سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۴۳

اخبار

برگزاری جلسه اقدامات قابل اجرا برای مدیریت بیماری آنفلوآنزا در بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب

کمیته سلامت با محوریت مدیریت بیماری آنفلوآنزا تشکیل جلسه داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، کمیته سلامت باموضوع اقدامات قابل اجرا برای مدیریت بیماری آنفلوآنزا تشکیل جلسه داد.

در این جلسه که با حضور مسئولین و اعضای کمیته سلامت تشکیل شد ، دکتر حسینعلی زاده به تشریح بیماری آنفلوآنزا و علائم بیماری پرداخت و گفت : با توجه شیوع بیماری آنفلوآنزا ، انجام اقدامات پیشگیری همچون آموزش برای مدارس و بخصوص در محل های تجمع عمومی مانند وسایل حمل و نقل عمومی و ... تاثیر بسزائی در مهار این بیماری خواهد داشت.

دکتر حسینعلی زاده با اشاره به اقدامات درمانی این بیماری ، استفاده از نوشیدنی های گرم ، شیر عسل ، فلفل و بخصوص سیر و پیاز را موثر دانسته و همچنین استراحت برای بیماران را لازم شمردند. عدم استفاده از درمان های کورتونی و آنتی بیوتیک ها در تجویز های پزشکی از دیگر توصیه های دکتر حسینعلی زاده به همکاران پزشک بود ، با در نظر گرفتن علایم این بیماری که مانند سرماخوردگی عادی است علایمی شامل تب ، لرز ، کوفتگی بدن در بیماران آنفلوآنزا  بارزتر می باشد.با توجه به سرعت بالای انتشار و همه گیری آنفلوآنزا با آموزش های چهره به چهره در خصوص عدم دست دادن ، استفاده از ماسک و حضور نیافتن در محل های تجمع عمومی از جمله روش های پیشگیری می باشد.
استفاده از واکسن آنفلوآنزا از دیگر توصیه های ایشان بود بخصوص برای افراد دارای بیماری های خاص با سیستم ایمنی پائین همچون دیابت ، بیماری های کلیوی ، آسم و افراد دارای سن بالا و کادر درمانی که تماس نزدیک با بیمار دارند .

دکتر عرفانی ضمن تائید سخنان دکتر حسینعلی زاده ، گفت : در بیماری آنفلوآنزا بخصوص در کودکان استفاده از شیاف دیکلوفناک تا دریافت سرم و آمپول در اورژانس ( باتوجه به کثرت مراجعین و زمان بر بودن تجویز سرم ) در کاهش عوارض ناشی از تب موثر می باشد.

در ادامه ایشان ضمن بررسی نامه ارسالی از مدیر سلامت سازمان بهداشت و درمان در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای مدیریت بیماری آنفلوآنزا نقش هر یک از کارکنان را برای اجرای بندهای نامه مذکور مورد بررسی و تاکید قرار داد ، موارد ذیل تا جلسه بعدی روز چهارشنبه توسط همکاران اجرایی و نتایج به مدیریت سلامت سازمان ارسال خواهد شد.

 تهیه ماسک و عینک برای کادر درمانی و ماسک N90 برای کلیه کارکنان جهت استفاده در محل کار بخصوص در زمان اوج حضور مراجعین در پلی کلینیک ، ارائه ماسک برای بیماران مشکوک به آنفلوآنزا توسط پزشکان و کادر پرستاری جهت جلوگیری از انتشار و سرایت آن به سایرین اقدام شود.

در خصوص برنامه های ضد عفونی تجهیزات و سطوح ، دستگیره درب ها و تخت های موجود در اورژانس ، واحد دندانپزشکی و آزمایشگاه توسط واحد کنترل عفونت و بهداشت با وسواس بیشتری تعقیب گردد و گزارش مربوطه در جلسه بعدی به اطلاع اعضا رسانده شود.

چک لیست های مراقبت بیماری آنفلوآنزا در بدو ورود و تریاژ بیماران تا بعد از ترخیص بهمراه فرم های گزارشی جهت ارسال به مدیریت سلامت سازمان ، دقیقا تکمیل و اقدام شود.

ارائه آموزش های مناسب در خصوص آنفلوآنزا و پیشگیری از آن برای جمعیت طبی تحت پوشش در روز بمدت نیم ساعت و بمدت یک هفته کاری در سالن آموزش پلی کلینیک مرکزی توسط پزشکان این بهداشت و درمان اقدام شود.
ارسال پیامک به مدیران شرکت های تابعه ( پالایشگاه ، پتروشیمی ، گاز ، پخش ، صندوق های بازنشستگی ) جهت حساس سازی مدیران برای پیشگیری از آنفلوآنزا در دو روز متوالی

ارسال گزارش جلسات کمیته سلامت با محوریت مدیریت آنفلوآنزا توسط روابط عمومی و خدمات پشتیبانی بهمراه لوح فشرده توصیه های بهداشتی پیشگیری و درمان آنفلوآنزا به مدیران شرکت های تابعه
استفاده از فیلم های آموزشی پیشگیری از آنفلوآنزا در تلویزیون های طبقات توسط واحد انفورماتیک و تهیه استند های آموزشی در طبقات در خصوص آنفلوآنزا و روش های پیگیری از آن و در معرض دید عموم قرار دادن آن.

اجرای واکسیناسیون کادر تا حد امکان و توصیه پزشکان به جمعیت طبی جهت استفاده از آن.

 

انفلوانزا3
انفلوانزا2
انفلوانزا1

 

۱۱ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۴۶
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۷۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید