سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۲۶

اخبار

برگزاری جلسه هماهنگی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز

در راستای توسعه نظام سلامت پزشکی خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور جلسه هماهنگی با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، جلسه ای با محوریت توسعه نظام سلامت پزشکی خانواده فی مابین معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور برگزار شد. این جلسه روز دوشنبه 16 اسفند 1400 در محل معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور دکتر حقائی ( معاون بهداشت ) دکتر صادقی ( هماهنگ کننده معاونت بهداشت ) ، مهندس شاهگلی ( مسئول پزشکی خانواده استان آذربایجان شرقی ) از یک سو و دکتر حسینعلیزاده (رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب ) ، دکتر مسکوچی ( رئیس امور درمان ، بیمه گری و اسناد پزشکی ) و دکتر احضار ( مسئول تیم سلامت خانواده ) از سوی دیگر برگزار شد .

دکتر حقائی ضمن خیر مقدم گوئی به حاضرین ، بر لزوم همکاری های بیشتر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب تاکید کرد .

در ادامه مهندس شاهگلی بعنوان مسئول پزشکی خانواده در بیاناتی به تاریخچه همکاری فی مابین پرداخت و گفت : بدنبال تفاهم نامه مذکور در سال گذشته ، چندین جلسه آموزشی برای پزشکان و مراقبین سلامت در خصوص آموزش سامانه سیب و ارائه دستورالعمل ها انجام شد .

سپس مهندس شاهگلی در ادامه گفت : متاسفانه بدنبال انتخاب نرم افزار سینا از سوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و عدم هم خوانی این دو سامانه ، برخی از اقدامات در حوزه پزشکی خانواده مسکوت مانده است .

دکتر حسینعلی زاده در بیاناتی کوتاه ، در خصوص تاریخچه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و وظائف آن در مناطق عملیاتی و سایر مناطق و استراتژی سازمانی در رابطه با حرکت در مسیر اقدامات سلامت محور پزشکی خانواده و سلامت کار کارکنان و خانواده های صنعت نفت و اقدامات مهمی که در این زمینه انجام می شود ، توضیحاتی بیان نمود و بر لزوم هماهنگی های بیشتر با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بخصوص در زمینه توسعه سیستم پزشکی خانواده ، هم گام ، هم سو و هم مسیر با طرح ها و دستورالعمل های پزشکی خانواده دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد .

در ادامه ، مقرر شد ناظر پزشکی خانواده دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بهداشت ودرمان صنعت نفت شمالغرب کشور معرفی و آموزش های لازم در خصوص نرم افزار سینا به ایشان ارائه شود تا نظارت و پایش اقدامات انجام شده حوزه سلامت خانواده صنعت نفت توسط ایشان انجام گردد.

دکتر حقائی عنوان کرد ؛ از آنجائیکه احتمال دارد در آینده سیستم های هوشمند جایگزین مراجعات و مراقبت های حضوری بیماران شود و با توجه به اینکه جمعیت طبی صنعت نفت محدود بوده و براحتی قابل دسترسی هستند ، در صورت توافق دو سازمان ، یکی از مراکزی که بصورت پایلوت در طرح های آینده نگر این دانشگاه مد نظر قرار خواهد گرفت ، بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور جزو کاندیدها طرح باشد .

در پایان پس از بحث های تخصصی ، طرفین موافقت کردند تفاهم نامه قبلی پس از انجام اصلاحات لازم ، تهیه ، تنظیم و به امضاء طرفین برسد.

تفاهم نامه

تلفنهای بهداشت و درمان

 

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ۲۳:۳۴
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۸۳۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید