سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۰۹

اخبار

برگزاری رزمایش دورمیزی با محوریت Covid-19 و تاب آوری اجتماعی - سازمانی

دکتر حسینعلی زاده گفت : بیماری کووید 19 ، با توجه به علائم آن ، به بیماری هزار چهره معروف شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل ، جلسه ای با حضور روسای HSE شرکت های صنعت نفت شمالغرب کشور در سالن آموزش این بهداشت و درمان برگزار شد.

دکتر حسینعلی زاده ضمن تشکر از حضور روسای HSE شرکت های صنعتی شمالغرب و همکاران این بهداشت و درمان در مانور دورمیزی گفت ؛ با توجه به شیوع پاندمی کرونا ، اکثر همکاران اطلاعات کاربردی در زمینه مبارزه با این بیماری و راههای پیشگیری از آن را دارند و هدف از جلسه حاضر ، هماهنگی با روسای HSE برای سازماندهی اقدامات پیشگیری و درمان Covid-19  است که پدافند غیر عامل در جلوگیری از گسترش این بیماری نقش مهمی دارد.

بیماری COVID-19 ، با توجه به علائم متنوعی که در افراد مختلف بروز می دهد به بیماری هزار چهره معروف شده است و باید برای درمان ، دید بالینی مناسبی در تشخیص داشته باشیم.

ایشان با توجه به اینکه حدود 20% از مبتلایان به این ویروس ، علامت ندارند ، فاصله گذاری اجتماعی و نقش پدافند غیر عامل را در پیشگیری از بیماری بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت : انجام آزمایش PCR برای تشخیص افراد مشکوک در مرحله اول و انجام CT اسکن در افراد درگیر در مرحله دوم تشخیص است.

در ادامه دکتر حسینعلی زاده گفت : تاکنون 55 پروتکل از ابتدای شروع بیماری کرونا ، توسط سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ارسال شده است که به شرکت های تحت پوشش این بهداشت و درمان ابلاغ شده است.

خوشبختانه در صنعت نفت دستورالعمل های مناسبی تدوین شده و مشکل برای صدور مرخصی استعلاجی برای بیماران کرونا وجود ندارد

وی گفت : افراد با  BMI بالا ، یا دارای سابقه تنگی نفس ، بیماری های زمینه ای و دیابت مستعد ابتلا به بیماری کرونا با شدت بالاتر هستند.

در ادامه دکتر مقدم دکترای روانشناسی و دبیر پدافند غیر عامل و مدیریت بحران بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب ، در مورد سناریوهای تنظیمی رزمایش ها ، توضیحاتی را ارائه کرد.

وی گفت : سناریو نویسی در خصوص کرونا ویروس به هر شکل که نوشته شود ، این افراد عادی هستند که سناریو را اجرا و عمل می کنند. ایشان سپس توضیحاتی در مورد تعریف بحران داده و با استاد به مخاطرات طبیعی ، پیشگیری را مهمترین عامل کنترل بحران ها ذکر کرد.

دکتر مقدم در ادامه توضیحاتی در مورد تعادل دینامیک کره زمین داده و نقش این تعادل را در مهار بیماری ها مهم ارزیابی کرد و گفت : پذیرش شرایط فعلی و تغییر رفتار اجتماعی از طرف مدیران بحران و تلاش برای بهبود شرایط در کنترل استرس خود و همکاران دارای ارزش بالایی است.

وی در پایان به تلاش برای تنظیم سناریو بر اساس تاب آوری اجتماعی و سازمانی تاکید کرد.

 

دورمیزی2
دورمیزی8
دورمیزی7
دورمیزی6
دورمیزی5
دورمیزی4
 

۲۰ آبان ۱۳۹۹ ۱۰:۱۶
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۱,۰۵۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید