سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۵۳

اخبار

کارشناسان تغذیه می گویند ؛ دستورالعمل جدید مصرف تخم مرغ و چربی ها در رژیم غذایی روزانه

آموزش این بهداشت و درمان در سلسله برنامه های آموزشی عمومی ویژه کارکنان و خانواده های جمعیت تحت پوشش اقدم به برگزاری کلاس های آموزشی با عناوین مختلف و با حضور اساتید دانشگاهی می نماید که این بار آقای دکتر برزگر متخصص تغذیه مطالب مفید ، ارزنده و کاربردی در خصوص مصرف چربی ها و تخم مرغ ارائه نمود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، آموزش این بهداشت و درمان در سلسله برنامه های آموزشی عمومی ویژه کارکنان و خانواده های جمعیت تحت پوشش اقدم به برگزاری کلاس های آموزشی با عناوین مختلف و با حضور اساتید دانشگاهی می نماید که این بار آقای دکتر برزگر متخصص تغذیه مطالب مفید ، ارزنده و کاربردی در خصوص مصرف چربی ها و تخم مرغ در مورخ 96/8/8 در سالن آموزش ارائه نمود که ذیلا می خوانید :

از هر 800 مورد فوت روزانه در ایران 300 مورد بعلت بیماریها های قلبی - عروقی می باشد و مصرف روزانه چربی در ایران بازای هر نفر 45 گرم در روز می باشد که با توجه به استانداردهای جهانی 35 گرم در روز بازای هر فرد بسیار بالا می باشد و چنانچه میدانید علت اصلی بیماریهای قلبی - عروقی رسوب چربی ها در رگ ها می باشد.

مصرف مواد غذایی بیشتر از هر چیز به سواد تغذیه ای و فرهنگ هر جامعه ارتباط دارد. امروزه نه گیاه خواری مطلق و نه گوشت خواری مطلق توصیه می شود چرا که بعضی از مواد غذایی مانند آهن ، ویتامی های B12  و ... در غذا های گشوتی بوفور وجود دارند.

سال های سال به مصرف تخم مرغ به تعداد 3 عدد در هفته تاکید می گردید ولی امروزه کارشناسان تغذیه مصرف روزانه آن را توصیه می کنند.

بیشترین مقدار کلسترول در مواد غذایی مربوط به مغز حیوانات می باشد که متاسفانه در فرهنگ ایرانی مغز گوسفندی بعنوان ماده غذایی مصرف می گردد که دارای مضرات فراوان می باشد.

چربی های گیاهی اکثرا غیر اشباع و مفید می باشند که مصرف آنها توصیه می شود به خصوص روغن کانولا. البته شایان ذکر است در مصرف تمامی روغن بایستی احتیاط نموده و در هر حال از استفاده روغن ها در حرارت های بالا خودداری نمود.


تغذیه3
تغذیه2
تغذیه1
۹ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۳۸
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۴۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید