سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۳۲

اخبار

مصاحبه با قدیمی به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز مددکاری اجتماعی

مددکار اجتماعی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب از فعالیت های مختلف این واحد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان شمالغرب، به مناسبت 13 رجب سالروز ولادت با سعادت مولای متقیان حضرت علی  ( ع)  و روز مددکار اجتماعی مصاحبه ای با قدیمی انجام شد که در ذیل می خوانید.

به نام خداوند عشق آفرین
با سپاس فراوان از پروردگار یاری رسان که این توفیق را به من عنایت فرموده تا بتوانم هر چند کوچک در یاری رسان به همنوعان عزیزم در عرصه مددکاری خدمت کنم.  حس زیبا و لطیف نوع دوستی از بهترین تجربه های زندگی هر فردی است که در انجام وظیفه فرد را  مصصم میسازد.
پیچیدگی ها و شرایط خاص زندگی امروزی، چالش ها، مشکلات و فشارهای روانی زیادی به جوامع و انسان ها تحمیل کرده است. برای رفع این مشکلات، حفظ سلامت روحی افراد و داشتن جامعه ای سالم خدمات مددکاران اجتماعی ضرروی و لازم است.

مددکاری اجتماعی حرفه ای است که در آن مددکار کمک می کند که مددجو مشکل خود را شناخته و به توانایی های خود پی ببرد و با استفاده از منابع و امکانات موجود در جهت حل مشکل خود برآید. در واقع مددکاری اجتماعی عبارت از مجموعه ای متشکل از تدابیر و فعالیت های حرفه ای است که در قالب نهادها، سازمان ها و موسسات اجتماعی، فرهنگی و تربیتی عرضه می شود تا با ایجاد تغییر و دگرگونی مناسب در شرایط مادی و معنوی افراد و اقشار جامعه زمینه بهزیستی رشد و تعالی آن ها را فراهم کند.

مددکار اجتماعی در کار خود با افرادی با پیش زمینه های متفاوت سرکار دارد و باید اعتماد آن ها را جلب کند تا بتواند به آن ها کمک رسان باشد.  او اغلب در شرایطی می باشد که درایت، صبر و درک بالایی می طلبد تا بتواند بدون پیش داوری فعالیت خود را به نحو احسن انجام دهد.

از برجسته ترین فعالیتهایی که در بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب انجام می دهیم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
. پرداخت وام اضطراری غیر مترقبه
. پرداخت وام اضطراری بابت فوت  ، ازدواج ، بیماری
. تهیه نامه مرخصی تحصیلی بدون حقوق
. تهیه نامه  انتقالی کارکنان متقاضی انتقال
. حمایت و دلجوئی از خانواده های دارای فرد  معلول
. تهیه لیست بیماران صعب العلاج و ارسال گزارش

لازم است اشاره کنم چنانچه این نقش ها و وظایف مددکار متناسب با شرایط روز جامعه باشد، تاثیرگذاری بیشتری در رسیدن مددکاران به اهداف تعییین شده سازمان خواهد داشت، به همین دلیل بازنگری مستمر و به روزرسانی با توجه به شرایط جامعه مثل دوران کرونا ضروری می باشد.

 با تشکر فراوان از سرکار خانم مریم ستوده ، رئیس محترم  مددکاری سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت که با همکاری همه جانبه و دلسوزانه مرا درعرصه مددکاری همواره پشتیبانی نمودند.

 

قدیمی

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ۱۲:۳۵
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۲۱۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید