سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۴۱

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی CPR ، تجهیزات آمبولانس و نحوه انتقال مصدوم

کلاس آموزشی آشنایی با ارزیابی و کمک به بیمار (CPR) ، تجهیزات آمبولانس و نحوه انتقال مصدوم برای کادر خدمات برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور؛ در راستای بازآموزی و بروز نمودن اطلاعات کارکنان خدمات در مواقع اضطراری ، سعیدصادق زاده کارشناس فوریت های پزشکی کلاس آموزشی برگزار کرد.

این کلاس آموزشی 21 شهریور در پلی کلینیک تخصصی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور برگزار شد.صادق زاده در خصوص CPR پایه ، تجهیزات آمبولانس و نحوه حمل مصدوم مطالبی را بیان کرد .
او گفت : ایست قلبی ریوی به علت مشکلات قلبی و ریوی و یا تروما ایجادمی شود که شناخت کافی در این خصوص بسیار حائز اهمیت بوده و در مواقعی که می خواهیم به مصدوم کمک نمائیم قبل از ورود به صحنه حادثه حتماٌ از ایمن بودن صحنه مطمئن شده و سپس ارزیابی وضعیت بیمار را انجام دهیم.

سپس طرز احیاء بزرگسالان ، کودکان ، شیرخواران و زنان باردار را به تفکیک تشریح کرد.
در ادامه صادق زاده به انواع آمبولانس های موجود در کشور ، اشاره کرد و گفت : آمبولانس های وزارت نفت از نوع فولکس می باشد و تجهیزات موجود در آن با آمبولانس های اورژانس 115 تفاوت های جزئی دارد ، ایشان سپس نحوه کار کردن با شورت بک بورد ، لانگ بک بورد ، جلیقه های ضد شوک ، انواع آتل ها و برانکارد را توضیح داده و هر یک از حاضرین در بازه کلاس مانورهایی را با نظارت سوپروایزر آموزشی نیلوفر ملکیان انجام دادند.

کادر خدمات با نحوه حمل مصدوم ، نحوه استفاده از اکسیژن های پرتابل و کلار گردنی در بیماران ترومایی بصورت عملی در محوطه پلی کلینیک تخصصی با نظارت مربیان آشنا شده و تک تک تمرین کردند.

کلاس سی پی ار3
کلاس سی پی ار2
کلاس سی پی ار1

 

۲۲ شهریور ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۵۰۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید