سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۴۱

اخبار

برگزاری نشست هم اندیشی حلقه های صالحین با محوریت دهه ولایت

نشست هم اندیشی حلقه های صالحین با موضوع بزرگداشت دهه ولایت و امامت برگزار شد

                   دیدیم در غدیر که دنیا به جز علی (ع)                                     آئینه ای برای پیمبر نداشته است

رخداد غدیر در ذی الحجه سال دهم هجری قمری ، تنها یک حادثه تاریخی نیست ؛ غدیر ، تنها نام یک سرزمین نیست ، یک تفکر است ؛ نشانه ای است از تداوم خط نبوت ؛ چشمه ای است که تا پایان هستی می جوشد ؛ غدیر ، روز اکمال دین ، اتمام نعمت و موجب خشنودی خداست ؛ روز بزرگ ، روز گشایش و روز تکامل است ؛ غدیر ، نه تاریخ است ، نه جغرافیا و نه روایت ، بلکه ولایت است ؛ پیشوند غدیر ، رسالت است و پسوند ، ولایت و امامت

نشست هم اندیشی حلقه های صالحین با محوریت دهه ولایت و امامت روز یکشنبه 26 تیر 1401 بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و قرائت زیارت عاشورا ، برگزار شد ابتدا حامد فروزنده قاری جوان این بهداشت و درمان با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید به محفل نورانیت بخشید و در ادامه دکتر عظیم زاده فرمانده کانون بسیج جامعه پزشکی این بهداشت و درمان ضمن تبریک اعیاد ماه ذی الحجه ( اعیاد قربان و غدیر ) استفاده از کرامات این دهه را توصیه نمود .

در ادامه حاج آقابابازاده امام جماعت این بهداشت و درمان گفت : بعد از تبریک اعیاد قربان و غدیر ، گفت : پیامبر اکرم (ص) سال دهم هجرت حج گزارد و به سوی مدینه بازگشت. در روز هجدهم ذی حجه که قافله های بسیاری پیش از پیامبر اکرم (ص) حرکت می کردند و عده ای از پس حضرت می آمدند ، پیامبر (ص) به سرزمین غدیر خم رسید. او به فرمان الهی دستور داد سواران و پیادگان توقف کنند ، آنان که رفته اند ، باز آیند و آنان که نیامده اند ، برسند. سپس بر انبوهی از جهاز شتران فراز رفت و خدای را سپاس گفت و از اینکه به زودی از میان آنان خواهد رفت ، خبر داد. سپس از آنان خواست درباره چگونگی ابلاغ رسالت وی گواهی دهند ، مردمان  فریان برآوردند : شهادت می دهیم که تو پیام حق را ابلاغ کردی ، نصیحت کردی و جهاد نمودی ، خداوند تو را پاداش نیکو دهد.

آن گاه از جایگاه والای خود در  میان امت سخن گفت و از آنان بر اولویت خود گواه خواست و پس از شنیدن پاسخ های یک صدا و بلند ، دست علی (ع) را گرفت و با شکوهی شگرف و فریادی رسا فرمود : « من کنت مولا فعلی مولاه » سه بار این جمله را تکرار و بر یاوران و پذیرندگان ولایت او دعا کرد.

پس از بیان توضیحات کاملی در خصوص غدیر و واقعه رخ داده در آن محل ، برگزاری هر با شکوهتر عید غدیر در مقابله با انواع فتنه های زمان بسیار حائز اهمیت دانست و  گفت : به گفته علامه امینی ، اگر ما چهل روز غدیر را جشن می گرفتیم ، فاطمیه درست نمی شد باید این اربعین که برای امام حسین (ع) می گیریم برای غدیر هم برگزار نمائیم یعنی عدم شناخت غدیر باعث رخداد فاطمیه شد و عدم بزرگداشت فاطمیه سبب رخداد واقعه کربلا و روز عاشورا شد.

در پایان مقرر شد مسابقه ای بمناسبت عید غدیر خم برگزار شود و بعد از اخذ مجوزهای لازم با اهدای هدیه ای به برندگان مسابقه ،غدیر شناسی را در این بهداشت و درمان تقویت نماید.

غدیر1

۲۸ تیر ۱۴۰۱ ۱۳:۰۴
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۴۰۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید