سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۲۲

اخبار

بازدید مسئولین مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از بهداشت ودرمان صنعت نفت شمالغرب

دکتر کارآموز قائم مقام مرکز بهداشت استان آذربایجلن شرقی از پزشکی خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، قائم مقام مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی و هیئت همراه به دنبال بازدید 29 آبان دکتر جعفر تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی از طرح پزشکی خانواده این بهداشت و درمان ، با حضور در این مرکز به ارزیابی اقدامات انجام یافته در قالب پزشکی خانواده پرداختند.

ابتدا دکتر حسینعلی زاده با تاکید بر اینکه رسالت بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، سلامت محور می باشد ، کار اصلی این مجموعه را اجرای صحیح طرح پزشکی خانواده و معاینات دوره ای شاغلین صنعت نفت دانست.

ایشان در ادامه با اشاره به اینکه ما کارمند وزارت نفت هستیم ولی به هر حال مجری دستورات وزارت بهداشت و درمان بوده و خواهیم بود . از سال 1380 کنترل بیماری های غیر واگیر که جزو دستورالعمل های ابلاغی سازمان می باشد ، درمان اولویت بعدی همکاران ، در این مرکز می باشد.

سپس سجادی کارشناس ارشد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، توضیحات مبسوطی در مورد اقدامات انجام یافته در بهداشت و درمان صنعت نفت ، ارزیابی های مکرر ، قدمت 100 ساله این سازمان ، اجرای طرح HOME CARE از سالها پیش در این سازمان ، وجود 9 بیمارستان ، 68 مرکز بهداشت خانواده و 70 مرکز پزشکیاری صنعتی از افتخارات و اقدات بهداشت و درمان صنعت نفت برشمرد.

ایشان با اشاره به این موضوع که دستورالعمل ها از دکتر برکاتی در وزارت بهداشت گرفته و عینا اجرایی می گردد ، دو مزیت صنعت نفت را برای اجرای طرح پزشکی خانواده ، اول ؛ مشخص بودن خانوار و دوم تمرکز در یک منطقه بخصوص در مناطق نفتی جنوب برشمرد . وی گفت برای رسیدن به استانداردها هر سال بهمن ماه برنامه عملیاتی نوشته می شود که هر شش ماه یکبار به روش LQES کنترل می گردد. در ضمن راستی آزمایی به دو روش هم از طریق سازمان و هم از طریق شرکتی که در خارج از سازمان با آن قرارداد بسته شده است ، در ضمن به روش های دیگری همچون شماره تلفن 1519 در تهران اجرا می گردد.

خوشحالیم که گروهی از وزارت بهداشت جهت بررسی اجرای طرح پزشکی خانواده به این سازمان مراجعه کرده اند .

دکتر احضار مسئول پزشکی خانواده توضیحات کاملی را در مورد اقدامات انجام یافته در قالب این طرح را ارائه کرد .

دکتر کارآموز قائم مقام مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی ، دکتر یوسفی مدیر برنامه پزشک خانواده ، دکتر قره خانی قائم مقام مرکز بهداشت تبریز و دکتر شاه گلی مسئول گسترش شبکه بهداشت سوالات متعددی را در هنگام ارائه توضیحات سجادی و دکتر احضار مطرح کردند که توسط همکاران پاسخ های مقتضی بیان شد.

دکتر کارآموز با ابراز رضایت از اجرای طرح در این مرکز لزوم ارائه گزارش به دکتر تبریزی از طرف مرکز بهداشت استان را تاکید کرد.

 

پزشک خانواده6
پزشک خانواده5
پزشک خانواده4
پزشک خانواده3
پزشک خانواده2
پزشک خانواده1

 

۲۷ آذر ۱۳۹۸ ۰۹:۴۴
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۱,۱۰۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید