سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۳۰

اخبار

مصاحبه با سیدحریری بمناسبت روز آزمایشگاه

سیدحریری از مسائل و مشکلات و سختی کار در واحد آزمایشگاه گفت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور، در سالروز میلاد حکیم اسماعیل جرجانی و به مناسبت بزرگداشت روز آزمایشگاه مصاحبه ای با نیلوفر سیدحریری مسئول آزمایشگاه انجام شد که در ذیل می خوانید.

سید حریری ضمن تبریک این روز به جامعه علوم آزمایشگاهی کشور در مورد اهمیت رشته علوم آزمایشگاهی برای داشتن جامعه ای سالم صحبت کرد.
در مورد کارهایی که در بهداشت و درمان صنعت نفت انجام میشه لطفا توضیحاتی ارائه نمائید
آزمایشگاه بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور با کادری مجرب و با دارا بودن بخش های مختلف از جمله هورمون شناسی، هماتولوژی و میکروب شناسی در خدمت کارکنان شریف شرکت های ملی نفت ایران و شرکت های وابسته می باشد. وظیفه همکاران این بخش تشخیص بیماری ها با انجام آزمایشات دقیق می باشد و در سالیان اخیر با تدابیر مختلف تلاش کردیم دقیق ترین نتایج را در سریع ترین زمان در اختیار مراجعین قرار بدهیم.

نظرتون در مورد شغلی که دارید بفرمایید
رشته علوم آزمایشگاهی رشته ای بسیار خاص ، حساس و جالبی است از هر لحاظ که بگوییم برای فرد جذابیت دارد و مهمترین علت آن را می توان در حس نوع دوستی و کمک به هم نوع دانست چون نعمتی بزرگتر از سلامتی نیست و ارزشش از هزار مکنت و مال برای هر انسانی بیشتر است . تشخیص به موقع بیماری ها و کمک به مراجعین عزیز در جهت داشتن سلامتی حس بسیار خوبی را میتواند برای ما در این شغل ایجاد کند.

در محیط کار چه نکاتی باید رعایت شود ؟
افرادی که با خون و فرآورده‌های خونی در تماس هستند، باید برای پیشگیری از خطرهای ناشی از کار در آزمایشگاه، هنگام کار از دستکش یکبار مصرف و وسایل حفاظتی مانند ماسک و عینک استفاده کنند و توجه داشته باشند که هیچ چیز جای دقت عمل هنگام کار را نمی‌گیرد.  نگهداری صحیح وسایل آزمایشگاهی یکی از موارد مهم در محیط کار می باشد که فردی که در آزمایشگاه کار میکند باید از تمامی اصول آگاهی داشته باشد.

افرادی که وارد این شغل میشوند چه ویژگی هایی باید داشته باشند ؟
افرادی که وارد  کار در آزمایشگاه می شوند  باید خصوصیات فردی خاصی داشته باشند و یکی از مهمترین این ویژگی ها   روحیه همکاری می باشد. همچنین داشتن صبر زیاد از ملزومات انجام آزمایشات دقیق در این شغل حساس می باشد. افرادی که تمرکز کافی نداشته باشند نمیتوانند در این شغل وظایف خود را به درستی انجام دهند. عجله کردن در امور آزمایشگاهی منجر به کاهش دقت کاری می شود و ریسک شغلی برای خود فرد خواهد داشت.


سخن آخر
کار در آزمایشگاه بالینی یکی از سخت ترین شغلهای حال حاضر کشور است چرا که کارشناسان علوم آزمایشگاهی هر روز با انواع عوامل بیماری زا مانند انگلها، ویروسها، میکروبها، ترشحات بیماری زا و... سروکاردارند و کوچکترین بی دقتی و سهل انگاری عواقب غیر قابل جبرانی در پی خواهد داشت. واقعیت این است که این شغل به گروهی از مشاغل حوزه بهداشت و درمان تعلق دارد که ریسک کاری بالایی دارند و امیدوارم مسئولین نگاه ویژه ای به سختی کار در این شغل داشته باشند.



۳۱ فروردین ۱۴۰۱ ۱۲:۲۶
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۶۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید