سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۳۳

اخبار

نشست هم اندیشی اعضای کانون بسیج جامعه پزشکی در سالروز وفات حضرت ام البنین (س)

اعضای بسیج جامعه پزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب در روز تکریم مادران و همسران شهدا ، از فضائل حضرت ام البنین (س) گفتند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، کانون بسیج جامعه پزشکی این بهداشت و درمان در سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا ، اقدام به برگزاری نشستی نمود.

در این جلسه که حاج آقا بابازاده امام جماعت این بهداشت و درمان و اعضای کانون بسیج جامعه پزشکی ، برادران ؛ دکتر عظیم زاده ،دکتر مقدم ،  قلمی ، حق پرست ، محمدی ، جانشکر ، ظریفیان ، فروزنده ، شیردل ، صالحیان ، حضرتی و قدیمی و خواهران ؛ کریمی نژاد ، جوان مقدم ، سهندی ، بهجت جمال ، حامدی ، قدیمی و طاهری حضور داشتند بعد از اقامه نماز ظهر و عصر و قرائت زیارت عاشورا ، حاج آقا بابازاده در خصوص فضائل حضرت ام البنین (س) مادر بزرگوار حضرت ابوالفضل العباس بیاناتی را ارائه نمود.

ایشان گفت : بعد از شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، حضرت علی (ع) از برادر خود حضرت عقیل خواست از میان زنان طائفه ، فردی را که از لحاظ شخصیت ، فضیلت ، نسب و قیافه سرآمد باشد به ایشان معرفی نماید که ایشان خانم فاطمه که بعدا به حضرت ام البنین معروف شدند را انتخاب نمود.

این بانوی بزرگوار بحدی والا و دارای شخصیت بالا هستند که در هنگام ورود به منزل حضرت علی (ع) ، از فرزندان حضرت زهرا (س) اجازه ورود خواستند که در خبر است این اجازه از حضرت زینب (س) کسب شد.

در روایات آمده است ایشان چون هم نام با حضرت زهرای اطهر (س) بودند و چون نگران ناراحتی فرزندان راضیه مرضیه (س) بودند از حضرت علی (ع) خواستند بنام فاطمه صدا نکنند و چون تعداد 4 فرزند پسر بودند بنام ام البنین مشهور شدند.

در حادثه کربلا ، ایشان از فرزندانشان خواستند تا پای جان مراقب امام حسین (ع) باشند نگذارند گزندی به ایشان برسد.

بعد از واقعه کربلا از بشیر پرسیدند : اخبرنی الحسین (ع) از امام حسین (ع) چه خبر ؟

بشیر پرسید چه عجب از فرزندان خود نمی پرسید ایشان گفتند : چون از شجاعت فرزندانم می دانم تا شهید نشوند نمی گذارند گزندی به امامشان برسد پس اگر امام زنده باشد آنها زنده اند و چون خبر شهادت امام حسین (ع) را شنید شروع به عزاداری برای فرزندانش نمود.

در ادامه دکتر عظیم زاده ضمن تسلیت وفات حضرت ام البنین ، ایشان را اسوه وفاداری دانست و در ادامه در خصوص تقسیم کار اعضای شورای کانون بسیج جامعه پزشکی بهداشت  و درمان صنعت نفت شمالغرب توضیحات مبسوطی را ارائه نمود.

در ادامه جوان مقدم با ارائه گزارشی از وضعیت موجود و لزوم بروزرسانی سریع پرونده های اعضا ، درخواست همکاری بیشتر را نمود.

بسیج6
بسیج5
بسیج4
بسیج3
بسیج2
بسیج1

۲۷ دی ۱۴۰۰ ۱۲:۵۶
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۳۴۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید