سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۲۲:۲۴

اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی فرزند پروری در بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب

کارگاه آموزشی با عنوان « فرزند پروری » برای کارکنان و جمعیت طبی تحت پوشش برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، در راستای اجرای برنامه عملیاتی مرکز سلامت روان جامعه نگر ( مرکز مشاوره ) این بهداشت و درمان در سال 1401 ، کارگاه آموزشی با عنوان « فرزند پروری » توسط بهاورنیا کارشناس ارشد روانشناسی برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که بدلیل مطالب آموزشی کاربردی و بروز و نیاز به بسط بیشتر مطالب آموزشی که اغلب بصورت پرسش و پاسخ بود و نیز به درخواست شرکت کنندگان در دو روز برگزار شد ، بهاورنیا در دو زمان جداگانه بصورت آنلاین و حضوری به ارائه مطالب ارزنده ای در خصوص والدین و فرزندان ، رابطه بین مادر و فرزند ، انواع والدین ، ویژگی روابط سالم ، تحلیل ارتباط ، اختلال های ارتباطی در خانواده ، مهارت گوش دادن فعال و پرخاشگری و افسردگی در نوجوانان پرداخت و با تاکید بر مهارت گوش دادن فعال ، تمرین های کاربردی در این خصوص را آموزش داده و از شرکت کنندگان در کارگاه خواست تا با انجام تمرین های گفته شده ، با گوش دادن فعال به فرزندان ، بسیاری از مشکلات ارتباطی با نوجوانان را شناسائی و سعی در رفع آن با کمک مشاورین نمایند.

ایشان اختلال در فرزند پروری را بدلیل اشتباهات والدین با انجام نادیده گرفتن فرزند ، فرزند والد گونه ، ضربه رابطه ای بین نسلی و درد و دل کردن با کودک بیان نموده و به تشریح تک به تک موارد پرداخت.

در ادامه پیامدهای سوء استفاده در دوران کودکی را ؛ موجب ناتوانی شخص در ارزیابی احساسات و عقاید خود ، ناتوانی در سازگاری با موقعیت های متفاوت ، خود بزرگ بینی و رفتارهای ضد اجتماعی بیان نمود .

وی  ویژگی روابط سالم والدین با فرزندان را ، نشان دادن الگوی رفتار سالم در عمل و شکست های موقت والدین در برآورده کردن نیاز کودکان که منجر به رشد کودک می گردد ، دانست و گفت : با فرزندان راحت ، واضح و آشکار راجع به مشکلات صحبت کنید. جوی را در محیط خانه به وجود آورید که هر کدام از اعضا بتوانند آزادانه در مورد مشکلاتشان صحبت کنند چراکه انعطاف پذیری شما ، به فرزندان اجازه می دهد تا خودشان را کشف کنند.

برای بهبود ارتباط با فرزند باید برای او وقت گذاشت . به صحبت های فرزندتان گوش هید و حرف های او را قطع نکنید تا نقطه نظرات خود را بگوید. خودتان را جای فرزندتان بگذارید .حتی زمانی که راجع به موضوعات حساس و هیجانی با فرزندتان صحبت می کنید اجازه بدهید او بفهمد مراقب او هستنید و دوستش دارید.

اشتباهات گذشته فرزندتان را به او یادآوری نکنید و در زمان های حساس ، مکالمه را با صحبت کردن راجع به اینکه چگونه می خواهید مشکل را حل کنید شروع کنید.

در ادامه ایشان در مبحث اختلال در ساختار ارتباط دو نظریه بن بست مضاعف یا دوسویه و نظریه مثلث سازی را تشریح نموده و با مثال هایی توضیح دادند.

فرزندپروری4
فرزندپروری3
فرزندپروری2

۵ تیر ۱۴۰۱ ۱۰:۵۹
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۳۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید