سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۲۵

اخبار

تجلیل از همکاران ماما بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور در روز جهانی ماما ، از همکاران ماما این بهداشت و درمان تجلیل کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، بمناسبت روز جهانی ماما ، دکتر حسینعلی زاده رئیس این بهداشت و درمان بهمراه مسئولین با حضور در واحد بهداشت خانواده از همکاران ماما تجلیل کرد.

در این دیدار ، دکتر حسینعلی زاده ضمن تبریک فرارسیدن 16 اردیبهشت (5 می) روز جهانی مامایی اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود و  بحران شیوع ویروس کرونا که در حال حاضر در آن بسر می بریم ، مامایی یکی از مشاغل سخت به حساب می آید به دلیل اینکه ماماها در حالت طبیعی باید نگرانی و استرس مادر را در دوران بارداری و زایمان کنترل کنند و مراقب سلامت مادر باشد و از سوی دیگر در صورت مواجهه شدن با بیمار کرونایی ، وظیفه ماماهای عزیز است که با کنترل استرس خود ،  از استرس مادران نیز بکاهند.
رئیس بهداشت و درمان همچنین گفت: ماما باید طوری با مراجعه کننده خود برخورد کنند که مادر علائم خود را براحتی بیان کند حتی اگر مبتلا به بیماری کرونا باشد و با اعتماد کامل روند مراقبت در دوران بارداری و زایمان را طی نماید.
سپس دکتر عرفانی رئیس روابط عمومی ، ضمن تبریک 16 اردیبهشت روز ماما و ضمن تشکر از زحمات ماماها که وظیفه دشوار و حیاتی حفظ سلامت مادر و کودک را بر عهداه دارند گفت: خدمات مامایی بسیار گسترده است چرا که علاوه بر پایش در دوران بارداری مادر ، پس از تولد تا زمان نوجوانی و حتی پس از آن نیز با حمایت از مادر و کودک در لحظه تولد ، شامل رشد و پایش کودک ، ترویج تغذیه با شیر مادر و خدمات بلوغ، یائسگی و ... می باشد.
وی همچنین خواستار ارتقای کیفیت کار مامایی جهت تداوم افزایش اعتماد شد و بر نقش آموزش در ارتقا این حرفه تاکید کرد.
 در پایان هر کدام از ماماها به صورت جداگانه در مورد نقش و جایگاه مامایی سخن گفتند.


ماما2  
ماما
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۸۸۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید