سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۵۲

اخبار

برگزاری جلسه کمیته سلامت با موضوع مقابله با شیوع بیماری کرونا در بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب

یکصد و پنجاه و هفتمین نشست کمیته سلامت با محوریت تصویب مصوبات پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، بمنظور اجرای دقیق دستورالعمل های اجرائی از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت ، کمیته سلامت یکصد و پنجاه و هفتیمن نشست خود را با محوریت بیماری کرونا ، پیشگیری و مقابله با شیوع آن در میان کارکنان شاغل در این بهداشت و درمان و همچنین کنترل آن در بین جمعیت طبی تحت پوشش برگزار کرد.

در این نشست که اعضای کمیته سلامت با حضور پر رنگ خود و با آمادگی کامل شرکت داشتند ، مقرر شد تا اطلاع ثانوی در تمامی طبقات پلی کلینیک کادر حراست حضور داشته و بر نحوه ی استفاده از محلول های ضد عفونی کننده نظارت نمایند و با راهنمایی بیماران از ماسک استفاده نمایند.

با توجه به کمبود محلول های ضد عفونی کننده ، مسئول کنترل عفونت سریعا نسبت به تهیه محلول های ضد عفونی کننده اعم از دکوسپت ، وایتکس ، پودر کلر ، صابون مایع ، هنددراب و ... اقدام نماید.

به شرکت های صنعت نفت تحت پوشش پیشنهاد شود ؛ حتی الامکان در زمان ورود کارکنان به شرکت ها در شیفت های مختلف کاری ، افراد دارای علائم مشکوک به بیماری ( علائم خفیف تا شدید بیماری سرما خوردگی / بیماری تنفسی ) توسط کارشناسان HSE با رعایت حفاظت فردی ( استفاده از دستکش ، ماسک معمولی سه لایه و عینک ) و با استفاده از ترمومتر لیزری ، شناسائی و یکعدد ماسک معمولی به بیمار تحویل و از ورود آنان به شرکت ممانعت بعمل آید.

برگزاری هر گونه همایش ، کنفرانس ، سمینار و کلاس های آموزشی پر تجمع تا اطلاع ثانوی ملغی گردید.

خدمات درمانی و مراقبتی در مراکز سلامت کار و خانواده تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور مانند اسپیرومتری ( انجام تست تنفسی ) ، انجام خدمات پیشگیری و غربالگری سلامت دهان و دندان برای تمام گروه های سنی و جنسی ، دعوت جمعیت طبی تحت پوشش جهت انجام امور مرتبط با غربالگری ، انجام غربالگری های مرتبط با شناسائی و تشخیص بیماری های مزمن غیر واگیر ، انجام برنامه های غربالگری سرطان های شایع زنان ( پاپ اسمیر ، معاینات و سرطان روده و ... ) ، انجام برنامه های غربالگری و ارائه مراقبت های سلامت باروری ، منوپوز و نوجوان ، غربالگری های مرتبط با شناسائی ریسک فاکتور ها و تکمیل پرشسنامه های تغذیه ، دخانیات ، فعالیت های بدنی و ... ) ، انجام معاینات دوره ای کارکنان و خانواده ها برای افرادی که علائم خفیف تا شدید سرماخوردگی دارند تا اطلاع ثانوی انجام نشود و ضمن اطلاع رسانی مناسب به کارکنان و خانواده های جمعیت طبی تحت پوشش از طریق اتوماسیون اداری و بنر و ... به جمعیت طبی تحت پوشش این اطمینان خاطر داده شود که بمحض بر قراری شرایط و زمان مناسب ، کلیه خدمات به نحو مطلوب به آنان ارائه خواهد شد.

بدیهی است ارائه خدمات درمانی و پیگیری های ضروری خانواده ها و بیماران مزمن ، مراقبت کودک و ایمن سازی ، مراقبت های روتین مادران باردار صرفا از ساعت 13:30 لغایت 15  روز های یکشنبه و سه شنبه هر هفته خواهد بود.

همکاران بهداشت خانواده و پرستار خدمات اداری طب صنعتی با هماهنگی رئیس خدمات پرستاری در خصوص تریاژ و خدمات Home Care همکاری لازم را بعمل خواهند آورد.

کارکنان شاغل در پلی کلینیک تا اطلاع ثانوی بصورت فرادا در نمازخانه حضور یافته و با سجاده و مهر شخصی فریضه الهی نماز را اقامه نمایند.

پرستاران تریاژ پلی کلینیک در دو شیفت صبح و عصر بطور مرتب نسبت به تریاژ بیماران اقدام نموده و به جهت جلوگیری از انتشار عوامل احتمالی بیماریزا ، محل تریاژ را تا پایان شیفت ترک ننمایند.

دستورالعمل های مراقبت در منزل و گندزدائی بصورت برگه های کوچک تهیه و چاپ شده و در اختیار پزشک تریاژ قرار گیرد تا در صورت نیاز به بیماران تحویل و آموزش های لازم ارائه شود.

تریاژ در مرکز سلامت کار پالایشگاه و پتروشیمی تبریز طبق دستورالعمل های ارسالی و با دقت بیشتری انجام شود.

کرونا2
کرونا1

۶ اسفند ۱۳۹۸ ۱۴:۲۴
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۴۳۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید