سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۵۵

اخبار

مصاحبه با مهتاب بقایی فر جوانترین کارمند بهداشت و درمان شمالغرب کشور

به مناسب ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفتگوئی با مهتاب بقایی فر دستیار دندانپزشک انجام شد

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان شمالغرب کشور ؛ به مناسب ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان ، مصاحبه ای با مهتاب بقایی فر کم سن ترین کارمند بهداشت و درمان شمالغرب کشور انجام شد . متن مصاحبه بشرح ذیل میباشد :

لطفا خودتون رو معرفی کنید
من مهتاب بقائی فر هستم ، 25 سال سن دارم و  در سال 1398 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز رشته بهداشت دهان و دندان فارغ التحصیل شدم و در حال حاضر از کادر دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب هستم .

در مورد کاری که در بهداشت و درمان انجام میدین توضیحاتی میدین؟
من در بخش دندانپزشکی تحت نظارت دندانپزشکان کار می کنیم و تمام فعالیت روزمره ی من  با بهداشت دهان و دندان در ارتباط است . از جمله وظایفی که دارم میتونم به آماده سازی یونیت ، قرار دادن ست و وسایل دندانپزشکی متناسب با نیاز دندانپزشک و  استریل کردن وسایل دندانپرشکی را نام ببرم .

یک دستیار دندانپزشکی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
دستیار دندانپزشک باید بتواند با مهارت و تسلط کافی با دستان خود کار کند . فردی که این شغل را انتخاب میکند باید با دندانپزشکان و بیماران کمال همکاری و همدلی را داشته باشد . گاهی اوقات بیماران در معرض درد شدید و یا اختلالات روانی هستند ، بنابراین دستیار باید روی احساساتش تسلط کافی داشته باشد .

به نظرتون دغدغه اصلی یک جوان ایرانی چی میتونه باشه؟
مهم‌ترین مساله جوانان ما داشتن یک شغل با درآمد مناسب ، مسکن و ازدواج است . جوان بیکار با پریشانی به آینده می نگرد و از زندگی زده می شود . نبود شغل مناسب موجب بسیاری از مسائل و معضلات اجتماعی می شود . مثل اعتیاد ، افزایش جرائم ، کاهش رفت و آمدهای خانوادگی ، کاهش وقت صرف کردن پدر و مادر خانواده برای فرزندان ، افزایش خلاء های عاطفی در خانواده ها ،  افزایش آمار طلاق ، و سایر مشکلاتی که بیشتر جوان و خانواده را در معرض آسیب قرار می دهد .

چه راهکارهایی برای بهبود وضعیت جوانان امروزی پیشنهاد دارین؟
جامعه به نسل جوان نیاز دارد ، به طراوت و دانش روز کسب شده ی این نسل نیاز دارد ، به نظر من در سپردن نقش های اجتماعی باید تجدید نظر شود و حضور و مشارکت آنان جدی گرفته شود .
شرایط مدارس و دانشگاه باید طوری برنامه ریزی شود تا جوانان بعد از فارغ التحصیلی حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوانند با مهارت هایی که یاد گرفته اند یک شغل مناسب برای خودشان شروع کنند و با ایجاد شرکت های دانش بنیان نه تنها برای خود ، برای اطرافیان اشتغال زایی انجام دهند .

جوانان چه نقشی در یک جامعه میتوانند داشته باشند؟
یکی از راه های پیشرفت کشورها سرمایه گذاری بر روی نسل جوان و نسل آینده شان می باشد ، جوانان به عنوان نیروی فعال ، متحرک و پرتلاش میتوانند نقش خوبی در پیشرفت یک کشور داشته باشند ، امروزه نقش جوان در تمامی جوامع در عرصه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، ورزشی و ... به چشم میخورد ، کشور جوان ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست . هر چند هستند جوانانی که استعداد بسیار دارند ولی متاسفانه به دلیل نبود بستر و شرایط کاری مناسب نمی توانند تمام آنچه را که میتوانند به کار گیرند و برای جامعه ی خود مفید واقع شوند .

حرف آخرتون برای جوانان چی میتونه باشه ؟
امیدوارم بستری در جامعه فراهم شود تا بتوانیم بیشتر از استعداد و نبوغ جوانان ایرانی استفاده کنیم  و بدون وابستگی به سایر کشورها برای سرزمین خودمان بهترین ها را داشته باشیم . به امید روزی که هر جوان ایرانی یه شغل مناسب و زندگی سرشار از آرامش و شادی داشته باشد .

بقائی فر

 

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ۲۱:۴۱
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۷۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید