سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۱۲

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی با عنوان ارتقای سلامت و کیفیت زندگی با رویکرد خود مراقبتی در بانوان

بانوان بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب در جهت ارتقای سلامت و کیفیت زندگی خود و خانواده با شیوه های خود مراقبتی آشنا شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ،امور بانوان با همکاری پزشکی خانواده این بهداشت و درمان اقدام به برگزاری کلاس آموزشی با عنوان « ارتقای سلامت و کیفیت زندگی با رویکرد خود مراقبتی در بانوان » نمود.

در این کلاس آموزشی ، دکتر احضار مسئول پزشکی خانواده ، مطالب ارزنده ای در خصوص خود مراقبتی در بانوان ، انواع خود مراقبتی ، اثرات خود مراقبتی ، تفاوت های جسمی و فیزیولوژی زنان و مردان بیان نمود سپس گفت : و اما چرا زنان و چرا زنان شاغل بایستی بیشتر از خود مراقبتی آگاه بوده و برای زندگی بهتر خود و خانواده اشان بیشتر مورد توجه قرار گیرند می توان به دلائل زیر اشاره نمود :

تفاوت های جسمی زنان و مردان ، دید اجتماع ، تفاوت های عاطفی ، تفاوت در نیازها ، تفاوت در توانائی و اختیارات ، تفاوت مسئولیت ها در داخل و خارج از منزل ، تفاوت در سطح آگاهی ، عرف و عادتها ، نادیده گرفته شدن ، محدودیتها ، جهل و خرافه و در نهایت رسوم دست و پاگیر

دکتر احضار هر دلیل را با ارائه نمونه های عملی تشریح نمود.

وی در ادامه مسئولیت های یک بانوی شاغل را ، در محل کار و با روسا و زیر دستان متفاوت دانسته و گفت : علاوه بر اینها مسئولیت یک بانوی شاغل در منزل با افراد خانواده ، در اجتماعی با دیگران و ... باعث کمبود زمان لازم برای خود مراقبتی این افراد می گردد. که این کمبود زمان موجب تحت الشعاع قراردادن تمام مسئولیت ها ، تمامی افراد در ارتباط با ایشان همانند همسر ، فرزند ، والدین ، همکاران و ... می گردد.

البته باید گفت ، مراقبت باید همه جانبه بوده و مراقب خود باشیم در قدم اول باید همواره به یاد خود باشیم و مراقب خودمان باشیم و در قدم دوم سطح اطلاعات و آگاهی خود را افزایش دهیم ، با توجه به فاجعه کمبود میزان مطالعه در کشور ، کتاب خوانی بسیار موثرتر از استفاده از فضای مجازی می باشد.

در قدم سوم عمل به آگاهی ها و دانش کسب شده می باشد و عادت کردن به مهم دانستن خود

قدم چهارم تداوم به تغییر در رفتار کسب شده تا تبدیل به عادت شود.

مدیریت زمان ، علائم خطر جدی در بانوان و غربالگری بیماریهای زنان از دیگر مباحثی بود که ایشان بیان نمود.

 

 

کلاس خودمراقبتی5
کلاس خودمراقبتی4
کلاس خودمراقبتی3
کلاس خودمراقبتی2
کلاس خودمراقبتی1

۲۸ دی ۱۴۰۱ ۱۴:۳۶
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۲۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید