سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۱۵

اخبار

راه اندازی دو دستگاه جدید در بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران همزمان با گرامیداشت روز پزشک

بخش تصویربرداری بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران به دو دستگاه جدید ام‌.آر.آی و ماموگرافی با حمایت شرکت ملی نفت ایران تجهیز شد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت ، دستگاه های جدید MRI و ماموگرافی بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران و بخش رادیولوژی، سونوگرافی، ماموگرافی و تراکم استخوان مرکز سلامت خانواده آزادی به صورت آنلاین صبح امروز (چهارشنبه؛ یک شهریورماه) همزمان با روز بزرگداشت ابن سینا و پزشک با حضور مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و جمعی از مدیران صنعت نفت و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت افتتاح شدند .

دکتر خجسته مهر معاون وزیر نفت در این مراسم ، تقارن این افتتاح با روز پزشک را گرامی عنوان کرد و این روز  را به همه تلاشگران عرصه بهداشت و درمان تبریک گفت و بیان داشت : پزشکان علاوه بر طبابت ، امید و انگیزه را در بیماران زنده می کنند، طبابت بدون تعصب و وفاداری و محبت معنی ندارد.

وی ادامه داد : مردم امروز به پزشک نیاز دارند چه از نظر درمان، چه از نظر پیشگیری و این نشان از شان بالا و مرهم بودن این قشر است، پزشکان ویژگی های متعددی دارند که جز موهبت های الهی برای آنان بشمار میرود چرا که مسئولیت های این قشر بسیار سنگین است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خاطر نشان کرد: برای تکریم پزشکان باید ابتدا نیازهای آنان برای ارائه خدمات درمانی با کیفیت مرتفع شود چه از لحاظ تجهیزات، چه از لحاظ حقوق مادی و معنوی .

خجسته مهر اظهار داشت : در صنعت نفت در طی این 2 سال اخیر تلاش ما این بوده که شاخص های درمان را بالا ببریم،باید شاخص سلامت را افزایش دهیم که ارتباط مستقیم با شاخص امید به زندگی دارد.

خجسته مهر با تاکید بر اینکه صنعت نفت باید سلامت محور باشد گفت: اگر بتوانیم دو شاخص سلامت محور و خانواده محور را در صنعت نفت رشد بدهیم می توانیم در توسعه موفق تر عمل کنیم.

وی به این موضوع اشاره کرد که همگان در سطح وزارت نفت به این موضوع اذعان داشتند که کادر درمان در پاندمی کرونا، فداکاری را به تصویر کشید .

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد : یکی از رویکردهای ما در شرکت ملی نفت ایران در طی این دو سال ، توسعه مراکز درمانی بوده و باید به حوزه بهداشت و درمان به خصوص در مناطق عملیاتی توجه بیشتری شود.

خجسته مهر افزود :  آمادگی کامل داریم در بخش سرمایه ایی به سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در حوزه مهندسی و ساختمان و تجهیزات کمک کنیم ، ما در نظر داریم سرانه درمان را مبتنی بر خدمات حداکثری و به موقع بالا ببریم تا رضایت جمعیت تحت پوشش را افزایش دهیم.

معاون وزیر نفت اظهار کرد : رضایت مندی کارکنان و کادر درمان هم برای ما اولویت است باید نیازهای آنان دیده و  چالش های ساختاری کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت رفع شود ، پایه ها و رتبه های سازمانی با تحصیلات هماهنگی ندارد و باید این موارد اصلاح و ارتقا یابد.

دکتر سید مهدی هاشمی مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ضمن تبریک روز پزشک به تمامی کادر درمان گفت : پزشکی فقط یک نفر نیست بلکه تیم و کادر درمان تعیین کننده خدمات است ، نامگذاری این روز به نام حکیم بو علی سینا باید برای ما درسی از حکمت را داشته باشد .

وی با اشاره به نگاه مثبت مقام عالی وزارت و مدیران بالا دستی صنعت نفت به مجموعه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بیان کرد : خوشبختانه در این 2 سال گذشته شاهد حمایت های همه جانبه از سوی مدیران بالادستی در صنعت نفت بودیم و از همین رو در حوزه های  مالی ، بخش ساماندهی نیروی انسانی و بازآرایی ساختار سازمان گام های مثبت و قابل توجهی برداشته شده است و امیدواریم بتوانیم پاسخگو به این حمایت ها باشیم.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اصلی ترین وظیفه این سازمان  را ، حفظ و ارتقای سلامت کارکنان و خانواده های آنها عنوان کرد و گفت : کادر درمان با حمایت های صورت گرفته به شکوفایی و اوج میرسد و این میتواند در افزایش رضایتمندی جمعیت تحت پوشش موثر باشد.

دکتر رضا شهرامی رئیس بیمارستان و درمانگاه‌های بهداشت و درمان صنعت نفت تهران با اشاره به راه اندازی بخش MIR  بیمارستان گفت : تمام تلاش ما ارائه خدمات با کیفیت در جهت افزایش رضایتمندی است و تجهیز واحد تصویر برداری به دستگاه جدید MIR  گامی دیگر در این راستا می باشد .

 وی افزود : این دستگاه دارای قدرت پردازش بالا ، کیفیت بالا و امکانات ویژه برای بیماران با وزن بالا می باشد .

دکتر شهرامی ضمن تقدیر از حمایت های مدیرعامل سازمان ، تصریح کرد : هدف فقط خرید تجهیزات نبوده بلکه افزایش کیفی و کمی خدمات در مراکز درمانی صنعت نفت است .

وی ادامه داد :  گام دیگری که موجب افزایش رضایتمندی بیماران و کادر درمان را فراهم کرده است ، تجمیع تمامی بخش های تصویر برداری در بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران در یک محدوده می باشد.

رئیس بیمارستان و درمانگاه‌های بهداشت و درمان صنعت نفت تهران بیان کرد : دستگاه جدید ماموگرافی پیشرفته با کیفیت بالا در بیمارستان همزمان امروز یکم شهریور ماه مصادف با روز پزشک در  این بیمارستان راه اندازی شد که این دستگاه هم برای اقدامات درمانی و تشخیصی ، نیاز به نمونه برداری از فرد را ندارد .

سرپرست مدیریت بهداشت و HSE  سازمان با تبریک به مناسبت روز پزشک گزارشی کوتاه از عملکرد سازمان ارائه کرد و گفت : در صنعت نفت واحد تولید خدمت مشخص است اما واحد دقیقی برای اندازه گیری گستره تولید خدمت در بهداشت و درمان وجود ندارد و طیف بزرگی را در برمیگیرد .

دکتر پیوندی  اظهار داشت : همگرایی و همدلی در بخش های ستادی و عملیاتی در سازمان موجب اقدامات موثری در حوزه پیشگیری و سلامت و حوزه کار و خانواده شده که  امیدوارم شاهد حمایت های همه جانبه از سوی مدیران بالادستی در صنعت نفت باشیم که بتوانیم تمامی دغدغه های بیماران و مراجعه کنندگان را رفع کنیم.

دکتر روشنک مرادی  سرپرست مدیریت امور درمان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ضمن تبریک روز پزشک گفت :  شغل پزشکی شغل بسیار سنگین و پر استرسی است ، اما می توانم آن را یکی از برکات زندگیم عنوان کنم ، این بار سنگین در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت چندین برابر است چرا که همه ما در صنعت نفت خانواده هستیم و همان طور که باید بهترین ها را برای خانواده ات انجام بدهی ،  باید برای سلامت خانواده صنعت نفت هم بهترین خدمات ارائه شود.

وی با اشاره به دید مثبت مدیران ارشد در صنعت نفت گفت : خوشبختانه در طی این دوسال گذشته با اقدامات موثر مدیرعامل سازمان شاهد ارتباط بهتر با بدنه صنعت هستیم و این میتواند در ارتقا سازمان نقش بسیار موثری ایفا کند.

دکتر جهانبخش امینی سرپرست مدیریت تدارکات کالا،دارو و تجهیزات در ادامه این نشست در خصوص این حوزه گزارشی ارائه کرد و گفت : برخی از تجهیزات در مناطق سازمان فرسوده  و امکان ارائه تمامی خدمات نبوده  و این منجر به افزایش هزینه های خدمات در طرح درمان غیر مستقیم شده بود ، با عنایت مقام عالی وزارت نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تخصیص بودجه خارج از شمول در سازمان تحولی ایجاد کرد و با بهره مندی از این فرصت از بهترین برندها خرید های مورد نیاز انجام و تحولی در بازسازی و نوسازی تجهیزات در سطح مناطق صورت گرفته است.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر با اشاره به افزایش هزینه های خدمات درمانی و بهداشتی در سبد خانوار گفت : بهداشت و درمان صنعت نفت پرچمدار مسئولیت اجتماعی در استان بوشهر است که با حمایت های مقام عالی وزارت و مدیران ارشد در مناطق کم برخوردار و  بی بضاعت که دیگر وزارت بهداشت و یا ارگانی دیگر خدمات سلامت ارائه نمیکند این مجموعه کماکان با کیفیت و کمیت گذشته به ارائه خدمات می پردازد.

دکتر سعید گران پی با اشاره به اینکه یکی از عادلانه ترین بخش تقسیم مسئولیت های اجتماعی ، بهداشت و درمان است گفت:  خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده در حوزه مسئولیت های اجتماعی در منطقه استان بوشهر بی بدیل است و همه این ها را مدیون دیدگاه مثبت مدیران ارشد صنعت نفت و اقدامات موثر مدیرعامل سازمان هستیم.

دکتر محمد علی فلاح مهرجردی سرپرست مدیریت عملیات سازمان با اشاره به افزایش هزینه های بهداشت و درمان در کل کشور گفت : بدنه صنعت نفت جنس مهندسی و سخت دارد اما بدنه سازمان بهداشت و درمان از جنس ارتباط ، محبت ، بیمار محور و تکریم بشمار میرود ، باید دغدغه کارکنان این مجموعه برطرف شود تا نیروهای زبده و کارآمد این مجموعه با خیالی آسوده از نظر سمت و جایگاه حقوقی به ارائه خدمات به نحو احسنت ادامه دهند..

گفتنی است در آیین افتتاحیه این مراسم محسن خجسته مهر، مهدی علی مددی، سید مهدی هاشمی  و جمعی از مدیران نفت و سازمان در ادامه از بخش های مختلف بیمارستان فوق تخصصی نفت تهران نیز بازدید و ضمن عیادت از بیماران به گفت و گو با آنها پرداختند.
۱ شهریور ۱۴۰۲ ۱۴:۵۰
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۱۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید