سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۳۱

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی ایجاد انگیزش با حضور روسا و مسئولین واحدها

روش های نوین ایجاد انگیزش با هدف بهبود اثر بخشی ، توسعه و تعالی سازمانی جهت روسا و مسئولین این بهداشت و درمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، واحد آموزش بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور در جهت بازآموزی مدیران و مسئولین این بهداشت و درمان در حوزه ایجاد انگیزش در نیروی انسانی ، آموزش جایگاه انگیزش در مدیریت انسان ها ، آموزش تا تغییر رفتار ، متغیرهای مطرح در حوزه نیروی انسانی و نیز نظریه های مطرح در حوزه انگیزش و نحوه ی کاربرد آنها در سازمان اقدام به برگزاری کارگاه آموزش ایجاد انگیزه برای روسا و مسئولین واحدها نمود.

در این کارگاه دکتر صمد رحیمی اقدم عضو هیات علمی گروه مدیریت دانشگاه تبریز ، متغیرهای وابسته به ایجاد انگیزش در نیروهای انسانی بهره وری ، اثر بخشی  در دستیابی به اهداف و کارائی بعنوان نرخ خروجی های موثر بر ورودی های مورد نیاز برای دستیابی به هدف بیان کرد.

وی گفت آموزش به مفهوم تغییر دانش ، نگرش و تعامل با همکاران است که روانشناسان یادگیری را متضمن تغییر نسبتا دائمی در رفتار می دانند .

سپس دکتر صمدی به فراگرد تغییر اشاره کرد و گفت فراگرد تغییر دارای سه مرحله است : خروج از انجماد - تغییر رفتار - تثبیت رفتار جدید .

سطوح تغییر رفتار مبحث بعدی بود که دارای چهار سطح می باشد : تغییر در دانش فرد ، تغییر در نگرش فرد و تغییر در رفتار فردی و گروهی

دکتر صمدی ؛ فرآیندی را که شدت ، جهت و مداومت تلاش افراد برای رسیدن به یک هدف را توضیح می دهد انگیزش نامید و گفت اجزای کلیدی آن شدت یعنی چقدر (چطور) فرد سخت تلاش می کند ، جهت یعنی حرکت به سمت اهداف سودمند و مداومت یعنی چه مدت فرد به تلاش خود ادامه می دهد می باشد.

در ادامه ایشان تئوری های مطرح در حوزه انگیزش و نحوه کاربرد آنها در سازمان های مختلف را به تفصیل شرح داد.

انگیزش2
انگیزش1

۳۱ شهریور ۱۳۹۸ ۰۸:۵۴
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۱,۵۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید