سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۳:۵۲
 

اخبار

برگزاری یکصد و شصتمین نشست کمیته سلامت با محوریت اقدامات اجرایی در مقابله با کرونا ویروس

کمیته سلامت در یکصد و شصتمین جلسه خود با تشکیل تیم واکنش سریع در مقابله با شیوع کرونا ویروس برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، کمیته سلامت این بهداشت و درمان در یکصد و شصتمین نشست ، به اتفاق اعضای خود مصوباتی را به تصویب رساند که بشرح ذیل اعلام می گردد :

مقرر شد کلیه اقدامات انجام شده در خصوص کووید 19 با فرمت خبری ( تصویری و متنی ) بصورت روزانه در سایت بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور بارگذاری شود.

با توجه به تعطیلی مرکز سلامت روان به علت کووید 19 ، مقرر شد مشاوره تلفنی توسط روانشناسان بهداشت و درمان برای بیماران دارای پرونده و سابقه قبلی انجام شود.

مجددا افراد پر خطر شامل بیماران با نقص ایمنی ( بیمارانی که به صورت مزمن از داروهای حاوی کورتون استفاده می کنند - بیماران تحت شیمی درمانی - بیماران با سابقه بیماری بدخیمی - بیماران با سابقه پیوند عضو - مبتلایان به HIV - بیماران قلبی - بیماران تنفسی اعم از آسم ، مصدوم شیمیایی ، ریوی و ...- یبماران با فشار خون بالایی که به درمان داروئی جواب نداده اند - افراد با BMI بالای 40 - سن بالای 60 سال - بیمار دیابتیک بالای 55 سال- بیمار دیابتیک انسولینی ( بدون در نظر گرفتن سن ) - بیماران دیالیزی - بیماران تحت رادیوتراپی - خانم های باردار و شیرده - افرادی که به هر دلیل از آسپیرین به مدت طولانی استفاده می کنند- بیماران کلیوی مزمن - بیماران روانی مزمن -معتادان پر خطر -معلولان دارای آسیب نخاعی و فلج مغزی - افراد دیابتی دارای عوارض ارگان های انتهایی - افراد دارای بیماری های کبدی فعال و مزمن مانند سیروز ، هپاتیت فعال) به شرکت ها اعلام گردد تا با ارائه مستندات پزشکی ، به پزشک سلامت کار / پزشک معتمد ، توصیه ها را با توجه به فرم ارسالی سازمان اخذ و به مسئولین ذیربط شرکت جهت اتخاذ تصمیم تحویل نمایند.

دستورالعمل PRO-37-Cov-19 حداکثر تا پایان وقت اداری 98/12/17 به مدیران عامل شرکت ها ارسال شده و تاکید شود ؛ هر فردی که یکی از  علائم اشاره شده در ذیل را داشته باشد باید از حضور در محل کار اجتناب نموده و ممانعت بعمل آید و نامبرده به مرکز بهداشتی درمانی / مرکز سلامت / پزشک معتمد جهت ارزیابی و تعیین تکیف ادامه کار ، ارجاع شود.

فرد با علائم ، زمانی مجاز به حضور در محل کار باشد که گواهی سلامت خود را از پزشک معتمد / مرکز درمانی کسب و به واحد HSE شرکت تحویل نماید.

تاکیدا به هیچ عنوان هیچ کارمند شناسائی شده با علائم ذیل حق ندارد با رضایت شخصی و بدون توصیه ی پزشک خود سرانه مرکز درمانی را ترک کند. مامورین حراست لیست افرادی را که در استعلاجی می باشند را در دسترس داشته و زمانی اجازه ورود دهند که فرد بیمار گواهی سلامت داشته و پزشک مجوز حضور در محل کار نامبرده را صادر کرده باشد و برگه نیز به تائید کارشناس HSE مستقر در ورودی شرکت رسیده سپس اجازه ورود به شرکت صادر شود.

هر یک از علامت های ذیل به تنهایی ملاک عدم حور فرد در محل کار خواهد بود مگر پزشک مجوز صادر نماید :

- تب بالای 37/3 درجه سانتی گراد

- علایم شبه آنفلوآنزا ( آبریزش بینی و عطسه )

- تب ، سرفه و گلودرد (ILI )

به مدیران عامل شرکت ها اعلام گردد که خود اظهاری کارکنان در خصوص یکی از علائم اشاره شده ، اطلاع رسانی مکرر بعمل آمده و تمهیدات تشویقی برای این افراد مد نظر قرار گیرد و همچنین با کارکنانی که هر یک از علائم فوق را داشته و کتمان کننده برخورد قاطع اداری بعمل آید.

ترتیبی اتخاذ شود که کارشناسان HSE و ضابطین سلامت در شرکت ها بصورت مرتب در تمامی ساعات کاری کارکنان را از بابت علائم اشاره شده کنترل نمایند و مطابق دستورالعمل PRO-37-COV-1 عمل شود.

وظائف تیم نظام پاسخ تلفنی ( Call Center ) بطور کامل تشریح شد و مسئول تیم آقای دکتر عرفانی مشخص و مقرر شد خانم دکتراحضار بعنوان مسئول پزشک خانواده و مسئول طرح Home Care بیماران مزمن و پر خطر بهداشت و درمان آموزش های لازم را به تیم Call Center  ارائه کرده و از روز چهارشنبه مورخ 98/12/21 راه اندازی شود. برنامه کاری تیم تنظیم و به تائید فرمانده صحنه برسد.

فلوچارت تشخیص و درمان بیماری COVID-19 در سطوح ارائه خدمات سرپائی و بستری نسخه دوم سیزدهم اسفند ماه 1398 به دقت توسط تمامی پزشکان و پرستاران بهداشت و درمان به خصوص تیم نظام پاسخ تلفنی مطالعه شود تا آمادگی کامل در ارائه پاسخ به سوالات مطروحه از سوی جمعیت طبی تحت پوشش وجود داشته باشد.

از پرستاران و ماما هایی که از واحدهای پرستاری و بهداشت خانواده ترخیص شده و در نظام پاسخ تلفنی همکاری می نمایند و در صورت نیاز با مد نظر قرار دادن ساعات موظفی ، در واحد اورژانس پلی کلینیک همکاری نمایند.

گزارش عملکرد نیم Call Center  هر روز صبح اول وقت در اختیار فرمانده صحنه قرار گیرد و همچنین مسئولین تیم نظام پاسخ تلفنی و Home Care تعامل متقابل داشته و با توجه به دیتاها ، عملکرد مطلوب حاصل شود. ضمنا دیتاها نیز در اختیار مسئول EOC و واکنش سریع جهت اقدامات عملیاتی قرار گیرد.

کلیه کارکنان بهداشت و درمان منطقه بخصوص کادر درمان در تعطیلات نوروزی در دسترس بوده تا در صورت نیاز ، به محل کار فراخوان شوند و موضوع از طریق اتوماسیون اداری به کلیه کارکنان اعلام شود.

اقدامات و برنامه های قرنطینه ای پیش بینی شده در ایستگاه اقماری نوردوز بصورت کامل پایش شده و نواقصات مرتفع شود.

 

۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ۱۴:۴۳
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۴۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید