سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۲۷

اخبار

برگزاری جلسه دوم اقدامات اجرائی در مدیریت بیماری آنفلوآنزا

جلسه دوم اقدامات اجرائی در مدیریت بیماری آنفلوآنزا با محوریت پیگیری مصوبات جلسه قبلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، دومین کمیته سلامت با محوریت بیماری آنفلوآنزا برگزار گردید.
در ابتدای جلسه دکتر حسینعلی زاده ، ضمن تشکر از اقدامات همکاران در این مدت کم و با توجه به کاهش مراجعین با علائم آنفلوآنزا ، خواستار پیگیری مداوم و اجرای دقیق مصوبات تا اتمام دوره شیوع آنفلوآنزای فصلی شد.

دکتر مسکوچی گفت: توزیع ماسک N95 برای کلیه کارکنان ، ماسک حفاظتی و ماسک سه لایه به کادر درمانی جهت استفاده در مواقع اضطراری انجام شده است که چندین مورد توزیع در بین مراجعین مشکوک به آنفلوآنزا نیز صورت پذیرفته است.

زینال زاده ضمن ارائه گزارش برنامه های ضد عفونی تجهیزات و سطوح طبق ضوابط ابلاغی مدیریت بیماری های واگیر و نیز در اماکن عمومی و ... گفت : محلول های ضد عفونی کننده مخصوص دست ، کف و سطوح و تجهیزات پزشکی به واحدهای مربوطه تحویل داده شد و اقدامات  تهیه و ارائه دستورالعمل های استفاده از محلول های ضد عفونی کننده و گندزدا در واحدهای مختلف ، افزایش دسترسی به محلول های ضدعفونی کننده برای پرسنل و مراجعین در واحدها و مکانهای عمومی ، تهیه و نصب راهنمای مصور « نحوه ی شستشوی دست » و « نحوه ی ضد عفونی دست با محلول های الکلی » در مکانهای عمومی و در معرض دید ، برگزاری کلاس آموزشی برای پرسنل آبدارخانه ها و تنظیفات با موضوع نحوه ی استفاده از محلول های ضد عفونی کننده در پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا ، افزایش سطح نظارت بر نحوه ی کار پرسنل تنظیفات و آبدارخانه ها توسط مسئولین خدمات عمومی ، بهداشت محیط و نماینده پیمانکار ، آموزش چهره به چهره پرسنل آبدارخانه و تنظیفات در محیط کار ، افزایش تواتر نظافت و گندزدائی مکانهای با پتانسیل آلودگی بالا و افزایش تواتر استفاده از دستگاه ضدعفونی کننده محیط ( دستگاه نوکواسپری) اقدام گردیده است و در خصوص مراکز صنعتی ، با مراجعه به شرکت های مزبور ، با آموزش چهره به چهره پرسنل آبدارخانه و تنظیفات در مراکز سلامت کار ، اقدام به ارائه محلول های ضد عفونی کننده مخصوص دست ، کف ، سطوح و تجهیزات پزشکی به واحد های مربوطه نموده و راهنمای مصور « نحوه ی شستشوی دست » و « نحوه ی ضدعفونی دست با محلول های الکلی » در مکانهای عمومی و در معرض دید عمومی نصب شد و با افزایش تواتر نظافت و گندزدائی مکانهای با پتانسیل آلودگی بالا سعی در کاهش انتشار بیماری آنفلوآنزا شد.

حصاری با اشاره به ضد عفونی چند مرحله ای دستگاه اسپیرومتری با محلول های الکلی و ضدعفونی کننده گفت : در صورت مشاهده موارد مشکوک به آنفلوآنزا ، معاینات مربوط به اسپیرومتری به وقت دیگر موکول می شود.

دکتر عرفانی با اشاره به تکمیل مرتب و دقیق چک لیست های مراقبت بیماری آنفلوآنزا در بدو ورود و تریاژ بیماران تا بعد از ترخیص گفت : این چک لیست ها به همراه فرم های موارد مشکوک یا مبتلا و تحت درمان سرپائی بصورت مرتب تکمیل و به ستاد سازمان ارسال خواهد شد و از طریق روابط عمومی و خدمات پشتیبانی صورتجلسه جلسات قبلی بهمراه لوح فشرده توصیه های بهداشتی مدیریت آنفلوآنزا به مدیر عامل شرکت های تابعه ارسال شده است . قابل ذکر است ارسال پیامک جهت حساس سازی مدیران شرکت های تابعه در خصوص مدیریت آنفلوآنزا در دو نوبت از سایر اقدامات انجام یافته در این بهداشت و درمان می باشد.

محمدی رئیس آموزش نیز با بیان آمار آموزش های ارائه شده به کارکنان و جمعیت طبی تحت پوشش گفت : کلاس آموزشی « پیشگیری و درمان آنفلوآنزا » در تاریخهای 13 و 98/9/12 برای کلیه کارکنان این بهداشت و درمان جمعا به میزان 216 نفر ساعت ، کلاس آموزشی «نحوه ی صحیح ضد عفونی کردن سطوح ، بخش های درمانی ، لوازم اداری و ... » جهت کارکنان تنظیفات و خدمات در تاریخ 98/9/12 به میزان 40 نفر ساعت و تکثیر و توزیع پمفلت های آموزشی به جمعیت طبی تحت پوشش از اقدامات انجام شده در واحد آموزش است.

جلسه4
جلسه3
جلسه2
جلسه1

جلسه5


۱۳ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۴۳
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۵۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید