سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۲۶

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی با موضوع کرونا ویروس در بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور

کلاس آموزشی آشنایی با کرونا ویروس و راه های مقابله با آن توسط دکتر سودی متخصص عفونی برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، با توجه به اهمیت پیشگیری از بیماری کرونا ، روز سه شنبه 98/11/8 دکتر علی اصغر سودی متخصص عفونی کلاس آموزشی با این موضوع برای کارکنان این بهداشت و درمان برگزار کرد.

وی دومین علت سرماخوردگی در سال های اخیر را کرونا ویروس دانست و گفت ؛ در سال های گذشته ، نوعی انتروویروس ، کرونا ویروس و سارس منجر به مرگ و میر در سطح جهانی شده است که تا کنون 6 نوع ویروس کرونا شناسایی شده است که سه نوع آن برای انسان خطرناک است.

دکتر سودی در ادامه اظهار داشت ؛ انتقال این بیماری از خفاش به مار و از مار به انسان انجام می پذیرد که شرق چین ، ژاپن ، کره جنوبی و ویتنام مناطق شایع این بیماری می باشند و تابه این لحظه (98/11/8) از 2798 مورد قطعی مبتلا شده به این بیماری ، 2741 مورد آن در چین و بقیه موارد در 11 کشور جهان دیده شده است.

ایشان سپس با اشاره به اینکه کرونا ویروس ، یک ویروس تنفسی است گفت این بیماری علائمی شبیه آنفلوآنزا دارد و علایم بیماری از سرماخوردگی خفیف تا پنومونی شدید و نارسائی تنفسی بروز می کند. رعایت بهداشت فردی ، شسشتوی مرتب دست ها ، جلوگیری از تماس های غیر ضروری ، جلوگیری از مسافرت های غیر ضروری به کشورهای درگیر با این بیماری و حساسیت کادر درمانی به علائم پنومونی شدید همچون تنفس بالای30 بار در دقیقه ، O2SAT زیر 90% می تواند از شیوع بیماری پیشگیری کند.

قطعا عدم تجویز کورتون در سیر بیماری اهمیت دارد و درمان فعلی این بیماری ، اکسیژن درمانی و تجویز داروهای ضد ویروس است.

کرونا5
کرونا4
کرونا3
کرونا2
 

۸ بهمن ۱۳۹۸ ۱۲:۵۰
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۷۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید