سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۳۷

اخبار

مصاحبه با امید نوری کارشناس علوم آزمایشگاهی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب به بهانه روز آزمایشگاه

نوری از پیشرفت چشمگیر رشته علوم آزمایشگاهی در دهه اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب، در سالروز میلاد حکیم اسماعیل جرجانی و به مناسبت روز  آزمایشگاه  مصاحبه ای  با نوری از همکاران فعال آزمایشگاه انجام شد که در ذیل می خوانید:

لطفا توضیحاتی در مورد کارهای که در واحد آزمایشگاه بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب انجام می گیرد بفرمایید
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما ، وظیفه من و همکارانم در آزمایشگاه  ارائه خدمات آزمایشگاهی به کارکنان شرکت نفت و خانواده های تحت تکفل آن ها می باشد که این خدمات در سطوح روتین و تخصصی ارائه داده می شود. همچنین چکاب های آزمایشگاهی سالیانه مراکز صنعتی مرتبط با شرکت نفت رو هم تحت پوشش داریم و به آنها خدمات ارائه می دهیم.

فردی که وارد این شغل میشود چه ویژگی هایی باید داشته باشه؟
قطعا علاقه اولین آیتم می باشد که باید برای تمامی شغل ها مد نظر باشد و شغل آزمایشگاه هم مستثنی از این مورد نیست، همچنین اگر از ویژگی صحبت کنیم بهتر است از عبارت " همه فن حریف بودن" استفاده کنیم. همانطور که اطلاع دارین در دهه های اخیر رشته علوم آزمایشگاهی پیشرفت چشمگیری داشته و از جمله رشته هایی هست که آمیخته از علم ، عمل و تکنولوژی می باشد و برای ورود و پیشرفت در این مسیر باید فردی اهل مطالعه، آشنا به مسائل روز آزمایشگاهی، پزشکی و قابلیت انجام و مدیریت فعالیت های آزمایشگاهی و در نهایت فردی سخت کوش و با تمرکز بالا بود.

سخت ترین کاری که از نظرشما در محیط آزمایشگاه وجود دارد کدام است ؟
شاید نتوانیم یک کار را به عنوان سخت ترین کار انتخاب کنیم  چون فعالیت در هر یک از بخش های مختلف آزمایشگاه سختی های مخصوص به خودش را دارد. بعضی بخش ها به لحاظ فیزیکی و بعضی از بخش ها به لحاظ ذهنی خسته کننده هستند ولی در کل کار در آزمایشگاه سخت و پر استرس می باشد.

آیا نتایج آزمایشگاه ها  میتوانند باهم  متفاوت باشند؟
با توجه به متفاوت بودن دستگاه ها و کیت های تشخیص آزمایشگاه های مختلف از نظر عدد گزارش شده و محدوده های نرمال آزمایشات میتواند متفاوت باشد که بعضا عدم آگاهی برخی از افراد خارج از حیطه پزشکی از این موضوع سوء برداشت می شود. ولی از نظر تفسیر با توجه به محدوده های نرمال آزمایشگاه به شرطی که شرایط آزمایش که بسیار مهم است رعایت شود نباید تفاوت معنی داری وجود داشته باشد.

برای یک فردی که در محیط آزمایشگاه کار میکند چه زمان هایی لذت بخش هست؟
به نظرم لحظه ای که توانسته باشیم دردی را  التیام ببخشیم و رضایت را در چهره ی مراجعه کننده حس کنیم بهترین لحظه خواهد بود. مثال های مختلفی میتوان در این مورد بیان کرد از جمله رضایت از نحوه نمونه گیری، خوشحالی از نتیجه مثبت بارداری، دیدن نمودار سابقه آزمایشگاهی مراجعین که روند بهبودی را نشان می دهد واقعا لذت بخش می باشد.

و سخن آخر:
تشکر ویژه دارم از شما و روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور  به جهت تدارک این مصاحبه در این روز عزیز و همچنین تشکر ویژه دارم از ریاست محترم بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب آقای دکتر حسینعلی زاده که همواره عنایت ویژه به آزمایشگاه داشتند.
عرض تبریک ویژه روز علوم آزمایشگاهی خدمت ریاست محترم آزمایشگاه خانم حریری و تک تک همکاران در آزمایشگاه و پیشکسوتان عزیز و بزرگوارم که بسیار از آن ها آموختم و تبریک به تمامی قشر علوم آزمایشگاهی جامعه و آرزوی موفقیت و سربلندی برای  همه عزیزان

نوری2

۳۰ فروردین ۱۴۰۲ ۱۴:۰۶
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۳۹۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید