سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۳۶

اخبار

راه اندازی دستگاه وکیوم هوا در واحد دندانپزشکی پلی کلینیک تخصصی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب

در راستای صیانت از سلامت کارکنان و مراجعین صنعت نفت ، دستگاه وکیوم هوا در واحد دندانپزشکی پلی کلینیک نصب و راه اندازی شد

به گزارش پایگاه اطلاه رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ؛ دستگاههای ساکشن بیرون دهانی سقفی  Artan Air در 2 روز متوالی 5 و 6 اسفند نصب گردید و رسماً از هفته دوم اسفند راه اندازی شد .

مهندس فارسی و دکتر سعید خیراله زاده در خصوص عملکرد و مشخصات دستگاههای وکیوم میگویند : ذراتی که در عملیات دندانپزشکی ایجاد می شود در دو دسته ذرات نسبتاً بزرگ یا دراپلتها (Droplets) و ذرات بسیار ریز یا آیروسلها (Aerosols) تقسیم می شوند . دراپلتها به دلیل وزن نسبتاً زیاد در زمان کوتاهی پس از تولید ، به زمین افتاده و تا حدودی بی اثر می شوند . لیکن ، آیروسلها به دلیل وزن بسیار کم می تواند ساعتها در هوای محیط معلق مانده و عامل انتشار بیماریها (بویژه کووید 19) باشند .
 
آیروسلهای که در فرآیندهای مختلف دندانپزشکی از قبیل تخلیه دندان ایجاد می شوند ، حاوی انواع باکتریها ، ویروسها و انواع سپتیکها می باشند که استنشاق آنها سلامتی دندانپزشکان را با خطر جدی مواجه می سازد . همچنین متصاعد شدن بخارات جیوه در طی فرآیند حذف آمالگام که به وفور در مطب دندانپزشکی اتفاق می افتد ، سلامت دندانپزشک و بیمار را تهدید می نماید . بدیهی است تداوم استنشاق بخارات سمی جیوه ، آسیب جدی به سلامت دندانپزشکان را در پی خواهد داشت .
دستگاه سقفی  Artan Air که توسط شرکت آرتان تدبیر آب و انرژی ابداع و تولید شده است . یک راه حل قابل اعتماد جهت حذف آیروسلها و بخارات سمی در محیط دندانپزشکی است . این دستگاه به عنوان یک دستگاه ساکشن بیرون دهانی (EOVA) عمل کرده و تاثیر زیادی بر کاهش آیروسلها و بخارات سمی از قبیل بخارات جیوه دارد .
مشخصاتی که دستگاه سقفی Artan Air را به دستگاهی مناسب برای کاربری دندانپزشکی تبدیل کرده عبارت است از :
•    طراحی خاص برای نصب بصورت سقفی موجب شده است تا ضمن تسهیل استفاده از آن ، دستگاه فضای خاصی را اشغال نکند . همچنین صدای دستگاه نیز به طور قابل توجهی کاهش یافته است .
•    امکان کنترل سرعت مکنده برای کاربر وجود دراد .
•    بازوی مکنده خود نگهدار انعطاف پذیر آن ، این امکان را به دندانپزشک و دستیار می دهد تا نازل مکنده را در مناسب ترین موقعیت تثبیت کرده و  عملیات مورد نظر خود را انجام دهد .
•    هود شفاف در محل مکش دستگاه مشکلی از نظر دید برای دندانپزشک ایجاد نمی کند .
•    با نصب disinfection box مجهز به لامپ UVC در محل اتصال بازوی مکنده به دستگاه ، امکان ضدعفونی دستگاه و بازو فراهم شده تا از تجمع پاتوژنها جلوگیری شود .
•    آیروسلها از طریق کانال کشی به بیرون انتقال می یابد .
•    آیروسلها قبل از ورود به فضای آزاد ، در فیلتر باکس مجهز به فیلترهای ضد ویروس فتوکاتالیستی (که با اشعه UVC تحریک می شود) که در پشت بام نصب شده است ، پاکسازی و بی اثر می شوند .

وکیوم
وکیوم7
وکیوم6
وکیوم5
وکیوم4
وکیوم3
وکیوم2
وکیوم1

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲:۳۷
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۵۸۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید