سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۴۰

اخبار

ارسال داروی بیماران پرخطر به درب منازل در تبریز

پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب از اجرای طرح ارسال داروی بیماران پرخطر به درب منازل با هدف طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، دکتر مریم احضار مسئول پزشک خانواده این بهداشت و درمان هدف از اجرای این طرح را کاهش بار مراجعه و کمک به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مورد ویروس کرونا عنوان کرد و گفت : طرح Home Care با همکاری صندوق های بازنشستگی تبریز با اولویت بندی بیماران بر اساس سن بالای 60 سال و دیابتی بازنشسته انجام شد .

وی افزود:  گام نخست شناسایی جمعیت بیماران توسط تیم سلامت خانواده بود سپس با آنها تماس گرفته و ضمن اخذ شرح حال و اجرای طرح پزشکی خانواده ، با بررسی داروهای مصرفی ، لیست افراد جهت ارسال داروها تفکیک شد.

مسئول پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب با تاکید بر ارسال داروهای یخچالی با حساسیت بالا و دقت بیشتر ادامه داد : داروها توسط این تیم با همکاری واحد داروخانه تهیه و بعد از تماس با صندوق های بازنشستگی ، در موعد مقرر به درب منازل ارسال می شود.

دکتر احضار اظهار داشت  : داروهای کمیسیونی توسط پزشکان مسئول نسخ تائید ، تجویز و همراه داروهای ارسالی به بیماران ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح با ارسال پیامک قبلی در جهت مراجعه کمتر به مراکز درمانی ، اطلاع رسانی شده است گفت : هدف ایجاد رضایت خاطر خانواده شریف صنعت نفت است تا حتی المقدور با حفظ فاصله گذاری اجتماعی کمترین مواجهه با بیماری کووید 19 داشته باشند.

مسئول پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب خاطر نشان کرد : این طرح تا زمان کنترل بیماری ، ادامه خواهد داشت و در اقدامی دیگر حتی برای بیماران مزمن با ریسک کمتر ، داروها بعد از تماس تلفنی به درب حراست ساختمان پلی کلینیک تحویل تا بیماران یا همراه آنها کمترین حضور را در مرکز درمانی داشته باشند.

گفتنی است اعضای تیم سلامت خانواده در ساعات کاری پاسخگوی سوالات جمعیت طبی تحت پوشش هستند.

۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۸۷۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید