سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۵۳

اخبار

اقدامات اصلاحی واحد داروخانه در فرآیند نسخه پیچی جهت تکریم ارباب رجوع

ارتقا کیفیت خدمات داروخانه با ایجاد تغییراتی در فرآیند نسخه پیچی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، دکتر هاشمی مسئول جدید واحد داروخانه پلی کینیک مرکزی این بهداشت و درمان ، با انجام تغییراتی در فرآیند کاری واحد داروخانه ، تکریم ارباب رجوع را کلید زد.

در این اقدام وی ابتدا با جدا سازی باجه پذیرش نسخ و تحویل دارو از تجمع مراجعه کنندگان  کاسته  و  با تشکیل و تکمیل پرونده های سیستمی داروهای تشکیل پرونده ، کمیسیونی ، محدودیت در تعداد دارو و ... موجب کاهش زمان انتظار بیماران در داروخانه و به دنبال آن جلوگیری از تجمع نسخ در واحد داروخانه شد.

ایشان ضمن رایزنی با پزشکان پلی کلینیک برای کاهش نسخ کاغذی و ثبت سیستمی نسخ توسط پزشکان موجبات کاهش مدت زمان انتظار بیماران برای دریافت دارو  شده که این امر با حذف نسخ کاغذی و دفترچه ای پیشگیری از  زنجیره انتقال بیماری ها ( به خصوص ویروس کرونا )نقش بسزائی داشته است.
رایزنی با شرکت های پخش سراسری دارو در جهت تامین حداکثری نیاز داروئی بیماران از دیگر کارهای ایشان بوده که موجب کاهش مراجعه بیماران به داروخانه های سطح شهر شده است.

دکتر هاشمی در خصوص نسخ NIS گفت : با افزودن حداقل 30 قلم دارو به داروهای داروخانه پلی کلینیک از جمله داروی سینوکس جهت بیماران MS ،کاهش تعداد نسخ NIS و در پی آن کاهش مراجعات بیماران به داروخانه های خاص و پر تراکم مرکز شهر از جمله هلال احمر و ... مد نظر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت شرکت های پخش و تامین دارو در سطح شهر تبریز ، تعدادی داروی ترالی اورژانس و داروخانه از بهداری تهران در خواست و تامین شده است که این مورد نیز موجب کاهش تعداد نسخ NIS گردیده است.

در خصوص بیماران دارای بیماری های مزمن همچون دیابت ، بیماری های قلب و عروق و ... ، در سیستم سخن دسترسی پزشکان برای تجویز داروهای مذکور ( اقلام قابل رویت و تعداد قابل تجویز ) افزایش یافته تا مراجعات بیماران به بهداری کاهش یابد.

هدف از تمامی اقدامات فوق ، تکریم ارباب رجوع ، پیشگیری و قطع زنجیره کرونا ویروس و خدمت رسانی بهتر به خانواده محترم صنعت نفت می باشد.

داروخانه2
داروخانه4
داروخانه3
داروخانه1

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ۱۰:۴۸
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۷۰۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید