سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۲۹

اخبار

برگزاری یکصد و شصت و ششمین نشست کمیته سلامت بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب

کمیته سلامت با موضوع مقابله با کووید 19 تشکیل جلسه داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، اعضای کمیته سلامت در یکصد و شصت و ششمین نشست خود ، ضمن بررسی نحوه ی اجرای مصوبات قبلی در مورد راه های مقابله با کووید 19 ، اقدامات جدیدی را جهت اجرایی نمودن تصویب کرد.

در این نشست ، مرکز سلامت روان جامعه نگر با توجه به شرایط اضطراری کنونی و تغییر رفتارهای خانواده ها در بحران کووید 19 و نیز فشارهای روحی و روانی حاکم در درون خانواده ها ، دکتر مقدم روانشناس این مرکز موظف به تهیه مطالبی در خصوص روش های کاهش تنش و اضطراب خانواده در زمان قرنطیه خانگی برای خانواده ها کرده و جهت درج در سایت این بهداشت و درمان ، به روابط عمومی تحویل نماید .

خدمات پشتیبانی با بررسی دقیق ، در جهت صیانت از سلامت کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، نیروهایی را که ضرورت حضور در محل کار در موقعیت پاندمی کووید 19 وجود ندارد بررسی و اقدام لازم بعمل آورد.

با توجه به اهمیت سامانه غربالگری کووید 19 سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، ضروریست مراقبین سلمت بطور مرتب و مستمر ( با حضور در محل کار / دورکاری ) نسبت به پایش و کنترل در سامانه اقدام کند و از پزشکان و پرستاران داوطلب و علاقمند در این زمینه استفاده کند.

بمنظور کاهش سطح تماس اعضاء کمیته سلامت و کمیته اضطراری با آلایندگی کووید 19 ، مقرر شد در صورت عدم فوریت ، هر هفته یکبار فقط روز های سه شنبه راس ساعت 12 جلسه در ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور برگزار شود.

در مراکز سلامت کار اعم از سطح 1 و سطح 2 و مرکز بهداشتی و درمانی ارومیه ، تریاژ به نحو مطلوب انجام و ایزولاسیون های لازم بعمل آید.

مسئولین سلامت کار مراکز صنعتی نسبت به مصرف بهینه تجهیزات مصرفی و وسایل حفاظت فردی با نظارت مسئول EOC و مد نظر قرار دادن سلامت کارکنان بهداشتی و درمانی اقدامات لازم را انجام دهند.

پرسنل آبدارچی و تنظیفات شاغل در مراکز سلامت کار غیر تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، مشمول بند قبلی این نشست بود.

تمامی کارکنانی که در زمان ورود به شرکت / محل کار علائم تنگی نفس ، تب ، سرفه ، آبریزش بینی ، عطسه و گلودرد را داشته باشند ، قبل از حضور در محل کار می بایست توسط پزشک ویزیت شده و نسبت به انجام آزمایش و صدور برگ استعلاجی ( در صورت قطعیت علائم ) اقدام شود.

علاوه بر سایر روش ها از اشعه UV هم در ضد عفونی بخش های بهداشتی و درمانی بر اساس دستورالعمل های مربوطه استفاده شود و مسئول کنترل عفونت نظارت های لازم را اعمال نماید.

از افرادی که در تریاژ ، چه در مراکز سلامت کار و چه در مراکز سلامت خانواده جهت آزمایشات اختصاصی کووید 19 خونگیری بعمل می آید اجازه ندارند خودسرانه و بدون دستور پزشک و یا پرستار محل ( تریاژ) را ترک کنند. ولی در صورت صلاحدید پزشکان و پرستاران خروج از مرکز ( ایزولاسیون ) بلامانع می باشد .

فلوچارت شناسائی و بازگشت به کار موارد مشکوک / محتمل / قطعی بیماری کووید 19 بر اساس آخرین دستورالعمل ها تهیه و در اختیار کلیه پزشکان اعم از سلامت کار و خانواده و معتمدین و همچنین روسا و کارشناسان hse جهت سهولت تصمیم گیری قرار گیرد.

شرایط پذیرش بیماران در کلینیک های تخصصی پلی کلینیک مرکزی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور در وضعیت اضطراری حاکم ، به مدیریت های صنعت نفت تحت پوشش اعلام شود.

۲۶ فروردین ۱۳۹۹ ۱۳:۳۲
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۴۰۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید