سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۴۲

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی با موضوع تغذیه برای سالمندی خوب به مناسبت هفته سلامت

خدائی کارشناس ارشد تغذیه گفت : با مصرف آنتی اکسیدان ها کیفیت زندگی سالمندی و طول عمر را می توان افزایش داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، حامد خدائی کارشناس ارشد تغذیه با حضور در کلاس آموزشی با موضوع تغذیه برای سالمندی خوب برای همکاران و خانواده های صنعت نفت شمالغرب جدیدترین مطالب این حوزه را ارائه نمود.
در این کلاس آموزشی با بررسی علل مختلف مشکلات سالمندی راهکارهای تغذیه ای برای افزایش کیفیت زندگی در این دوران و پیشگیری از عوارض مختلف بیماری ها ارائه شد.
خدائی در این کلاس آموزشی تاکید کرد ، بسیاری از مشکلاتی که در سالمندی ایجاد می شود ناشی از سبک زندگی ناسالم در دوران جوانی و میانسالی می باشد و با اصلاح سبک زندگی می توان از بسیاری از این مشکلات پیشگیری کرد.
ایشان در ادامه از افزایش شیوع بیماری های مزمن مثل دیابت ، فشارخون و... در دوران میانسالی خبر داد و اشاره کرد در صورتی که این روند ادامه داشته باشد در آینده یک زنگ خطر خواهد بود و متاسفانه در دهه های بعدی با یک قشر سالمند با بیماری های مختلف مواجه خواهیم بود که برای خانواده ها و  سیستم بهداشت و درمان بار مضاعف روحی و مالی در برخواهد داشت.
مشاور تغذیه بهداشت و  درمان صنعت نفت شمالغرب از شیوع بیماری آلزایمر در سال های اخیر ابراز نگرانی کرد و گفت : طبق آخرین مطالعات با داشتن یک رژیم عذایی سالم می توان میزان شیوع آلزایمر را تا 35 درصد کاهش داد.

در پایان ایشان مصرف آنتی اکسیدان ها مثل چای ماچا، مصرف روزانه سبزیجات رنگی، ادویه های مختلف همچون زردچوبه ، دارچین و زنجبیل را در رژیم غذایی هر فرد ضروری دانست و اشاره کرد : مصرف آنتی اکسیدان ها میتواند در افزایش کیفیت زندگی و طول عمر تاثیرات مثبتی داشته باشد.


تغذیه5
تغذیه4
تغذیه3
تغذیه 2
تغذیه1
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۵:۵۸
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۱۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید