سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۰۶

اخبار

حضور دکتر عظیم زاده و اشرفی در ششمین نشست شورای فرهنگی منطقه 5 صنعت نفت

محمد اسماعیل کفایتی ، رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز، حمایت از شرکت های دانش بنیان را رکن اصلی رویکرد شورای فرهنگی صنعت نفت دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور؛ سرپرست بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور و رئیس روابط عمومی روز پنجشنبه 16 آذر در ستاد منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران بمنظور شرکت در ششمین نشست شورای فرهنگی منطقه 5 صنعت نفت حضور یافتند.

محمد اسماعیل کفایتی، رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز در ششمین نشست شورای فرهنگی منطقه 5 صنعت نفت که به میزبانی منطقه 8 عملیات انتقال گاز در تبریز برگزار شد، با اشاره به آخرین اقدامات این مجموعه برای حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: در حال حاضر رویکرد ما بر رویکرد نوآوری متمرکز بوده و هدف اصلی ما سر و سامان دادن به شرکت های دانش بنیان و حمایت از آنها در جهت ارتقا توان داخلی است.

 کفایتی افزود: ضرورت دارد شورای فرهنگی مناطق به مسئله بهره وری و استفاده درست از نعمت توجه بیشتری داشته و رویکردمان را بر رویکرد دانش بنیان تغییر دهیم.

رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز اظهار داشت: برای دستیابی به ارزش افزوده راهی جز فناوری و نوآوری وجود ندارد و این موضوع، حمایت و همکاری با شرکت های دانش بنیان را می طلبد.

وی ارتقای فرهنگ کشور را مدیون بزرگان دینی و علمی دانست و تصریح نمود: کشور ما بعنوان کشور توحیدی و پیشینه تمدن، دارای فرهنگ متعالی است و بر این امر می بالیم که پیشینیان ما، پیشینیان برجسته بوده و بزرگانی همچون، ابوعلی سینا، خواجه نصیر، علامه طباطبایی، مولانا و سایر بزرگان افتخار دینی ماست.

در این نشست، فیروز خدائی، مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز ضمن ابراز خرسندی از همدلی، وحدت و تعامل اعضای شورای فرهنگی منطقه 5 صنعت نفت گفت: تشکیل شوراهای هماهنگی و بسترسازی در جهت امکان برپایی جلسات و بهره مندی از امکانات و ظرفیت های منطقه ای، بی شک موجب افزایش حس مشارکت، خلاقیت و خودارزیابی بوده و توانسته است در تحقق اهداف خرد و کلان شورای تاثیرگذار باشد.

خدائی به حمایت از شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: این منطقه عملیاتی گام های بزرگی با هدف خودکفایی و خوداتکایی در ساخت کالاها و قطعات استراتژیک مورد نیاز خود برداشته و در این مسیر، بالابردن کیفیت در حد استانداردهای ملی و جهانی، استفاده حداکثری از امکانات داخل و همچنین صرفه جویی ارزی و ریالی را در راس فعالیتهای خود قرار داده است.

مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز، خودکفایی 83 قلم کالاهای اساسی داخلی و هدف گذاری  برای داخلی سازی 38 قلم کالای نیازسنجی شده را نیز از برنامه ها و اهداف پژوهش و خودکفایی این منطقه عملیاتی نام برد.

در ادامه این نشست، نادر کمالی، رئیس شورای فرهنگی منطقه 5 صنعت نفت، ضمن تاکید بر اهمیت هم اندیشی و هم افزایی در پیشبرد اهداف فرهنگی گفت: تمام تلاش این شورا بر این است که با بهره گیری از نظرات متخصصین فرهنگی در ترویج فرهنگی غنی اسلامی پیشگام باشد.

کمالی، ارتقای کمی و کیفی تکریم خانواده ها را با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی تاثیر گذار عنوان نمود و افزود: قطعا شورای فرهنگی منطقه 5 صنعت نفت یکی از پیشروترین شوراها بوده و رویکرد مشارکتی و هم افزایی زمینه رشد معنوی و توسعه فرهنگی را فراهم ساخته است.

در این نشست که مدیران و روسای روابط عمومی چهار شرکت اصلی وزارت نفت نیز حضور داشتند هر یک نسبت به بیان نقطه نظرات، دیدگاهها و نقاط ضعف و قوت شورا اشاره و ضمن پاسخ گویی به پرسشهای مطروحه، راهکارهای پیشنهادی خود را در خصوص توسعه هرچه بیشتر فعالیتهای فرهنگی ارائه نمودند.

11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

۲۰ آذر ۱۴۰۲ ۱۶:۲۶
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۲۱۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید