سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۴۱

اخبار

اولین نشست هم اندیشی حلقه های صالحین بعد از شیوع کرونا در بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب

جلسه حلقه صالحین با محوریت ایام فاطمیه ، سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمان و گرامیداشت روز بصیرت برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، اولین نشست هم اندیشی حلقه های صالحین اعضای کانون بسیج جامعه پزشکی این بهداشت و درمان روز سه شنبه 1400/10/07 در نمازخانه پلی کلینیک تخصصی برگزار شد.

در این نشست دکتر حسینعلی زاده رئیس بهداشت و درمان شمالغرب ، حاج آقا بابازاده امام جماعت ، حاج آقا اله وردیان نماینده بسیج سپاه عاشورا ، دکتر عظیم زاده فرمانده کانون بسیج جامعه پزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب و اعضای بسیج کانون این بهداشت و درمان حضور داشتند . حاج آقا اله وردیان به بیان عظمت زهرای اطهر (س) ، حاج قاسم سلیمانی و رشادت هایش گفت : بصیرت ملت شریف ایران که با الگو گرفتن از سرور زنان عالمین نشات گرفته است شکوه و عظمت 9 دی را بیش از پیش نمایان میکند.

در ابتدای جلسه ، فروزنده قاری جوان این بهداشت و درمان با قرائت آیاتی چند از کلام ا... مجید ، به محفل نورانیت بخشید و در ادامه دکتر عظیم زاده ضمن تشکر از حضور اعضای بسیجی در این نشست گفت : بدلیل شیوع کرونا ، به اجبار بمدت 2 سال جلسات حلقه های صالحین تشکیل نشد و اکنون سه مناسبت باعث گردید این جلسه تشکیل شود .

دکتر عظیم زاده گفت : با برنامه ریزی درست و زیر بنایی با الگوهای رفتاری حضرت زهرا (س) جهت تربیت صحیح فرزندان و نوگلان این مرز و بوم از مقاطع ابتدائی و حتی پیش دبستانی تلاش نمائیم .
سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را باید همه ساله پاس بداریم و الگوهای رفتاری این عزیز دلها سرلوحه رفتارهایمان باشد .
در روز بصیرت و حماسه نهم دی یادمان باشد دشمنان بدانند که نمی توانند با حمله نظامی  به نتیجه برسند . با جنگ نرم و روانشناسی جداسازی مردم از ولایت نمیتوانند بر این مرز و بوم تسلط یابند و آگاه باشند با هوشیاری و ولایت مداری مردم ایران نا امیدشان خواهیم کرد.

حاج آقا بابازاده امام جماعت این بهداشت و درمان در ادامه سخنان دکتر عظیم زاده گفت : حماسه همواره در تاریخ تکرار می شود ، انسان باید بداند در تاریخ چه اتفاقاتی رخ داده است و آنها را بازندگی خود تطبیق داده و الگو بگیرد. در خطبه حضرت زهرا (س) بصیرت ایشان ستودنی است حتی در روایت است زنان کسانی که درب خانه ایشان را سوزانده و به ایشان هتک حرمت روا داشته بودند جهت عذرخواهی نزد ایشان رفتند و حضرت زهرای اطهر (س) با حضرت علی (ع) گفتند : این خانه توست و من کنیز شمایم شما هر گونه صلاح بدانید من همان کار را با این افراد خواهم نمود ایشان از حضرت علی (ع) عقب نماند و از ایشان هم جلوتر حرکت نکرد و به آن زنان گفت : همسران شما شتر خلافت را از صاحبش گرفتند و به کسی دادند که وقتی از این شتر شیری می دوشد شیرش زهر دارد یعنی او شایسته خلافت نیست.

سپس حاج آقا اله وردیان با بیان نکاتی در خصوص مظلومیت حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) گفت : اصلی ترین کار هر ولی حفظ چارچوب نظامی است که به دستور خداوند و توسط پیامبر اکرم (ص) بنا شده است و ایشان با معرفی حضرت علی (ع) این نهضت را ادامه دار نمودند ولی بعد از رحلت پیامبر عظیم الشان (ص) فکر شیطانی باعث توطئه شد و از غفلت زمان خاکسپاری پیامبر اسلام (ص) توسط حضرت علی (ع) استفاده کردند و با تهدید و تطمیع مسلمین سست عنصر ، حادثه شهادت حضرت زهرا (س ) و سوزانده شدن درب خانه و حمله به خانه ایشان را رقم زدند.

در جنگ تحمیلی هم اینگونه بود ، اما نهم دی های 1400 سال قبل که اولین آن را حضرت فاطمه (س) آفرید که با روشنگری مسلمانان در مدینه سعی در آگاهی دادن داشت ولی متاسفانه افکار شیطانی و تطمیع و تهدید یک عده قلیل موجب شد واقعه غدیر به فراموشی سپرده شود و ایام فاطمیه به وقوع بپیوندد.

پس اولین حرکت برای آگاهی و بصیرت را حضرت زهرا (س) آغاز کردند.

با وجود کاستی ها و گرانی ها در جامعه کنونی ما ، چرا مردم ما همیشه در صحنه اند ، چون به حافظه تاریخی اشان بر می گردد ، چرا که در سیستم الهی دردانه خلقت حضرت زهرا (س) باید شهیده شود ، علی ، حسن ، حسین و... علیهم السلام باید شهید شوند تا ما تحمل در برابر سختی ها برای پایداری اسلام و سیستم الهی را بیاموزیم.

فتنه 88 کمتر از فتنه سقفیه است که حضرت فاطمه زهرا (س) فتنه سقفیه را خاموش کرد و اینجا فرزندان زهرا (س) فتنه 88 را خاموش کردند .دشمن فقط و فقط با اهل بیت مخالفند  تا برگشت به سابقه تاریخی را از دست مان بگیرند.

در پایان با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) جلسه خاتمه یافت.

حلقه صالحین7
حلقه صالحین6
حلقه صالحین5
حلقه صالحین4
حلقه صالحین 3
حلقه صالحین2
حلقه صالحین1

 

 

۸ دی ۱۴۰۰ ۰۹:۵۷
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۴۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید