سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۴۷

اخبار

سمپاشی اماکن و تاسیسات صنایع نفت و گاز شمالغرب کشور در سال 1401

عملیات سمپاشی و طعمه گذاری اماکن شرکتهای نفتی شمالغرب کشور آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان شمالغرب کشور ؛ کارشناس ارشد بهداشت محیط بهمراه یک نفر از همکاران بر اساس تقویم بازدیدهای بهداشتی و سمپاشی اماکن سال 1401 از ابتدای اردیبهشت ماه برنامه های عملیاتی خود را آغاز و تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت .
مهندس زینالزاده گفت : همواره یکی از معضلات همیشگی و آزاردهنده برای انسان در محیط زندگی و یا محیطهای کاری ، رویارویی با انواع حشرات و جانوران موذی است که علاوه بر ایجاد مشکلات بهداشتی و یا خسارتهای مالی ؛ مشکلات روحی و روانی را نیز در پی خواهند داشت.
از آنجاییکه پرسنل محترم شرکتهای زیرمجموعه صنعت نفت بخصوص کارکنان عملیاتی در معرض تماس با انواع گونه های حشرات بهداشتی و جانوران موذی و گزنده قرار دارند، بمنظور جلوگیری و یا کاهش خسارتهایی که این موجودات به پرسنل و یا تجهیزات وارد می آورند (نظیر گزیده شدن پرسنل توسط انواع حشرات و خزندگان و از بین رفتن کابلهای تاسیساتی بوسیله موشها)؛ ضرورت سمپاشی و طعمه گذاری ادواری اماکن و تاسیسات جهت کنترل این آفات از الزامات میباشد .
همزمان با شروع فصل گرما ، حوزه بهداشت واحد سلامت کار بهداشت و درمان منطقه همچون سالهای قبل مجری عملیات سمپاشی اماکن صنایع نفت و گاز تحت پوشش بوده و مهندس زینالزاده اذعان داشت ؛ از اواخر فروردین ماه امسال با همکاری واحدهای HSE شرکتها برنامه های اجرائی و منظم آغاز شده است .
کارشناس ارشد بهداشت محیط افزود: در سال جاری علاوه بر انجام سمپاشی اماکن صنعتی ، بنا به درخواست تعدادی از شرکتها ، بمنظور پاکسازی علفهای هرز اطراف تاسیسات، از علف کشها استفاده شده و خواهد شد.

در ادامه گفت: تمامی سموم مورد استفاده جزو سموم مجاز اعلام شده توسط سازمان حفظ نباتات کشور و وزارت بهداشت میباشد و پیش بینی میشود امسال مساحتی حدود 130 هزار مترمربع از اماکن شرکتهای صنعت نفت سمپاشی شوند .

9
7
6
4
3
2
1

۱۰ تیر ۱۴۰۱ ۱۰:۳۷
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۳۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید