوری خبر داد

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان شمالغرب کشور ، بمناسبت هفته پژوهش و فناوری با شعار " پژوهش و فناوری ، پشتیبان تولید "  محمدی رئیس آموزش و پژوهش در مصاحبه با خبرنگار این بهداشت و درمان از اهمیت پژوهش در راستای تحقق اهداف سازمان گفت .
وی ضمن تبریک این هفته ، پژوهش را کوششی برای یافتن بهترین راهکار برای حل مشکلات موجود در عرصه های زندگی و راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق های تازه برای آیندگان دانست و اشاره کرد ؛  در دنیای امروز دانایی یکی از محورهای اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می رود ، سنجش سطح دانایی به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است.
ایشان در ادامه افزود: توسعه علمی ، صنعتی و فرهنگی هر کشور بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود. در واقع پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه پایدار هر کشور به شمار می آید . اگر پژوهشی نشود، دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد.
محمدی اظهار داشت : یک پژوهشگر موفق ، نگاهی کنجکاو و موشکافانه به پدیده های اطراف خود دارد؛ او نسبت به آنچه در اطرافش می گذرد حساس است و ذهنی پویا و پرسشگر دارد ، ذهن پرسشگر او همواره در جهت یافتن پاسخ های تازه برای پرسش های موجود است.
ایشان تاکید کرد ، نقش پژوهش در توسعه همه جانبه پایدار چنان برجسته و انکارناپذیر است که می توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه حوزه ها اعم از سلامت،  فرهنگ، اقتصاد و جامعه دانست.
وی افزود، برگزاری نشست های علمی _ پژوهشی ، ژورنال کلاب، میزگردهای پژوهشی ، مسابقات و کارگاه های پژوهشی از اهم برنامه های آتی در حوزه پژوهش می باشد.

رئیس آموزش و پژوهش بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب در ادامه از مشکلات درون و برون سازمانی در حوزه پژوهش گفت و تشریح کرد؛  با توجه به محدودیت انتشار اطلاعات سازمان در حوزهای مختلف ، امکان همکاری پژوهشی با ارگان های مختلف و اساتید مجرب دانشگاهی در عمل امکانپذیر نمی باشد و مقالات پژوهشی مختلفی در سالیان اخیر به دلیل مشکلات مذکور راکد مانده و نیاز است مسئولین سازمان تدابیری برای این مشکل بیاندیشند.  همچنین اشاره کرد ، ایجاد انگیزه به شیوه های مختلف  برای افرادی که علاقه مند در حوزه پژوهش می باشند میتواند در عملکرد بهتر سازمان تاثیر به سزایی داشته باشد.

دکتر محمدی در پایان ضمن ابراز امیدواری از ارتقای سطح کیفی برنامه های پژوهشی در بهداشت و درمان صنعت نفت  از مسئولین مربوطه درخواست کرد تا با تدابیر آتی و حمایت های لازم انشاءالله  روند رو به رشدی در این حوزه مهم شاهد باشیم.

خانم محمدی1

۲۸ آذر ۱۴۰۰ ۱۱:۱۴
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۴۷۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید