سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ۱۷:۵۰

اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان کنترل وزن در بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب

خدائی گفت: جراحی های لاغری برای همه مناسب نیست و عوارض جبران ناپذیری میتواند داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ؛ حامد خدائی کارشناس ارشد تغذیه با حضور در کلاس آموزشی با موضوع کنترل وزن برای سلامتی برای همکاران و خانواده های صنعت نفت شمالغرب جدیدترین مطالب این حوزه را  ارائه نمود.

در این کلاس آموزشی که به صورت آنلاین و حضوری در روز شنبه 1403/02/08 برگزار شد اهمیت کنترل وزن و ارتباط چاقی با سلامتی به طور کامل بررسی شد و آخرین مقالات در این مورد ارائه شد.
خدائی در این جلسه با تاکید بر کنترل اضافه وزن ، گفت : برای کنترل وزن علاوه بر داشتن رژیم غذایی سالم نیاز هست که یک سبک زندگی سالم هم داشته باشید که مهمترین این موارد داشتن خواب کافی ، کنترل استرس و فعالیت بدنی روزانه می باشد.
ایشان در ادامه به نقش رفتار درمانی در کنترل وزن اشاره کرد و گفت برای کنترل وزن باید از محرک های خارجی مثل مشاهده تصاویر غذاهای ناسالم دور باشیم و همچنین هر وقت برای یک ماده غذایی ولع پیدا میکنیم سریع فهرست دلایل کاهش وزن خود را مرور نمائیم.   
خدائی در مورد افزایش جراحی های لاغری و عوارضی که میتواند در زندگی فرد داشته باشد ابراز نگرانی کرد و گفت متاسفانه دیدگاه های اجتماعی و مقایسه در سنین نوجوانی باعث شده که جراحی های لاغری در سنین پایین و در افرادی که اصلا به این عمل نیاز ندارند هم انجام شود که در بسیاری از موارد عوارض جبران ناپذیر روحی و جسمی به همراه دارد.

در پایان ایشان بر نظارت مصرف قرص های لاغری تاکید کرد و گفت باید آگاهی جامعه در مورد روش های اصولی لاغری افزایش پیدا کند و از داروهای غیرمجاز لاغری که به وفور در فضای مجازی به فروش میرسد دور باشیم و برای کنترل اضافه وزن اصولی ترین روش که رژیم غذایی تحت نظر متحصص تغذیه می باشد اقدام کنیم.

کنترل وزن2
کنترل وزن1

کنترل وزن
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۰۵
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۱۱۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید