سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۳۹

اخبار

مصاحبه با دکتر شیرزاده به مناسبت روز جهانی پزشک خانوده

دکتر شیرزاده از پزشکان بخش اورژانس پلی کلینیک مرکزی از تاثیر سبک زندگی بر ابتلا به بیماری های غیر واگیر می گوید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور، به مناسبت روز جهانی پزشک خانواده مصاحبه ای با دکتر شیرزاده انجام شد که در ذیل می خوانید.

آقای دکتر خودتان را معرفی کنید

 
سلام فیروز اصلان شیرزاده پزشک عمومی ، فارغ التحصیل سال  1393 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز هستم، از سال 97 به عنوان پزشک در بهداشت و درمان صنعت نفت مشغول به فعالیت در بخش طب صنعتی و اورژانس پلی کلینیک هستم.

به نظر شما فردی که شغل پزشکی را انتخاب می کند چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

 
جدا از بحث هوش کافی به نظرم مهمترین ویژگی ، داشتن علاقه و روحیه مناسب برای بودن در حیطه پزشکی و درمانی، حس انسان دوستی فوق العاده می باشد. در واقع افرادی که قصد تحصیل در رشته پزشکی دارند بهتر است به (( پزشک بودن)) نه به عنوان یک شغل  بلکه یک سبک زندگی نگاه کنند چون پزشک بودن تمام ابعاد زندگی را تحت تاثیر جدی قرار می دهد.

آقای دکتر نوع سبک زندگی ما چه میزان در علت بیماری ها نقش دارد؟

 
در کنار عوامل ژنتیکی که نقش بسیار مهمی در ابتلا به بیماری ها دارد عوامل محیطی مثل زندگی در شرایط آب و هوایی خاص، تغذیه ناسالم، فعالیت بدنی پایین می توانند به عنوان تریگر یا تشدید کننده باشد و می توانیم با تغییرات در سبک زندگی از بیماری های مزمن مختلف پیشگیری کنیم.
سخت ترین و زیباترین لحظات زندگی یک پزشک چه زمانی می باشد؟
شاید یک پاسخ مشترک بین اکثر پزشکان این باشد که سخت ترین لحظات برای یک پزشک از دست رفتن بیمار نسبتا سالم به دلایلی خاص مثل حوادث باشد که بعد از عملیات احیا تلاش ها بی نتیجه باشد و یک انسان سالم را از دست بدهیم. زیباترین لحظات دقیقا عکس شرایط قبل و احیا موفقیت آمیز بیماری می باشد که علائم حیاتی ناپایدار به پزشک مراجعه می کند. البته این شرایط برای امثال بنده که فعالیت نسبتا طولانی در اورژانس دارم صدق می کند.

چند درس زندگی که در دوران طبابت به آن ها دست یافته اید

 
هر روز کاری پزشک حاوی یک درس می باشد به شرطی که در مسائل روزمره غرق نشویم. صبر، مداومت در تلاش ها و فهمیدن اینکه هر شرایط پایدار می تواند به سرعت ناپایدار شود...

سخن پایانی

 
نه به عنوان پزشک بلکه به عنوان یک انسان کارهایمان زمانی ارزشمند هست که بتوانیم تاثیر قابل ملاحظه ای در محیط زندگی و جامعه داشته باشیم. باید هدفمان بهبود شرایط اطراف باشد و بدون ریا فعالیت های خودمان را انجام دهیم. شخصا همیشه در این مورد اهتمام دارم و امیدوارم همیشه تداوم داشته باشد.

دکتر شیرزاده1

۲ شهریور ۱۴۰۱ ۱۱:۵۴
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۴۲۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید