سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۵۹

اخبار

برگزاری یکصد و شصت و هفتمین نشست کمیته سلامت بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب

کمیته سلامت در یکصد و شصت و هفتمین نشست خود ، مصوبات جدیدی برای مقابله با بیماری کووید 19 تصویب کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، کمیته سلامت  در جهت پیگیری حسن اجرا و نظارت بر تحقق بندهای مصوبات قبلی و نیز ارائه راهکار های جدید مقابله با بیماری کووید 19 امروز تشکیل جلسه داد.

در این نشست ، ابتدا سند PRO-01-COV-2 با عنوان موضوعی محدود سازی و یا تغییر خدمات مراکز سلامت سازمان در شرایط اضطراری و با توجه به آلودگی مراکز سلامت کار ، بمنظور حفظ و صیانت از سلامت کارکنان خدوم و زحمتکش صنایع صنعت نفت و مراکز بهداشتی و درمانی به دقت بررسی و مقرر شد تا اطلاع ثانوی کلیه خدمات ؛ اسپیرمتری ، ادیومتری ، مشاوره تغذیه ، مشاوره روانشناسی ، همیوپاتی ، دندانپزشکی ( غربالگری دندانپزشکی ) ، آزمایشگاه ( آزمایشات الکتیو ) ، معاینات شغلی ( دوره ای ، استخدامی و ... به جز بازگشت به کار موارد مشکوک / محتمل / قطعی کووید 19 ) تا اطلاع ثانونی تعطیل بوده و اطلاع رسانی مناسب به خدمت گیرندگان صورت پذیرد و خاطر نشان شود که بمحض حصول شرایط مناسب و گذر از بحران فعلی ، ارائه خدمات به نحو مطلوب و بهینه ، کما فی السابق برقرار خواهد شد.

بمنظور شناسائی زود هنگام موارد علامت دار و پیگیری از طریق سامانه غربالگری سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، مقرر شد در مراکز سلامت کار اعم از سطح یک و سطح دو و همچنین مراکز بهداشتی و درمانی ارومیه ( توسط پرستار تریاژ ) و در تمامی ساعات کاری مرکز ( 24 ساعته ) و در پلی کلینیک مرکزی ( توسط پزشکان و پرستار تریاژ) از تمامی مراجعین ، در سامانه nocorona.ir ( از طریق بستر اینترنت ) ثبت نام بعمل آید. در این خصوص بصورت آنلاین و یا آفلاین ( با استفاده از پرسشنامه در سایز A5 طراحی و در اختیار واحد تریاژ مراکز قرارداده شود تا پرستار مراقب سلامت در سامانه مزبور ثبت کند ) اقدام شود.

میزان مراجعات اورژانس ( پرستار تریاژ و الکتیو ) مراکز سلامت کار بررسی و در صورت نیاز و با توجه به اقدامات مضاعف منطبق با دستورالعمل های ارسالی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و در راستای پایش و غربالگری کووید 19 ، نسبت به افزایش نیرو اقدام شود.

لیست تجهیزات مصرفی پزشکی اعم از حفاظت فردی و ... مراکز سلامت کار سطح یک و دو ، توسط رئیس خدمات پرستاری تهیه و با هماهنگی انبار داروئی درخواست های مرتبط تهیه و اقدام شود.

مشاوره روانشناسی تلفنی به جمعیت طبی تحت پوشش با عنوان « صدای مشاور بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور » و با استفاده از خط تلفن ثابت و امکان دایورت به شماره تلفن های همراه روانشناسان راه اندازی شده و در اسرع وقت نتیجه تا جلسه آتی اعلام شود که در صورت موفق بودن یک روز تست خطوط و مشاوره تلفنی ، جهت استفاده جمعیت طبی تحت پوشش ، به مدیران شرکت های صنعتی شمالغرب کشور اطلاع رسانی مناسب صورت پذیرد.

۲۶ فروردین ۱۳۹۹ ۱۳:۵۷
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۵۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید